Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Loco-tractor - speciale uitvoering

Gestart door SuSke, 22 november 2018, 23:50:03 PM

SuSke

Vandaag toch een speciale uitvoering gezien van de gekende loco-tractor, misschien een idee voor de zelfbouwer :).

Meestal gaat het om een machine die daar speciaal voor ontworpen is.
Die gevalletje is gewoon een platte kar die op de rails staat en aangedreven wordt door ...

een heftruck ;) 8) 8)

20181121_131411 by Frans Peeters, on Flickr

20181121_131428 by Frans Peeters, on Flickr

20181121_131422 by Frans Peeters, on Flickr

(sorry voor de draad, maar dichter geraakte ik er niet bij)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Wordt die ook aangedreven door die heftruck? Het lijkt me dat die gewoon op die kar staat  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

gerollf die voorwielen die staan op 2 rollen en zo drijft die dat spul aan
die voor as van een heftruck is een starre as dus die draaien alle twee even snel
ik ken het principe omdat ik het vroeger ook al eens gezien had op het bedrijf
ze hadden daar een proef mee gedaan om lege wagons mee weg te slepen maar dat is uiteindelijk niet door gegaan
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#4
Interessant, dit  'foldertje'  over (o.a.) spoortractors.

Maar ook die sleep witte rustieke twee-assige ketelwagens valt op.   Museummaterieel ?
( achter die gele Zweiweg-Unimog hangen er, lijkt het, nog van een ander type ...)

Peter

Wij hadden vroeger een Unimog die zowel op de baan kon rijden als op de sporen. Wij reden er mee, met 3 ketelwagens van bij ons op het bedrijf in de Canadastraat tot helemaal voorbij het douane kantoor op de Scheldedijk (Zwijndrecht)
Der laadbak was gevuld met een blok beton.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#6
aan PeterV,
Dichter bij u, op Petrol Zuid, reed er ook zo'n Tweeweg-Unimog.
'k Heb er (nog) échte   analoge   foto's van. 't Was een gele Unimog ....
( Wat er nu vandaag aan de d' Herbouvillekaai (Avia) zoal op de sporen rijdt weet 'k niet. 'k Zou er misschien nog eens speciaal moeten heenrijden en m'n hedendaagse digitale SonyAlfa meepakken.... )