Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Digitaliseren Piko NMBS diesel lok

Gestart door WVA, 16 november 2018, 17:37:48 PM

WVA

Na een jaar overgeschakeld te zijn van analoog op digitaal ben ik stap voor stap mijn grote reeks analoge loks aan het ombouwen. Dat lukt tot op heden vrij aardig.

Nu zijn mijn twee piko's aan de beurt.

De NMBS 7410 en de NMBS 8269

Volgens de handleiding zou ik een PIKO decoder 46121 moeten inbouwen. Echter deze decoders zijn nergens meer te verkrijgen.

Bestaan er alternatieven?

Alvast bedankt

BC911

#1
Als ik even Google op de Piko decoder dan zie ik dat het een PluX16 aansluiting is. Dus in principe zou je daarmee bij andere merken zoals ESU kunnen gaan kijken. De keuze is dan een beetje persoonlijk wat merk betreft en al dan niet met sound.

Maar kijk even wat er in de handleiding staat, want volgens deze website is het een Plux 22:
http://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=1959&controller=product
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

WVA

Ok, hartelijk dank je voor je snelle reactie.

BC911

Werner, bekijk nog even wat ik toegevoegd in het bericht hierboven.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

loebaske

Als het een 21MTC decoder is, want weet niet meteen welke ESU in mijn loks zit..
Een ESU 53614 als je niet veel eisen steld of
een ESU 54614 V.0

Als het een plux22 is
een ESU 54617 V4.0

Al de ESU decoder prijzen vind je op men website

WVA


bellejt

lukt mits je de juiste programmatie file hebt aangaande de aux uitgangen.

WVA

Citaat van: bellejt op 16 november 2018, 23:05:23 PM
lukt mits je de juiste programmatie file hebt aangaande de aux uitgangen.

Ook als ik zonder geluid wil?

bellejt

yep.Ik heb ze hier staan voor de   8217 lopi v4 M4 en de 7384. Je kan zelfs gewoon de soundfile omzetten in gewone decoder via locprogrammer.

Break302

De Piko reeks 73/82 heeft Plux 22 decoders.

Jos

bellejt

dacht dat de originele slechts plux16 zijn en degene die jezelf erin zet plux22.Ik heb de originele verkocht en weet het dus niet zeker meer tenzij ik alles opzoek of in de verpakking kijk.Zijn ook OEM decoders.

Break302

#11
De AC versie is origineel geleverd met een Uhlenbrock Plux 16 pins en de sound versie met de ESU Plux 22 versie.

Jos

WVA

All,

Het verdict, ik heb er een ESU lokpilot V4.0 DCC ingestoken (plux22 NEM658).

Was heel eenvoudig te programmeren via de ECOS2 centrale. Vooral omdat ik sowieso geen sound wou.