bewaren van onze modeltreinen

Gestart door factageklerk, 03 september 2006, 21:45:12 PM

Fred

Citaat van: Floris op 08 augustus 2021, 12:48:43 PM
hoe je treinen bewaart? gewoon, in een doos.
treinen los gestort 2 by Floris Dilz, on Flickr
wel even dr op zetten wat erin zit.
treinen los gestort 1 by Floris Dilz, on Flickr

Hilarisch!!!  En wij maar vitrines bouwen, kastjes voorzien, bewaren in de originele verpakkingen,...  Zo kan het dus ook!
Frederic

Ronald

Zeker! Maar dat doet Floris echt niet met zijn verzameling hoogovenlocjes ;D

Floris

neuh, die slingeren gewoon ergens rond de baan, vaak vervaarlijk dicht bij de tafelrand of binnen spetterbereik van de airbrush enzo. Maar ja, das wel t voordeel als je je eigen zooi bouwt, dan kun je t ook eigenlijk altijd zelf wel repareren dus maakt t niet zoveel uit als je dr wat zorgelozer mee omspringt.

rixke rail

Ik heb ooit toevallig ontdekt dat kartons van kiwi's uit de supermarkt perfect waren om de rijtuigen met doos en al in te bewaren. Gewoon mee brengen uit de supermarkt en stapelen maar :

modellen h0 001 by Eric  Baert, on Flickr

Dat zag er dan zo uit :

modellen h0 002 by Eric  Baert, on Flickr

Er zullen er wellicht nog slechts enkele overblijven want ...


... momenteel zocht en vond ik een andere, plaatsbesparende, methode, zonder dozen bij een klein winkeltje van de heer Kamprad uit Älmhult¨ ;):

modellen h0 005 by Eric  Baert, on Flickr

Net hoog en lang genoeg genoeg om maximum 6 rijtuigen naast elkaar te zetten ...

modellen h0 004 by Eric  Baert, on Flickr

Er passen er in deze bak 2 naast elkaar ...

modellen h0 003 by Eric  Baert, on Flickr

Bak is wel van een ander winkeltje ...  ;D

modellen h0 006 by Eric  Baert, on Flickr

Locomotieven in de breedte in dezelfde bakjes in een kast van het al eerder vernoemde winkeltje ...

modellen h0 007 by Eric  Baert, on Flickr

modellen h0 007 by Eric  Baert, on Flickr

Links of rechts slinger er ook nog wel een kartonnetje uit de supermarkt rond ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN