Overstap van H0(3 rail) naar N en wat komt daar bij kijken.

Gestart door PietB, 08 november 2018, 12:32:27 PM

VBS

Patrick,

Een optie is , dat heb ik ook gedaan toen ik van thema / merk ben veranderd ,een winkel uit te zoeken die ook inruil doet ,en vaak komen ze het ophalen en als je dan een aankoop ook bij hun doet krijg je daarover nog korting.
voor mij was dat toen ook een keuze ,per saldo zal je minder krijgen ,maar het gedoe er om heen = totaal niets ,dus dat is een keuze..
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Belgaboy

Bert,

Maar die geven dan prijzen waarvan je op je achterste valt, zo laag...iedereen weet wel hoe dat werkt.
Mijn materiaal is quasi nieuw, heeft nooit gereden wegens geen baan (buiten een recht stukje programmeerspoor) dus ik wil daar graag nog wel wat voor krijgen.

Zal me de moeite wel nemen om er de nodige tijd en energie in te stoppen.
Toch bedankt voor de tip.

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Rangeerduivel

Citaat van: VBS op 12 april 2019, 12:41:38 PM
Patrick,

Een optie is , dat heb ik ook gedaan toen ik van thema / merk ben veranderd ,een winkel uit te zoeken die ook inruil doet ,en vaak komen ze het ophalen en als je dan een aankoop ook bij hun doet krijg je daarover nog korting.
voor mij was dat toen ook een keuze ,per saldo zal je minder krijgen ,maar het gedoe er om heen = totaal niets ,dus dat is een keuze..
Bert.

Als een winkel of handelaar 1/3 van de (nieuw)waarde geeft heb je goed geboerd, dus, smijt jullie geld maar buiten jongens, en dan maar klagen dat moeder de vrouw niet enthousiast is over de hobby...! ::)
Sommige mensen verdienen blijkbaar veel te gemakkelijk hun maandloon(tje)!

;)


Metpetergaathetbeter


PietB

Citaat van: Cord op 12 april 2019, 10:51:21 AM
Verkoopperikelen, wat bedoel je precies?
Niet echt een probleem mee gehad.
Ik had voor ruim 2000 Euro rollend materieel en ik het er 1750 voor terug gevangen.
Maar je moet geduld hebben en niet direct het éérste bod aanvaarden.

Metpetergaathetbeter

en een beetje geluk hebben dat het goed in de markt ligt  :) ;)

VBS

Citaat van: Rangeerduivel op 12 april 2019, 22:55:58 PM

Als een winkel of handelaar 1/3 van de (nieuw)waarde geeft heb je goed geboerd, dus, smijt jullie geld maar buiten jongens, en dan maar klagen dat moeder de vrouw niet enthousiast is over de hobby...! ::)
Sommige mensen verdienen blijkbaar veel te gemakkelijk hun maandloon(tje)!

;)


Ja Rudy ,dat geld voor sommige zaken wel ,maar het merendeel wat ik had was al 2e hands gekocht roco en fleischmann en dan krijg je op een veiling site als je geluk hebt 2/5 van de prijs ,en dan 25 keer een foto met advertentiemaken ,pakje en mailen,dan weg brengen ,en dan was mijn afweging snel gemaakt ,en klagen nee hoor ik niet.

En bij mij werd moeder de vrouw juist meer enthousiast , ging ik niet in de kroeg mijn geld op zuipen ,maar kocht er iets voor dat mij langer plezier geeft  ???

en dat laatste ja die 28 uur die ik per week werk ,krijg genoeg om mijn hobby te bekostigen ,maar ben dan niet zo veel eisend dat ik alles nieuw van ls-models oid wil hebben ,maar lekker 2e hands rotzooi koop en opknap  ;D

dus het was maar een idee ,niet wetende dat Patrick ,alles nieuw in doos heeft staan ,maar het idee een partij makkelijk willen verkopen ,en zoals Peter ook aangaf het moet ook in de markt gevraagd zijn ,want anders kan je het als voorbeeld wel als geheel verkopen bij een handelaar ,maar prive zitten er niet te verkopen stukken tussen ,ben je dan nog voordeliger ???
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Belgaboy

Ondertussen is alles te koop aangeboden en de verkoop loopt gelijk een trein😂😂😂

De zaken die ik echt niet verkocht krijg kunnen we nog naar de handelaar doen...

Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.