Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

bewaren van onze modeltreinen

Gestart door factageklerk, 03 september 2006, 21:45:12 PM

janjozef

Gewoon houten ladenblokjes van Ikea, 3 laden voor 12,5?, daarin schuimrubber kleven langs de zijkanten en verdelingen in maken met hardere schuimrubber alles op maat natuurlijk van het stuk dat er inkomt, materiaal erin en dozen in een grote doos op zolder, weinig kans op beschadigen van uw materaal. Om een voorbeeld te geven in 1 lade kunnen 5 51 van Mehano, Ik heb er nog maar 3.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy


13erke

Ik bewaar mijn modellen in een lokloods van Marklin(die moderne versie), zo staan mijn modellen uit het stof ?n licht. Ook heb ik zonnewerende folie op de zolder hangen en een scherm dat het volledig donker maakt. Die zonnewerende folie houdt de schadelijke UV stralen grotendeels tegen en voorkomt het verkleuren van mijn baan.
Ik zou jullie die folie ook aanraden, het kost niet veel en je modellen kunnen tegen de zon[;)].

hapkin


@janjozef heb je toevallig ook een foto hoe je die lades hebt gemaakt

janjozef

Ik zal er vanavond eens enkel van maken en ze hier morgen posten. Vanavond is het clubavond

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loebaske

Zo bewaar en transporteer ik men modellen... een flycase en daarin een triplex met opgelijmd isomo en indeling per loc, per koffer kunnen der drielagen in... en als die gevuld is heb je al het ??n en ander mee zenne..[;)][;)]
In draag- en bewaar positie staan de locs steeds op hun wielen.


Jurgen

Slim gezien Loebaske.
Mijn flycase steekt vol CD-singles, maar 'k ben niet direct van plan die eruit te zwieren. De ene hobby moet niet onderdoen voor de andere.
Maar ik neem mijn locs dan ook nergens mee naartoe, dus hoeft dit ook niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Dat is ook zo ongeveer wat ik bedoel, later thuis zal ik er foto's van op zetten.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ik denk dat de Jurgen dezelfde hobby's heeft als mij.[;)]
Maar idd,het is wel goed gezien van Loebaske.

loebaske

Ik verplaats men locs wel, die gaan mee naar de club, en als uw flycase vol zit met CD's hoef je die er niet uit te zwieren [:D][:D]
je kan er altijd nog ??ntje bij kopen h? [;)]

Kedeng Kedeng

Amaai Loebaske,
James Bond is er niks tegen [;)]

Is wel slim gedaan.

Havoc

Geen last dat die isomo aan je locs plakt? Of dat er "bolletjes" afbrokkelen en overal tussen geraken?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Neen zenne, het is ook niet de soepele isomo die je moet gebruiken, en iedere loc heeft zijn eigen plaats, zodanig geblokkeerd dat er geen schade aan komt, je moet wel voorzien dat de loc gemakkelijk kan uitgenomen worden zonder schade, je kan ook altijd een folie gebruiken om deze er uit te halen.
Idd. James Bond, of zoals ze me ook noemen de "de dokter" [8D][8D]
In ieder geval als we naar huis gaan word eerst de koffer geopend, want ben niet de enige in de club met een Bond koffer [:D][:D]

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Anarchy

Hier de foto's van mijn nieuwe vitrinekast. Zoals je ziet staat hierin het rollend materieel dat niets te zoeken heeft op mijn baan [;)]