Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

M

Gestart door Jurgen, 02 januari 2005, 11:37:45 AM

Jurgen

Het artikel had ik al gelezen. Wat mij vooral opviel is dat de ESU mobile control en het Marklin Mobile station bijna hetzelfde zijn. Enkel het uitzicht verschilt, en de ESU is dus draadloos.
Is er voor de rest eigenlijk wel een verschil?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

mfx en de de prijs.

dikken

Ligt goed in de hand. ttz met ??n hand kan je  je trein besturen. Je kunt er ook wissels mee schakelen. het grootste voordeel: 100% draadloos
Je kunt meerdere handsets op 1 ontvanger aansluiten. Iedere handset kan  zijn eigen top-10 samenstellen. Bij de Mobile staion: max twee handsets, master en slave. De top-10 lijst van beide zijn gelijk!


greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

tonycabus

Je kan er zelfs vier op dezelfde baan aansluiten, en 4 handsets op elke basis...De hele club kan dan rijden!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

LokSound

Hello folks,

even voorzichtig: Mobile Control =/= Mobile Station.
dus niet door elkaar halen !

Mobile Station is een nieuw digitaal systeem (toevallig ook door ESU ontworpen, uitvoering edm. iov M?rklin! / zo ook Central Station)

Mobile Control is een afstandsbediening voor M?rklin CU-6021 ?n voor Intellibox van Uhlenbrock. Ook voor Roco Maus II en Lenz Digital+.


Wat de Central Station nu betreft (speciaal voor Railbusje...) wordt verwacht in september 2005!


Groeten,

Patrick

railbusje

Niet alleen voor mij denk ik.[:D]

wisselstromer

de central station wordt ten vroegste tegen het einde vh jaar verwacht

groete
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

Hoe dan ook september of december. Ik koop hem pas in december dan heb ik weer 500 euro bij elkaar.[:D]

wisselstromer

koop hem dan maar in duitsland bij JimKnopf
429eur + 5.90 uer verzendingskosten
geen een winkel hier in belgie is zo goedkoop
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

Weet ik, maar je moet de plaatselijke handelaar ook steunen. Want er zijn al zo weinig handelaren.

dikken

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

koop hem dan maar in duitsland bij JimKnopf
429eur + 5.90 uer verzendingskosten
geen een winkel hier in belgie is zo goedkoop



Voor garantie en gedetailleerde uitleg gaat alles per post?
Wordt dan toch een dure aangelegenheid.

Ik schat de prijs bij onze leverenciers ongeveer 450 ? (gebaseerd op de vergelijking M* prijs/ dealer prijs voor de locs)

20 ? meer voor garantie service en naverkoopdienst heb ik wel over!



greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

railbusje

Inderdaad. Hopelijk hebben ze met hun CS niet zoveel problemen als met de MFX decoders.

wisselstromer

ik vrees dat de CS hier in belgie moeilijk onder de 480 eur te vindne zal zijn

ik ga nog ff wachten tot als hij een tijdje uit is eer ik er een koop
het ding zal waarschijnlijk wel kinderziektes hebben

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

Ik heb trouwens met de twee mobile stations die ik heb een test gedaan. Met behulp van de adapter kabel 610479 heb ik het tweede mobile station als slave van de eerste aangesloten. Wel heb ik eerst het geheugen leeggemaakt. Aansluiten gaat heel eenvoudig. De slave krijgt de zelfde locs in het geheugen als de master. Ook met twee locs rijden geen probleem. Wil je echter een loc uit het geheugen verwijderen dan moet je dit doen met de master. Dit zelfde geldt ook voor programeren.

Daarna heb ik drie mfx locs op de rails gezet en die ook nog niet in het geheugen stonden van het mobile station. Om te kijken wat er dan gebeurde. Ook stond er mijn oude glaskast met een oude motorola decoder op de baan met licht aan.

Het aanmelden van de drie mfx locs gaat zonder problemen. Wel kan ik aan de glaskast zien wanneer een mfx loc aan het communiceren is met de centrale tijdens het aanmelden. De lichten van de glaskast flikkeren dan. Het lijkt wel of hij dan ook wilt meepraten.[:D]

Dit geldt alleen maar als een mfx loc zich aanmeldt.
Bij een loc met een nieuwe decoder dat wil zeggen motorola nieuw gebeurde dit flikkeren van het licht tijdens het aanmelden van een mfx loc aan de centrale niet.

Daarna heb ik drie mfx locs met geluid aan tegelijkertijd laten rijden om te kijken of dit het mobile station zou kunnen overbelasten. Maar dit was niet het geval.Ik heb trouwens een 60 va trafo gebruikt en ben nu ook een beetje doof.[:p]

wisselstromer

een vraagske
hebben jullie ((die die ene mobile station hebben) ook het probleem dat als je met een lok aan het rijdne bent en vrijvlug de lok wil laten stoppen door een "ruk" aan de knop te geven de stroomtoevoor ineens heelgroot wodrt en de lok zeer snel begint te rijd.
Ik heb zo al een paar fameuse accidenten gehad maar zonder slachtoffers[:D]


groeten
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer