Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

BR 103 in G-schaal

Gestart door DWL, 12 november 2018, 09:58:19 AM

DWL

Eindelijk !
Ik ben nu ruim twintig jaar bezig met mijn tuinbaan en heb altijd gehoopt dat er een model op G-schaal zou uitkomen van de Duitse sneltreinloc BR103, voor mij een super model.
Piko heeft deze droom waar gemaakt en bracht, zoals aangekondigd, eind Oktober 2018, deze geweldige loc uit.
Ik heb hem dan ook dadelijk besteld en op dit ogenblik heeft hij al zijn eerste rondjes gereden in mijn Minidom-tuin.
Voor de bijhorende wagens zullen we nog even geduld moeten oefenen, maar dat komt wel in orde neem ik aan.


Lucien

stoomlokje

Dat ziet er uit als een mooie baan , mogen we daar eens meerdere foto's van zien ?
Evenals van die prachtige BR 103 .


grtjs
Saskia

ceuleer

Amai, indrukwekkend wat ik daar zie !  8)

Andress24

Prachtig! Het moet zalig zijn, zoveel plaats in die lok, geen gefrommel om daar een decoder in te pletten. Maar je moet wel "room for a pony" hebben om de baan onder te brengen...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Paulogic

Mooi !

Maar met zo'n baan is de Room for a Pony wel weg, denk ik dan zo.

mvg,
Paul(ogic)

The Railwarrior

Prachtige loc en ook een prachtige baan, ooit zie ik mezelf zo nog wel eens wat bouwen in onze tuin hier... we hebben een lapje van 7are tuin ongeveer...
eentje die het in het groot al doet en nu graag naar het kleine wil overstappen ;-)

dani

een pracht van een lok is dat toch hee.     Ik zal nog es wat centjes moeten sparen denk ik.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mardig23

Proficiat Lucien, knappe machine 8)
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

knappe machine hoeveel TEE -IC wagons zou je er achter hangen in de toekomst ?

DWL

#9
Sorry heren dat ik jullie even heb laten wachten op een antwoord.
Ik heb in het verleden al wel enkele foto's geplaatst van mijn baan, maar ik wil er graag nog enkele plaatsen.
Om even een idee te geven, mijn baan ligt in de achtertuin met een totale oppervlakte van ongeveer 250 m² en op dit ogenblik een totale spoorlengte van  zo'n 420 m, op dit ogenblik opgedeeld in 5 omlopen ( worden er binnenkort mogelijks 6 ) die in verschillende niveau's werden aangelegd.
De treinen rijden binnen in het tuinchalet, daar zijn 9 opstelsporen op 2 niveau's, dus kan ik op korte tijd alle treinen naar buiten sturen.
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te bouwen, gebouwen, bruggen, viaducten, tunnelingangen e.d. zodat ik dan ook heel wat budget kan besparen om te besteden aan bvb rollend materiaal.
Nu ben ik bezig met alle personenwagens te voorzien van Led-verlichting, zodat ook langere treinen geen extra belasting meer vormen voor mijn voeding.

Mijn laatste aanwinst, mijn BR 103 van Piko zal op te beginnen met 3 à 4 DB-Rijtuigen gaan rijden, die dit jaar bij PIKO worden uitgebracht maar later komen er mogelijks nog enkele bij, zodat de trein uit 5 à 6 wagens zal bestaan.

Hierbij een foto van het linker gedeelte ( het oudste, hier ben ik me begonnen, qua oppervlakte, 6 x 8 meter ) :

Lucien

DWL

Dit is het rechter gedeelte, waar 3 van de 5 omlopen zijn ondergebracht :

Lucien

DWL

En hier nog een afbeelding van de zijkant, rechts naast de woning :

Lucien

Alan On Track

Wauw  :o

Ik heb mij even op de grond moeten zetten om niet van mijn stoel te vallen! Wat een indrukwekkend bouwwerk! Ongelofelijk! In mijn hoofd waren tuinbaantjes altijd eerder beperkte tracé's voor korte treintjes, maar wat jij daar gebouwd hebt is werkelijk ongelofelijk uitgebreid en uitgewerkt. Echt waar, zwaar onder de indruk.
Modelbouw is een kunst

DWL

Citaat van: Alan On Track op 28 februari 2019, 11:23:22 AM
Wauw  :o

Ik heb mij even op de grond moeten zetten om niet van mijn stoel te vallen! Wat een indrukwekkend bouwwerk! Ongelofelijk! In mijn hoofd waren tuinbaantjes altijd eerder beperkte tracé's voor korte treintjes, maar wat jij daar gebouwd hebt is werkelijk ongelofelijk uitgebreid en uitgewerkt. Echt waar, zwaar onder de indruk.

Bedankt Alan, ja dat is inderdaad zo dat de meeste tuinbanen kleiner zijn en ook veelal rond de tuin rijden, aan de zijkanten, maar dit was mijn opzet van bij het begin, om de ganse oppervlakte te benutten, zodat ik er bij wijze van spreken een miniatuurdorp kon van maken en als tweede opzet moesten er meerdere treinen tegelijkertijd kunnen rijden, zoals vroeger op mijn H0-baan, en dan ook bij voorkeur met grote locs en langere treinen.
Ik heb er ook geen moeite mee om treinen van verschillende nationaliteiten door mekaar te laten rijden, normaal of smalspoor, Zwitsers, Duits, en zelfs Amerikaans, alles wat ik gewoon mooi vind mag hier rijden.

Lucien