Nieuwe (N) baan bouw.

Gestart door PietB, 16 december 2018, 00:56:13 AM

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 20 december 2018, 14:30:58 PM
ik leg ze direct in een lijmlaag en blijf er dan bij tot de lijm zo ver is gedroogd dat het niet meer beweegt.
Wat voor lijm gebruik jij Klaas?

grt Piet.

Klaas Zondervan

Piet, ik werk tegenwoordig veel met boekbindlijm. Dat heeft als voordeel dat het ook na droging flexibel blijft en het slinkt veel minder dan houtlijm. Voor houtverbindingen is het dan weer te flexibel, dus die doe ik nog met houtlijm.

PietB

Verdun je dat Klaas, of gebruik je het zoalds het uit de pot komt?

grt Piet.

Klaas Zondervan

Ik gebruik het onverdund. Maar voor het indruppelen van ballast verdun ik het wel.

Dirkh

ik gebruik ook boekbinderslijm, zelfde methode als Klaas maar ik fixeer de rails wel met schroeven tijdens het testrijden en drogen.

PietB

Gisteren een nieuwe aanwinst binnen gekregen.
De Kato Glacier Express, voor op de bergbaan.


Klik op het plaatje voor bewegende beelden.
Het model is voorzien van een Noch K7D4 decoder.
Die nog wat tuning behoeft, het stoppen en starten is nog wat abrubt.
grt Piet.

Robrecht

Moet wel een uniek gebeuren zijn als je in zo een trein door de bergen gaat. Die ramen geven waarschijnlijk een prachtig uitzicht!
Mooi :)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

PietB

Vandaag dit model besteld, ik had een financieel meevallertje.
Piko 40221 GTW 2/6 van Städler deze rijden in Zwitserland bij de BLS Bern–Lötschberg–Simplon

Voor op de nieuwe baan.



grt Piet.

Michiel

Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Ziet er een gelikt modelletje uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Vandaag het model binnen gekregen. Meteen maar even een paar stukken rail neergelegd op de in aanbouw zijn de baan.
Let svp niet op de rommel.

Om even om te controleren of het model naar behoren werkt.

Model rijdt mooi, verlichting exterieur en interieur doen het ook.

https://www.youtube.com/watch?v=ObHBg7zTjXY&feature=youtu.be

Piet is blij.