Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Veranderen van decoder.

Gestart door lucvb, 05 november 2018, 07:15:25 AM

lucvb

Beste collega's,

Ik heb een spoorlijn  - c-rails - gestuurd door een ecos centrale. Met de marklin en esu locs heb ik geen probleem.
Deze rijden mooi apart en beinvloeden elkaar  niet. Hun adressen aanpassen geeft geen probleem.
De pico en roco locs echter wel. Als ik er twee op het spoor zet beginnen ze te samen te rijden. Hun adres veranderen helpt niet.
Ik heb twee vragen.
1. Is er een forumlid die hier ervaring en eventueel een oplossing voor heeft.
2. Mag ik bvb. in een diesel loc van Pico of roco de decoder verwisselen met de diesel decoder van Marklin of esu?
Alvast hartelijk bedankt.
Luc

Paulogic

Dag Luc,

Als de decoders dezelfde "plug" hebben zou dit moeten werken. Maar misschien is het veiliger om een basis ESU decodertje te kopen/lenen
om eens in die locs te steken. Tenzij bij die locs de decoders nog gesoldeerd zijn, dan lukt dit niet natuurlijk.

Een Ecos centrale kent alle protocols qua sturing DCC, M4 (MFX) enz en werkt dus met alle soort decoders. Misschien dat er toch iets fout
is met één van de decoders in een van die loc's?

Vandaag of morgen komt mijn nieuwe ESU locprogrammer binnen. Dan wil ik wel eens kijken voor u hoor... ik zag uw locatie en ik zit niet zo ver af.
Trouwens zijn er hier nog dichtbijmensen (mooi woord he).

via mijn profiel kan je ook mijn mailadres zien, stuur maar een mailtje.

mvg,
Paul(ogic)

lucvb

Dag Paul,

Bedankt voor uw toffe reactie. Het grootste probleem heb ik met de 2022 van roco (79469).  Als deze op het spoor staat zeggen zijn collega's foert.  Ze willen niet meer of de lichtjes flikkeren.
Ik heb hem zelfs al moet herinstalleren op de ecoscentrale.

Groetjes,
Luc

Paulogic

Heb je de decoder al eens gereset? U kan met uw Ecos de decoder uitlezen en vermoedelijk wel achterhalen welk merk via CV8 (dacht ik).
Dan kan je misschien op de website van de fabrikant van die decoder zoeken naar welke CV je welke waarde moet ingeven om die decoder te resetten.
(die komt dan meestal terug op standaard loc adres 3).

Hier ook een link waar er al een pak reset codes staan : http://www.nproject.org/nl/modelspoor-digitaal-en-dcc/decoder-fabrikant-nummers-en-het-resetten-van-decoders

(Alle eer hierbij aan de mensen van Nproject uiteraard !)
mvg,
Paul(ogic)