Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mijn laatste creatie

Gestart door zschaalzot, 16 december 2018, 13:23:04 PM


Peter

Zeer mooi gedaan. proficiat. Sinds ik een tijdje geleden op een forum beelden heb gezien van wat allemaal
mogelijk is en bereikt wordt, kan ik niets anders doen dan de mensen die spoor Z als hobby hebben, feliciteren met wat ze bereiken.
En neen, ik verander niet naar spoor Z
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Dit doet me een beetje denken aan de huisjes die je tijdens de kerstperiode in vele tuincentra en hypermarkten kan kopen.
Is alleen een maatje groter dan Z.

Knap gedaan...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

eddy

Knap Carlo,
een tip,als daar maar één trein op rijd kan men de decoder onder de baan plaatsen ipv in de loc. De draden die normaal aan de motor worden aangesloten sluit men nu aan de sporen aan. Nu rijd de lok op digitale spanning.Voordeel,geen gepruts voor de decoder in de lok te krijgen,nadeel er kan maar een trein op het ovaal rijden.

groeten eddy

mahtoska1

Zeer knap gemaakt, Carlo.
De schaatsbaan vind ik zeer geslaagd. Hoe heb je dit gemaakt?

MoVi

Ik denk met twee magneetjes en een twee schijven die eronder ronddraaien.
Heb ik ook al diverse projecten mee uitgevoerd.

Ronald Visser

Ronald Visser

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

zschaalzot

Citaat van: mahtoska1 op 16 december 2018, 15:29:51 PM
Zeer knap gemaakt, Carlo.
De schaatsbaan vind ik zeer geslaagd. Hoe heb je dit gemaakt?

Zoals Ronald opmerkt ...enkel met tandwielen door een neefje gelaserd en een servo motortje waar de potmeter e.d. uit gesloopt is ...
Het idee kreeg ik van een spirograaf ...je kent dat spul wel, dat ieder kind ooit eens op 6dec in zijn/haar schoen terugvond. :D
maar ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat ik niet het warm water uitgevonden heb  ;D ;D ;D

zschaalzot

Citaat van: eddy op 16 december 2018, 13:59:40 PM
Knap Carlo,
een tip,als daar maar één trein op rijd kan men de decoder onder de baan plaatsen ipv in de loc. De draden die normaal aan de motor worden aangesloten sluit men nu aan de sporen aan. Nu rijd de lok op digitale spanning.Voordeel,geen gepruts voor de decoder in de lok te krijgen,nadeel er kan maar een trein op het ovaal rijden.

groeten eddy

Bedankt voor de zeer nuttige tip Eddy ... ik ga dit zeker eens bekijken.