peco code 75

Gestart door DIORAMABOUWER, 07 november 2018, 19:57:25 PM

Herwig

#15
En weet iemand de netto-hoogte bij de code75-rails van Weinert ?
M.a.w. heeft Weinert vergelijkbare railbevestigingen (kleinijzer) als de Peco-code75 ?

( naar verluidt worden de eigenlijke code75-spoorstaven van de Weinert-rails, door Peco geleverd  (?) )

Ronald

Och, onze Floris zou zeggen; daar heb je een vijl voor :)

Boemeltrein

Ik heb er lilliput-wagons opgezet van 35 jaar geleden, bolt prima!

Snobby Crash

Wij, met onze club MSC Het Spoor, zijn gestart met een nieuwe HO module baan en gaan ook
Peco Code 75 gebruiken... dus ik volg dit draadje, maar voorzie geen problemen met oude locs !

Geert

philippe_007

Id Geert,
Puurs Museumbaan en Duvel zijn ook met code 75 gemaakt.... En Station Puurs dat in aanbouw is ook opnieuw.
Ik heb nog geen enkel wagon/loc gehad dat problemen heeft op code 75

Snobby Crash

Citaat van: Herwig op 09 november 2018, 10:05:24 AM
En weet iemand de netto-hoogte bij de code75-rails van Weinert ?
M.a.w. heeft Weinert vergelijkbare railbevestigingen (kleinijzer) als de Peco-code75 ?

( naar verluidt worden de eigenlijke code75-spoorstaven van de Weinert-rails, door Peco geleverd  (?) )

Wij in onze club MSC Het Spoor hebben ook de sporen van Weinert even onder de loep genomen om eventueel te gebruiken op ons nieuw project Braives. Deze sporen zijn echt top en evenaren de werkelijkheid...echter, een wissel is vrij duur, dacht rond de 65euro, een kruiswissel nog een pak duurder... en schrik nu niet... dacht rond de 200euro...

SuSke

Die spullen van Weinert zijn inderdaad machtig mooi, maar vrij Duits deïnspireerd.

En je hebt een zee van ruimte nodig om een "kleine" wisselstraat neer te leggen.
Iets waar menig modelspoorwegbouwer tegen aan zit te hikken, zelfs in een club.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Bij wagons kan je op code 75 nog altijd makkelijk de assen vervangen. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

wielen vervangen op code 75 heb ik nog nooit moeten doen,  mss de oudere wagens, maar zelf deze gaan er volgens mij vlot over.
Als het AC wielen zijn dan moet je ze sowieso vervangen, dus ook daar geen probleem.

Klaas Zondervan

Als er nog wielen onder zitten met te hoge flenzen dan zijn die wagens qua detaillering zo gedateerd dat je ze eigenlijk niet meer op je baan wil hebben.