M

Gestart door Jurgen, 02 januari 2005, 11:37:45 AM

n/a

Sorry Jurgen,

Maar ik kan je niet volgen. Gebruik je naast je mobile station ook nog  een control unit. Je gebruikt dus twee digitale centrales heb je nog geen kortsluitng.


Kijk in de handleiding van je mobile station hoe je je wissels en dergelijke moet aansluiten.


Jurgen

Nee nee, ik heb het niet duidelijk uitgelegd.
Ik bedoel voor dat ik de Mobile station gebruikte, had ik de Control unit. Daar brandde alles perfect mee.
Nu gebruik ik dus alleen nog de Mobile station, en de lichtjes van mijn stootblokken branden niet meer. Het lampje van mijn Engelse kruiswissel brandt wel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Hoi Jurgen,

Ik heb even gekekken bij mijn eigen baan. Ik heb nog de oude metalen rails. Bij mij hebben de stoorblokken met licht een geel draadje, dat ik heb aangesloten op de gele aansluitklem van de licht (rij)trafo die ik gebruik voor aandrijving wissels, seinen en verlichting wissels en stootblokken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
In het handboek van het mobile station staat vanaf pagina 66 beschreven hoe je wissels, seinen en overige toebehoren aansluit.

Jurgen

Bij mij is dat dus hetzelfde aangesloten. Maar de stootblokken branden niet, het lampje van mijn kruiswissel wel.
Maar als ik alleen de stootblokken aansluit, zonder de wissels, branden die lichtjes wel.
Voor de rest is alles aangesloten zoals het beschreven is in de handleiding.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven86

Jurgen, bij een MobileStation dien je verlichting zoals stootblokken en wissellampjes op M wissels met een andere transfo te voeden dan diegene waar je het MobileStation mee voedt. De massa van de verlichting mag je wel verbinden met de massa van het spoor zoals die aan de uitgang van de MobileStation zit (dus achter de MobileStation).

Zo heb ik op de baan van mijn zoon (M rails) de wisselverlichting aangesloten.

Bezoek Musena - http://users.telenet.be/musena

Jurgen

Ik zal het dus nogmaals herhalen. Ik heb alles aangsloten zoals jullie het zeggen en zoals in de handleiding vermeld staat. Maar toch blijven mijn stootblokken donker, mijn wissellampje brandt wel. (En ja, er staan lichtjes op mijn stootblokken [:D][:D][:D])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

Dan krijgen de lampjes van je stootblok dus alleen stroom via een geel of zwart draadje. Maar geen massa (bruindraadje) Geven die c-rail stootblokken wel massa door via de rails? Zit het stootblok wel goed vast op de rails?

Anders moet je een apart bruin draadje nog aansluiten op je stootblokken. Of anders doe je iets fundamenteel verkeerd.
Zie ook: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=602

Jurgen

Hmm, ik zal nog wel eens een paar dingen uittesten. Als ik goesting heb tenminste, meestal begin ik ineens gewoon te rijden met de treinen [xx(].
In ieder geval bedankt voor alle hulp.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.