Schwarzwald modellbahn in Hausach (Dtsl) sluit volgend jaar

Gestart door Peter, 08 november 2018, 18:46:50 PM

Peter

Droevig, maar anderzijds toch te begrijpen, nieuws.
De gekende Schwarzwald Modellbahn in Hausach (net over het station) sluit volgend jaar definitief.
Het grondstuk werd inmiddels verkocht aan de supermarkt keten REWE. Raar eigenlijk want een paar kilometer verder in Haslach heeft REWE, als samen met Aldi en Edeka, en de grote drogisterijketen D.M. al een grote supermarkt.
Thomas Panzer, de eigenaar van de Schwarzwald modellbahn geeft toe dat de situatie voor hem persoonlijk niet meer houdbaar was geworden na de grote brand van een aanpalende winkel, die zijn baan zwaar beschadigde.
Ook het meer dan 15 jaar oude modellen materiaal begon door het vele rijden (ondanks de zeer goede onderhoud) slijt te vertonen.
Spijtig, spijtig want mijn echtgenote en ikzelf hebben er zeer gezellige uren (dikwijls samen met Thomas) doorgebracht
We zullen het missen.


https://www.schwarzwald-modell-bahn.de/

Met vriendelijke groeten
Peter

wilgo

spijtig
als wij naar het zwarte woud gingen werd de schwarzwald modellbahn altijd bezocht altijd weer mooi om te zien.
Peter is al bekend wanneer ze dicht gaat?

Groeten
willy

Dirky

Sh#t! vorige week nog voorbijgereden met de motorhome en gezegd dat we zeker volgend jaar nog eens binnenspringen. Nu hadden we helaas geen tijd want me moesten op zoek naar een parkeerplaats. Zijn uiteindelijk in Haslach geland

Waterman

Heel jammer!! Ik ben er zo'n 10 jaar geleden geweest en het stond zeker op mijn 'moet ik nog eens doen' lijst!  :-\

Persoonlijk vond ik Schwarzwald modellbahn een stuk mooier en aangenamer om te bezoeken dan Miniatur Wunderland in Hamburg.

Is er al een definitieve einddatum bepaald? Misschien kan ik de vriendin nog gauw verrassen met een tripje naar het zwarte woud  ;D

Peter

Volgens het artikel in de krant "Schwarzwälder Bote" is er nog geen juiste datum bekend en zou ???? er een voorstel zijn om een nieuwe Schwarzwald Modellbahn te bouwen in kleinere omvang. Of Thomas dit zou aanvaarden is twijfelachtig. Helemaal opnieuw beginnen op een andere, kleinere en waarschijnlijk minder goed gelegen???

https://www.schwarzwaelder-bote.de/inhalt.hausach-rewe-kauft-grundstuecke-beim-bahnhof.e8b175c7-b0f0-432d-8512-88fff676f1b0.html

Als troost heb ik in elk geval nog een redelijk aantal foto's, zijn DVD en boekje als herinnering.
Hierbij alvast een foto van een paar jaar geleden van mezelf samen met Thomas

P6190095-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter