Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VB reeks 55

Gestart door thor, 03 november 2018, 09:28:16 AM

thor

en vraagje voor hulp : ik bezit van VB o.a. een 5520 (zonder motor)  en .5502 goederen loc. Bedoeling is de kappen  van beide locs te wisselen, zodanig dat  de 5520 zowel goederen als passagiers treinen kan slepen. De kappen wisselen is niet het grote probleem, echter de motorloze 5520 heeft geen lichtgeleiding en deze zou dus ook vanuit de .5502 moeten getransformeerd worden naar de 5520. Heb de vraag aan VB gesteld, doch zij willen dit niet oden en verwijzen me naar goed onderlegde modelbouwers (?).
Iemand hier ervaring om zoiets voor me te bewerkstelligen? Zelf ben ik een kluns als het over zoiets gaat en maak eerder dingen stuk.
Woon zelf in de regio Herentals, iemand uit de ruime omgeving voldoende onderlegd om deze klus te klaren?
Laat maar horen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Jef

Die lichtgeleiding, dient die niet enkel voor de cabineverlichting zoals bij de reeks 62 of vergis ik mij nu?
Tuut zei de trein en de statie vertok.

eve

Enkele foto's zouden helpen...

Mvg, Erik.

Jurgen

En kan je geen lichtgeleider kopen zodat je enkel de kap nog moet wisselen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

is het niet simpeler daar buisleds in te bouwen en een cabine verlichtingetje ? Heb je een volledig functioneel model.

thor

Jurgen, je voorstel kruiste eerder al mijn gedachten, doch verworpen omwille de kosten en het feit dat de motorloze loc enkel bij goederrentreinen in dubbeltractie zal ingezet worden en dus geen echte functies nodig heeft.
Johnny, verklaar je nader? Uiteraard  jaagt me dit op kosten, die ik net wou vermijden, vermits ik het nodige bezit over de twee locs beschouwd, en enkel een verbouwing, nastreef.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

55erke


Hoy,
Ik heb de kap van mijn 5520 ook gewisseld met een andere 55er.
Ik heb enkel de kap moeten wisselen en het was in orde.
Misschien zat er bij mij wel een lichtgeleider in.
Ik zal straks als ik thuis ben eens kijken.

Groetjes
Johan


bellejt

gewoon de loc ombouwen met van die buisleds ipv de geleider.Kan die geleider er dan niet uitgenomen worden bij de ene en in de andere geplaatst worden ?

Johnnytrein

Hey voornaamgenoot wat bedoel je met een buisled?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

bellejt

#9
zoals deze : ook neusled genoemd.Kan je trouwens bij een forumlid aan geraken.


Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about