Spijtig voor je beslissing Peter.
Budgettair ?? Bwaa, ik heb net €31,- ($35,-) betaald voor een jaar pro - dat is in de meeste gevallen nog niet de prijs van een koppel wagons op jaarbasis, zodoende...
Maar ik ben je portemonnaie niet.
Dit gaat off-topic eigenlijk maar de gratis Flickr is nog steeds 1TB ruimte aan foto's. Ik ben nieuwe gebruiker daar... Kan me niet meteen inbeelden dat ik er 1TB aan foto's op zal zetten.
Er zijn ook bedrijven die webruimte aanbieden (AlfaNet.be, Combell,...). En je kan met een NAS (grote externe harde schijf) zelf een 'server' beschikbaar stellen op het web. Mits de juiste beveiliging en instellingen kan je dan rechtstreeks van NAS thuis afbeeldingen linken op het web via een IP adres dat je publiek open stelt.
Wat Facebook betreft. (Ik ben webdeveloper van beroep) Of je het nu gebruikt of niet, of je zelf een account hebt of niet, het volstaat om naar een website te surfen die een Facebook 'vind-ik-leuk' of 'deel' knop gebruikt, of iets anders dat in verbinding staat met Facebook, om uw surfgedrag in een (milli)secondje te delen met hen (zonder je er iets voor gedaan hebt).
Gebruik je een smartphone? Dan ben je zeker dat Google, of Apple, of een firma waarvan je één of meerdere apps hebt gegevens kunnen gebruiken, 24 op 24, 7 op 7.
Als ik hier op het werk de wagen start 's middags geeft mijn smartphone mij het verkeer op de weg naar de broodjeszaak, als ik de wagen start na het werk geeft die het verkeer op weg naar huis. Dit allemaal zonder ik met instellingen heb lopen knoeien. Dat toestel leert zelf bij.
Gebruik je Google Chrome om rond te surfen op het web via uw computer? Dan ben je er al helemaal aan voor de moeite. Een programma gemaakt door 's werelds grootste internet bedrijf dat (OPENLIJK) geld verdient met het (zoek en surf)gedrag van de mensheid... Het zou dom zijn om dan te denken dat het programma helemaal geen gegevens verzamelt.
Of je het nu leuk vind of niet zulke dingen zijn de toekomst. Ben er wel van overtuigd dat het goed is dat de mens zich vragen begint te stellen over allerhande zaken!