Alternatieven voor Flickr en zo

Gestart door Metpetergaathetbeter, 08 november 2018, 12:45:32 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 08 november 2018, 11:01:05 AMHier van 't zelfde.
Geen Facebook (en plan ook niet om die weg op te gaan).
een account open en niks verplicht je om daar heel actief op te zijn,of op moeder de vrouw of anderen hun account  :)

stoomlokje

#1
Hier ook spijtig , ook geen "feesboek", jammer dat we de opbouw van die prachtige baan niet meer kunnen volgen.
En zo gaan al die prachtige topics stilletjes aan naar de knoppen.
Een tekst zonder foto's zegt helemaal niets.
Saskia

OlivierV

Je kan foto's van faceboek ook doorlinken naar hier hoor?
Gewoon rechtermuisknop de afbeelding en dan iets in de aard van "afbeeldingslocatie kopiëren", hier tussen de img-tags gooien en dan werkt dat meestal wel.

Ik deed het reeds eerder en zal het nu nog even doen met deze foto van de faceboekpagina van AMSAC.

Hieronder eens de link, hij eindigt niet op .jpg, maar .jpg staat er wel ergens tussen.
https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12799009_1725296421017383_3686109048996310494_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-mad1-1.xx&oh=0e6c5a34cbe5501973101d4b017150ee&oe=5C859FB8




Bovenstaan de is de profielafbeelding van AMSAC.
https://www.facebook.com/amsac/

Groetjes
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 november 2018, 12:45:32 PM
...een account openen en niks verplicht je om daar heel actief op te zijn...

Ik ben alles behalve voorstander van "publiekmakerij" op Facebook en ik maak er dan ook geen gebruik van.
3-kwart van de wereld hoeft niet te weten wanneer en met wie ik bvb op restaurant ga....
Maar ik heb wel een account om links die hier geplaatst worden te kunnen bekijken.
Direct daarna klik ik terug op 'afmelden'.
Dus handig is het wel, en je gaat er zover in als je zelf wil....

;)

SuSke

Spijtig voor je beslissing Peter.

Budgettair ?? Bwaa, ik heb net €31,- ($35,-) betaald voor een jaar pro - dat is in de meeste gevallen nog niet de prijs van een koppel wagons op jaarbasis, zodoende...
Maar ik ben je portemonnaie niet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#5
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

stoomlokje

Links waarin "  ....facebook " staat komen bij mij er in ieder geval niet in . ( wil die vuiligheid niet op de PC )
Deze zal ik dan ook nooit openen om te bekijken. , jammer van uw topic ,helaas .

Saskia

Peter

Er zitten anders redelijk wat forumleden wel op FB.
Je beslist nog altijd zelf met wie je wel of niet kontakt onderhoud op FB
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Wordt het geen tijd dat een foto rechtstreeks kan geüpload worden op het forum ?

Herwig

#9
aan Peter VG,
Hier ook géén F.B. .
Dan kunnen we mogelijk uitkijken naar al eens een artikel extra, over uw modelbouwverwezenlijkingen, in MSMagazine ?

GDE

De blog van Hamsart is ook aangetast door het verwijderen van de Flickr albums . Best wel jammer want was altijd leuk deze foto's van de prachtige modelbaan te kunnen bekijken . Vroeg of laat gebeurt met Flickr waarschijnlijk hetzelfde als met photobucket en ging dit toch gebeuren . Ik volg zeker via Facebook . Alleen bij Facebook word het na een tijd heel ambetant om ver in het verleden terug te kijken . Peter ik kijk zeker al uit naar nieuwe foto's op Flickr van de goederwagons . Dat is ook genieten van deze interessante foto's .

Robrecht

Citaat van: SuSke op 08 november 2018, 13:36:46 PM
Spijtig voor je beslissing Peter.

Budgettair ?? Bwaa, ik heb net €31,- ($35,-) betaald voor een jaar pro - dat is in de meeste gevallen nog niet de prijs van een koppel wagons op jaarbasis, zodoende...
Maar ik ben je portemonnaie niet.
Dit gaat off-topic eigenlijk maar de gratis Flickr is nog steeds 1TB ruimte aan foto's. Ik ben nieuwe gebruiker daar... Kan me niet meteen inbeelden dat ik er 1TB aan foto's op zal zetten.
Er zijn ook bedrijven die webruimte aanbieden (AlfaNet.be, Combell,...). En je kan met een NAS (grote externe harde schijf) zelf een 'server' beschikbaar stellen op het web. Mits de juiste beveiliging en instellingen kan je dan rechtstreeks van NAS thuis afbeeldingen linken op het web via een IP adres dat je publiek open stelt.

Wat Facebook betreft. (Ik ben webdeveloper van beroep) Of je het nu gebruikt of niet, of je zelf een account hebt of niet, het volstaat om naar een website te surfen die een Facebook 'vind-ik-leuk' of 'deel' knop gebruikt, of iets anders dat in verbinding staat met Facebook, om uw surfgedrag in een (milli)secondje te delen met hen (zonder je er iets voor gedaan hebt).

Gebruik je een smartphone? Dan ben je zeker dat Google, of Apple, of een firma waarvan je één of meerdere apps hebt gegevens kunnen gebruiken, 24 op 24, 7 op 7.
Als ik hier op het werk de wagen start 's middags geeft mijn smartphone mij het verkeer op de weg naar de broodjeszaak, als ik de wagen start na het werk geeft die het verkeer op weg naar huis. Dit allemaal zonder ik met instellingen heb lopen knoeien. Dat toestel leert zelf bij.

Gebruik je Google Chrome om rond te surfen op het web via uw computer? Dan ben je er al helemaal aan voor de moeite. Een programma gemaakt door 's werelds grootste internet bedrijf dat (OPENLIJK) geld verdient met het (zoek en surf)gedrag van de mensheid... Het zou dom zijn om dan te denken dat het programma helemaal geen gegevens verzamelt.

Of je het nu leuk vind of niet zulke dingen zijn de toekomst. Ben er wel van overtuigd dat het goed is dat de mens zich vragen begint te stellen over allerhande zaken!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

HO_COMP_FAN


Over Facebook gesproken,   ben sedert 6 weken bezig om "lid" van facebook te worden,  dit om geïnformeerd te blijven over sommige (meestal modelspoorgerelateerde) activiteiten.  Reeds 5 (verschillende) facebook accounts aangemaakt , telkens binnen de 24 uur geblokkeerd.("Je account is uitgeschakeld"), dit terwijl ik enkel maar in het proces was van account aanmaken , en bij de eerste wat privacy settings aan het zetten was.  Idem voor mijn echtgenote ( 2 pogingen).
Hulp van facebook hulpcentrum (via hun pagina's)  nul komma nul komma nul...... 
Zelfs hulp van ervaren (modelspoor-) facebookers bij aanmaak van account hadden zelfde resultaat.
Wat fout is/waarom de blokkering,.....    geen kat weet het.
Vraag is dus of de keuze van communicatie via facebook wel een goede toekomstgerichte keuze is...

groeten,
Dirk

Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

PeterVG

Flickr heeft aangegeven na 1/1/19 nog 1000 fotos per free account te zullen weergeven. Daar zat ik met mijn 2 accounts steeds ruim boven. In de toekomst 100 euro per jaar betalen om dit alles te onderhouden vond ik te duur. Vandaar mijn beslissing om de 1000 fotos vrij te houden voor archiefbeelden van NMBS goederenwagens. Dit leek mij zinvol naar iedereen toe. Aangezien ik nu aan 600 fotos zit kan ik nog 400 fotos uit de collectie van Fernand toevoegen.
Gevolg was dat deze rubriek geaborteerd werd.
In de toekomst wil ik wel een nieuwe rubriek starten als er een goede oplossing is om foto's te plaatsen.
De suggestie om een NAS te gebruiken lijkt me wel wat.

Zoals Brainfeeder het voorstelde:
En je kan met een NAS (grote externe harde schijf) zelf een 'server' beschikbaar stellen op het web. Mits de juiste beveiliging en instellingen kan je dan rechtstreeks van NAS thuis afbeeldingen linken op het web via een IP adres dat je publiek open stelt.
Aan welk toestel denkt U dan concreet?

En ja, facebook was maar een noodoplossing dat besef ik zelf ook wel.

HO_COMP_FAN

Peter,

ik overweeg zelf voor mij een NAS te zetten ,  DS218+ van Synology wordt nogal eens aangeprezen.

gr

Dirk
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.