Loc gestolen op beurs Oud Heverlee 28 october 2018

Gestart door Snobby Crash, 28 oktober 2018, 15:51:42 PM

rgp

Allen,

Ik moet Paul gelijk geven, dieven en criminelen van kleine "bedragen" worden door justitie niet vervolgd.

Maar .... het is te omzeilen.

Stuur het filmpje prive door zonder dat het op een openbare plaats/locatie te zien is.

Roland

stoomlokje

Gewoon op het I-net plaatsen , en niets aantrekken van die zogenaamde straffen, daar wordt toch ook geen gevolg aan gegeven. Ze moeten maar met hun poten van andermans spullen afblijven.
Als de dader zijn beeld op het I-net ziet , gaat hij toch niet klagen bij de Politie , want hij is zelf de dief.
Trouwens, er staan zoveel foto's op het I-net waarop personen te zien zijn , zonder dat deze hun toestemming hebben gegeven.

In Nl kan het wel om dit online te plaatsen.

ACFI

Saskia,

ik denk dat je hier slecht advies geeft.

En dit is niet in Nederland gebeurd. (waar men trouwens de politie ook weinig moeite lijkt te doen om een gestolen aanhangwagen te vinden btw, dus niet alleen een belgisch ding).

het PV kan trouwens ook nuttig zijn voor je verzekeringsmaatschappij - voor zover je polissen diefstal dekken.

acfi

rgp

Stoomlokje,

Je kent België duidelijk niet: hier hebben "daders" meer rechten dan "slachtoffers", zeker als ze een paar "voordelen" hebben (kan niet verder gaan of ik krijg 100 klachten van NGO's en andere linkse vzw's op mijn dak)

Roland

755philippe

Ik zou hier in België toch de privacywetgeving in acht houden. Het schenden hiervan kan je misschien nog meer problemen geven.
Wel erg dat er mensen rondlopen met oneersmakelijke bedoelingen.
Mvg

755philippe

stoomlokje

#20
Citaat van: rgp op 29 oktober 2018, 10:35:38 AM
Stoomlokje,

Je kent België duidelijk niet: hier hebben "daders" meer rechten dan "slachtoffers", zeker als ze een paar "voordelen" hebben (kan niet verder gaan of ik krijg 100 klachten van NGO's en andere linkse vzw's op mijn dak)

Roland

Ik ken de Belgische wetgeving maar al te goed.
Echter deze is alleen in het voordeel van de slechteriken , en altijd in het nadeel van de goeden.
Daarom , er zo weinig mogelijk van aantrekken en zorgen dat je zelf die dieven kan aanpakken , anders komt er hier niets van terecht.

PeterC

Geert,

Zet die foto's hier publiek op het Forum.

Velen zijn ermee geholpen en die 'wet op de privacy'...  ...Laat me niet lachen...

Iedereen die een publieke functie heeft moet zijn naam en titel/graad/werkplaats duidelijk zichtbaar dragen.
Vanaf 1/11 de treinbegeleiders ook.

Iedereen die een misdrijf pleegt mag/moet dan ook maar openbaar bekend zijn!

Groetjes, Peter


Ronald

Citaat van: PeterC op 29 oktober 2018, 21:00:48 PM
Geert,

Zet die foto's hier publiek op het Forum.

Velen zijn ermee geholpen en die 'wet op de privacy'...  ...Laat me niet lachen...

Misschien eerst eens overleggen met de forumleiding?

jodo

beste, informeer eerst bij de politie wat mag en niet mag,anders wordt het later tegen u gebruikt !

eric

Gewoon de beelden op sociale media zetten. Je zal zeker niet de enige zijn die zo iets doet.

Gerolf

Citaat van: eric op 30 oktober 2018, 07:57:17 AM
Gewoon de beelden op sociale media zetten. Je zal zeker niet de enige zijn die zo iets doet.

Zou ik ook doen. Een foto uit het filmpje, en misschien de toevallige omstaanders "wissen".
Ik zou het bericht in elk geval delen op FB  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jef

Of je kan eerst de beelden plaatsen waarop iedereen onherkenbaar is gemaakt, inclusief de dief.
Zo weet hij dan toch dat zijn/haar "actie" daadwerkelijk op de gevoelige plaat staat en voorkom je het probleem met die privacywetgeving.
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Brunel

Maar hoe is het nu afgelopen?

Hier op het forum plaatsen was een slecht advies. Kan je het forum mee in de problemen brengen.

philippe_007

En dat is dan typisch he...
Iemand steelt iets en er zijn beelden van... Wie is er beschermd? Den dader
Als je als slachtoffer de beelden bekent gaat maken, dan riskeer je een boete voor schending van privacy...

Waar is de tijd dat de dader op de grote markt werd vastgebonden aan de schandpaal... Zouden ze beter terug invoeren, alle beelden publiek en zijn naam publiceren...

zo kunnen organisatoren deze gasten ook weigeren op hun evenement...