Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Loc gestolen op beurs Oud Heverlee 28 october 2018

Gestart door Snobby Crash, 28 oktober 2018, 15:51:42 PM

nederbelg

Hoi,

Ik zou niks vragen, gewoon hier plaatsen. Iedereen zijn mening maar sommige overdrijven toch!

Een tweede vraag: Is er wel een filmpje? Ik denk dat we dit nu wel mogen vragen aan de eigenaar.
Als hij zich nu niet gemeld heeft zal hij zich nooit melden.
Ik ben van de MSVLeuven en wij hebben geen camera gezien!

Grt Dave

philippe_007

tja,
den Geert zie je altijd rondlopen op beurzen met zijn action cam... Dus zou mij niet verwonderen dat hij deze ergens onopvallend heeft geplaatst om zijn materiaal te beschermen....

gardevil

Citaat van: nederbelg op 09 november 2018, 09:07:30 AM
Hoi,

Ik zou niks vragen, gewoon hier plaatsen. Iedereen zijn mening maar sommige overdrijven toch!

Een tweede vraag: Is er wel een filmpje? Ik denk dat we dit nu wel mogen vragen aan de eigenaar.
Als hij zich nu niet gemeld heeft zal hij zich nooit melden.
Ik ben van de MSVLeuven en wij hebben geen camera gezien!

Grt Dave
Was ook mijn bedenking, het is momenteel heel makkelijk om (vooral op sociale media) te beweren dat je een filmpje hebt om dan (hopelijk) het gestolen goed al dan niet anoniem terug te krijgen. Zie bijna dagelijks zulke filmpjes verschijnen.
Denk niet dat een dief hier in trapt.

Er is echter maar een weg. Als er een filmpje is, aangifte doen bij de politie en het beeldmateriaal voor onderzoek binnenbrengen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

iedereen probeert ZIJN spullen toch terug te krijgen, misschien als een geen filmpje zou zijn toch goed geprobeerd.

Eigenlijk wel jammer dat je als dief eigenlijk meer rechten hebt dan als slachtoffer, die privacy is toch een mes dat aan 2 kanten snijdt.

Helaas, snijdt het aan de verkeerde kant veel beter  !

Michiel

Voor het posten van een filmpje met herkenbare personen is de toestemming nodig van persoon of personen die herkenbaar zijn, behalve (citaat):

    U bevindt zich op een openbare plaats en niet het hoofdonderwerp op het beeldmateriaal
    U maakt deel uit van een uitzonderlijke gebeurtenis die tijdelijk in het nieuws komt
    U bent een publieke persoonlijkheid. De afbeelding moet dan wel kaderen in het recht op informatie, en het privĂ©leven moet worden gerespecteerd.
    Beelden geregistreerd om redenen van openbare orde en veiligheid.

Met bepaalde rekbaarheid zou men kunnen zeggen dat de beurs een publieke gebeurtenis is (openbaar), met een uitzonderlijke karakter (jaarlijks? in de streekkrant?), en het beeldmateriaal is ten dienste van de openbare orde (diefstal). Drie op vier!

Flimpje plaatsen? Ga eerst naar de politie met het filmpje, en zie of met politie en dit bewijsmateriaal de dader te overtuigen is om het gestolen goed terug te geven. Seponeert de politie dit voorval wegens te "banaal", dan zou je het filmpje kunnen posten, als waarschuwing aan iedereen dat de bewuste persoon niet te betrouwen is, mits andere omstaanders op het beeldmateriaal onherkenbaar zijn (gemaakt). Het gaat 'm hier niet om iemand belachelijk te maken, of om een vorm van voyeurisme, maar louter een poging om wat gestolen werd terug te krijgen, of om herhalende voorvallen van diestal door deze persoon te helpen voorkomen.

Er bestaat nog steeds een recht op verdediging, toch?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

...geef je  niet.... automatisch je niet akkoord uit handen bij het zonder akkoord verwijderen van anderemans eigendommen ... al die persoon een camera op zijn/haar eigendom heeft gericht?  ;D

efl045


Brunel

Citaat van: gardevil op 09 november 2018, 09:16:48 AM
Er is echter maar een weg. Als er een filmpje is, aangifte doen bij de politie en het beeldmateriaal voor onderzoek binnenbrengen.

Zo is dat.

Rangeerduivel

Citaat van: Snobby Crash op 28 oktober 2018, 15:51:42 PM
Aan de dief die mijn loc schaal N Trix, electrolok DB reeks E50 gestolen heeft op de beurs,
ik geef je 5 dagen de tijd om me te contacteren en het bedrag te betalen.
Zoniet maak ik de beelden waarop je duidelijk ziet wie de dief is over aan de politie !


Je bent gewaarschuwd !

Nog een beetje geduld jongens,
ik hoop voor Geert dat het geen bluf is en dat hij effectief een filmpje heeft.... :-\

;)

Peter

Als de dief toevallig geen forumlid on een lezer van MSM is weet hij het misschien niet eens dat hij gezocht wordt.
Kan net zo goed iemand zijn die in een modelspoorwinkel gelezen heeft over de beurs en zijn toegangskaartje aan de ingang in Oud Heverlee heeft gekocht.
dan heeft die dus geen weet van die 5 dagen tijd. volgens mij is politie dan de enige mogelijkheid.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

En een "occasionele" bezoeker zal er zich niets van aantrekken. Zoek hem maar...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.