Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mijn eerste bouwsels

Gestart door yannickvw, 01 december 2018, 13:24:48 PM

MoVi

Nooit denken dat je het niet kan.
Wel goed buiten rondlopen en kijken naar details van bestaande bouwwerken in het algemeen.

Mocht je iets willen bouwen wat nog bestaat altijd even langs gaan.
Dat doen de beoordelaars van jouw modellen namelijk niet. Zij moeten niet zeuren
Jij hebt dus zelf de keuze in wat je aanbrengt of niet en hoe je het gaat samenstellen.

De getoonde bouwsels vragen in ieder geval naar meer.
Succes.

Ronald Visser
Ronald Visser

OlivierV

Ook van hieruit vind ik dat je goed bezig bent. Alles kan altijd beter, dat was een tv-programma, maar wat je laat zien is best mooi, stukken beter dan mijn eerste probeersels.
Leuk dat je ook al wat wil bouwen voor een effectieve baan er is. Het laat de bouw vlotter vooruitgaan en je kan direct aan de slag met het maken van composities. Alsook geef ik je er groot gelijk in, de hobby is (in mijn opzicht) toch meer dan alleen maar dozen kopen en die in de kast wegstoppen.

Succes er nog mee.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

yannickvw

#17
Ondertussen zijn we weer wat verder...

Het is me eindelijk gelukt dit af te krijgen want het bleef maar aanslepen, maar -naar eigen normen- ben ik toch blij met het resultaat.

De typisch Belgische depot...heb me gebaseerd op Gouvy.



Vooral de goede afmeting vinden, stevigheid creëren en toch ook wel het formaat waren niet zo makkelijk (mijn vorige gebouwen waren toch wel kleiner)





Heb ondertussen ook een plan voor een volledige depot gemaakt:



Volgende gebouw wordt een dienstgebouw voor de atelier, waar de bureau's zich bevonden. Zowel in Stockem, Latour als Ronet staat identiek hetzelfde gebouw:







Zal ook wel een harde noot worden om te kraken gezien de de grilligheid van de architectuur. Mijn versie zal weliswaar iets vereenvoudigder worden, maar bedoeling is wel dat het herkenbaar is.

Voor het seinhuis/machinistendepot aan de kop van de depot zal ik me baseren op dat van Haine Saint Pierre:



Maar aan mijn werktempo zal er nog wel wat water naar de zee vloeien  ;) Het plan is er...

PeterVG

Heerlijk, ik zie dat het goed komt.
Gouvy depot zou zo op mijn baan passen.
Dat bouwproject staat hier op de planning voor in de verre toekomst.
Ik ben benieuwd naar wat hier komen gaat.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw