Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vitrains reeks 16

Gestart door Peter, 08 december 2018, 17:44:16 PM

Peter

Als iemand soms nog op zoek is naar Vitrains 16 modellen, dan is het de moment.
In Aken staan de verschillende modellen nu aan 89,00 euro
Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007

Bedankt voor de info Peter,
maar vorige week stonden ze in Saint-Ghislain aan 60€/stuk en 2 voor 110€...
Ik weet wel niet meer welke verkoper het was..

jodo

ook nog gevonden bij Pierre Dominique te Aulnay Sous Bois (F)
per 8 stukprijs 63.60€
per 3 stukprijs 69€
enz...

bollen neus

Ja mannen dan deze zeker kopen hé (en NIET vergeten van te kopen) dan moeten jullie later ook NOOIT een mail versturen naar een verkoper van 'ik heb ooit eens zo eentje kunnen kopen aan 63 euro"

Den Eric.

Michael

Ik heb vorige week een 1601 vitrains gekocht in Aken, vandaag voorzien van een decoder en op de rollenbank even ingereden, meteen ook de laatste vitrains, als je piko, ls models, VBV ed gewend ben wat is die vitrains dan een herrie bak. Jammer.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 24 december 2018, 18:11:46 PM
Ik heb vorige week een 1601 vitrains gekocht in Aken, vandaag voorzien van een decoder en op de rollenbank even ingereden, meteen ook de laatste vitrains, als je piko, ls models, VBV ed gewend ben wat is die vitrains dan een herrie bak. Jammer.

Klopt volledig Michael, daarbij zijn ze van kwaliteit ook niet de besten,
Mijn eerste, indertijd 175€ betaald bij Jocadis, waarvan één draaistel er de brui aan gaf (na niet zo bijster veel te hebben gereden), vooruit niks aan de hand, maar achteruit een gekraak.... ::), waarschijnlijk tandwiel stuk.
De tweede 160.022, voor 70€ (splinternieuw) aan die prijs bij de "verkoper die niemand kent maar iedereen weet wie hij is"(*)
De derde 1607 (ook splinternieuw) als plukloc voor amper 50€ in Leuven.
Groepsaankoop door Amsac, vandaar die lage prijs bij diezelfde verkoper.
Daar ik er echter maar 1 gebruik, de 1604 blauw met gele streep, heb ik nu toch onderdelen genoeg voor enkele jaren.... ::) ::) ::)

;)

(*); Een beetje zoals destijds de pin up club, niemand keek er naar maar toch had iedereen het gezien! ;D

T13 rules

ik heb hier alle kleurvariaties in huis van de Vitrains 16. ik heb de eerste gekocht aan de redelijke prijs van 175€, de laatste inderdaad aan dumping prijzen.
maar ik heb geen enkel probleem met de rijkwaliteiten van geen enkele van mijn loks...
ze draaien regelmatig op expo's op onze paradebaan van MSKK en daar , neem het grust van mij aan, doen ze ECHTE kilometers.
bij geen enkele problemen met tandwielen of overdreven lawaai.
ik begrijp niet goed waar jullie miserie vandaan komt?
ik moet wel zeggen dat vooraleer ze een expo op moeten, ze volledig gesmeerd worden en nadien volledig uiteen gaan om terug proper te staan voor de volgende expo. nogmaals ik begrijp jullie misnoegen niet. voor mij top machines die gerust naast de LS en VBV en Olaerts hun ding mogen doen!
 

Peter

Inderdaad. Mijn 160 rijdt perfekt, maar na aankoop van een model
is het aan te raden van eerst eens te smeren
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Citaat van: T13 rules op 25 december 2018, 11:46:09 AM
ik moet wel zeggen dat vooraleer ze een expo op moeten, ze volledig gesmeerd worden en nadien volledig uiteen gaan om terug proper te staan voor de volgende expo.

Als dat allemaal moet gebeuren, dan zijn ze precies toch niet zo betrouwbaar.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit met elke locomotief van elk ander merk ook moet gebeuren na een expo.

Rangeerduivel

Citaat van: T13 rules op 25 december 2018, 11:46:09 AM
ik begrijp niet goed waar jullie miserie vandaan komt?
nogmaals ik begrijp jullie misnoegen niet.

Er niet goed kunnen mee rijden zal wel de oorzaak zijn denk ik....slechte machinist... ::)

;)

WVA

Ik heb van elke versie een model en gedigitaliseerd. (niet echt moeilijk  :D) en ze rijden allen prefect

SuSke

De enige van die reeks die al gedigitaliseerd is, rijdt ook bij mij zonder probleem zijn rondjes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

T13 rules

Citaat van: ceuleer op 25 december 2018, 12:02:42 PM
Citaat van: T13 rules op 25 december 2018, 11:46:09 AM
ik moet wel zeggen dat vooraleer ze een expo op moeten, ze volledig gesmeerd worden en nadien volledig uiteen gaan om terug proper te staan voor de volgende expo.

Als dat allemaal moet gebeuren, dan zijn ze precies toch niet zo betrouwbaar.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit met elke locomotief van elk ander merk ook moet gebeuren na een expo.
dan kan ik u garanderen na 16 uur expo( 2 dagen van 8uur rijden met soms slepen van 4 a5 meter op een baan van slechts 12 meter lang, wat maakt 30 meter traject per omloop) er geen enkele lok is die niet smeekt om eens in de watten gelegd te worden. de Marklin modellen die we vroeger lieten ombouwen naar gelijkstroom, die ooo zooo betrouwbaar zijn, als je deze vergat te smeren, had je gegarandeerd prijs de volgende inzet! Roco modellen verdienen evenzeer een beetje vet aan de tandwielen na een intesieve inzet.
Volgens ik begrijp uit uw schrijven, hebt u geen of weinig ervaring met het onderhouden van uw rollend materiaal. jammer, want mijn eerste reeks 62 van Roco( de 6204 uit begin jaren 90) tuft hier nog steeds vlot rond, zonder ooit kosten aan te hebben gedaan. dit bewijst dat een goed onderhoud van uw materiaal steek houdt en de levensduur en de waarde van uw rollend materiaal blijft behouden! slecht onderhouden loks die je verkoopt hebben geen waarde meer!
om nu terug te komen op het topic : zoals veel collega's hoor ik hier dat ook zij geen probleem hebben met Vitrains 16-en ... waar zit dan het probleem?????
 

OlivierV

Ik heb destijds wel wat problemen gehad met mijn 1604 (tweedehands aangekocht), ondertussen zijn die van de baan door wat bricolage van mijnentwege.
Mijn 1602 en 1607 heb ik nieuw aangeschaft en die doen het behoorlijk. De motor is misschien luider dan een recente Roco of een LS, maar de wagons die er achter hangen maken ook lawaai op de sporen. Dus dat stoort me zo niet, het is nog altijd niet het geluid van een rammelende koffiemolen.

Dat locs na een weekend intensief meedraaien expo wat aandacht nodig hebben voor de bevordering van hun levensduur is maar normaal vind ik.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ceuleer

Ik heb geen Vitrains en ik rij op geen expo's.
En oude marklin's maken ook veel herrie.
Dit is in het begin van dit topic ook aangehaald over de Vitrains, veel herrie.
Jij bent blijkbaar een fan, anderen blijkbaar niet.
Het is best dat er niemand nog zijn mindere ervaring meedeelt, want het kan volgens jou niet zijn dat deze loc van mindere kwaliteit is, het zit in het onderhoud van de loc.
Als je een nieuwe loc op de sporen zet, en hij maakt veel herrie, dan heeft dit niks met onderhoud te maken. Als je bv. een nieuwe Roco test, dan ben ik steeds onder de indruk van de kwaliteit van de motor en aandrijving.
Weinig merken halen dit niveau.
Maar geniet gerust nog verder van uw Vitrains, als je tevreden bent, zoveel beter.