Modelspoor, praktijk > KISS en andere simpele elektronica

Tillig onderbouw wisselmotor aansturen

(1/7) > >>

den T:
Beste allemaal
Wie kan mij helpen? Eerder bouwde ik al Fulgerex wisselmotoren die ik aanstuur van uit een transfo ( 15volt ) met middenaftakking die  2 x 7 volt geeft en voor een rustige loop van de motor zorgt. De terugmelding gaat via een  extra contact , waarbij de leds een andere voeding hebben 12 volt =. Kan ik deze installatie zorgeloos overnemen voor Tillig onderbouw motoren? Ik heb een aansluitschema van de Tillig motor gevonden maar kan er niet aanuit.

Klaas Zondervan:
Kan je dat aansluitschema hier laten zien, eventueel een link naar waar je het hebt gevonden?

den T:
Beste

Hierbij de link naar een pdf onder afb 5b vind je het aansluitschema dat Tillig aangeeft.
http://www.modeltrainservice.com/NL/TIL-86112-NL-FR.pdf
grtjs.
Julien

Klaas Zondervan:
Dat kun je niet één-op-één overnemen. De aansturing van Fulgurex baseert zich op het ompolen van de spanning, de Tillig heeft twee aparte stuuringangen. Je zal dus de zaak moeten herbedraden.
De Tillig heeft wel een apart contact, maar dat is bedoeld voor het ompolen van het puntstuk. Maar je kan het natuurlijk wel gebruiken voor de terugmelding als je die ompoling niet nodig hebt.

den T:
Dag Klaas

bedankt voor je meekijken.
Die extra schakelaar wens ik voor de polarisatie te gebruiken. Tillig spreekt van 14 tot 16 volt wisselstroom, zou het systeem ook op gelijkstroom werken? vb 12 volt? ivm de leds vermoed ik dat de weerstand berekend moet worden voor een led , komt dan op 460 ohm?
grtjs
Julien

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie