Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Pimp 5541

Gestart door 55erke, 18 december 2018, 21:45:39 PM

Karel A.J.

Jawel, nu zie ik ze.

Edwy

Amaai, dat is klassewerk!!! Kunt u ook nummer veranderen met airbrush?

Rangeerduivel

Een nummer spuiten met een airbrush is kinderspel, maar dat afplakken zal een kunst op zich zijn denk ik! ::)

;)

55erke


Hoy
Mischien nog  een tip voor de zijruiten , ik heb de zilveren vierkant er bij deze loc door verdunner en een wattenstaafje af gekregen. Ik heb deze dan vervangen door 2 stukjes van die zeer fijne zwarte afplaktape voor modelbouw.
Ooit eens gekregen van iemand..  ;D
Helaas moet ik er wel bij zeggen dat ik bij een andere 55er de zilveren vierkant er dan weer niet afkreeg met deze methode....  :-\  test in ieder geval u verdunner eerst op een  ongebruikt ruitje of iets of je geen waas op u venster krijgt  ;)

Nog ter info , de zilveren vierkant is niet verkeert hoor , er zijn foto's te vinden van de echte 55ers
Met een zilveren kaders in het venster. Het ging dan om 55ers met de groen gele schildering  ( zoals op mijn foto )
Maar persoonlijk vind ik ze ook mooier met groene of in dit geval dan zwarte kaders  ;D

5504 by J.s 5541, on Flickr

Groetjes
Johan




Edwy

Citaat van: Powered By Diesel op 03 maart 2021, 19:26:08 PM
Hierbij nog enkele foto's ook van beide fronten.
Op een ingezoomde foto zie je imperfecties, maar het spuitwerk van Marklin was ook niet perfect.
Moeilijkste stuk was eigenlijk de ladders en cabine demonteren.

Als afplaktape had ik gewone SAM afplaktape van de DoeHetZelf gebruikt en de verf met de Airbrush
Heb afgeplakt tot net achter de ronding / naad van de cabine.


5541_Top_01 by W Daelmans, on Flickr


5541_Front_02 by W Daelmans, on Flickr


5541_Front_01 by W Daelmans, on Flickr

ik heb je een pm gestuurd

Powered By Diesel

Citaat van: Edwy op 04 maart 2021, 20:54:03 PM
ik heb je een pm gestuurd

Hey, ik heb je net een antwoord gestuurd via het forum
running on heavy fuel