Digitale koppeling van Roco

Gestart door belair, 03 september 2006, 15:21:09 PM

belair

Kan er mij iemand uitleggen wat een digitale koppeling doet en hoe het werkt en is het gangbaar voor alle types aanhangers?
Luc

Peter

Enkel te gebruiken met " M?rklin " achtige koppelingen, en de werking is ook niet alles..
Persoonlijk vind ik de Lenz digitale koppeling op hun V36 rangeerdiesel het ideaal.
Als je een handige knutselaar bent kan je losse digitale koppelingen van Krois kopen (zelfde principe) en die inbouwen in je lok naar keuze.
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Gezien het over een Roco koppeling gaat moet het toch op een Roco lok passen maar de vraag is werkt het met alle aanhangers? Maar je hebt dan nog altijd een speciale lokdecader nodig of niet?

Peter

De Lenz (digitale) ontkoppeling kan je ook analoog gebruiken.
Er zit bij de lok zelfs een losse schakelaar voor in je bedienings paneel in te bouwen (of los) om deze koppeling analoog te bedienen
Over service gesproken, en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. Is trouwens goedkoper dan vergelijkbare loks van andere merken en die hebben geen digitale koppeling.
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Analoog zal ik niet rijden. Ik heb reeds een LokMaus bediening gekocht. De decoder en digitale koppeling heb ik nieuw kunnen kopen voor ?45.46 inclusief verzending naar Belgi?. Het is van het merk Roco, dus gezien die lok ook Roco is zal deze wel passen zeker. Denk je niet.
Dan nog een andere vraag, kun je ook rijden met bv Lima wagons aan een bv Roco lok?
Luc

doomslu

citaat:
Geplaatst door belair

Dan nog een andere vraag, kun je ook rijden met bv Lima wagons aan een bv Roco lok?
Luc

Ja dat kan. Hangt wel af van het type koppeling die je gebruikt, maar (onder andere) met de standaard beugelkoppelingen lukt het. Alles over koppelingen kan je nalezen in Modelspoormagazines 34, 35 en 36.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *