Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Te Koop Beauraing

Gestart door loco, 24 oktober 2018, 14:54:14 PM

loco

Het station van Beauraing staat te koop voor slechts 95.000 euro. Een koopje voor een gebouw van 100 jaar oud.
Met prachtig uitzicht op rijdende treinen. je ziet ze zeker 5 minuten rijden in een zeer ruime boog., komende van Houyet richting Pondrome (en omgekeerd).
Wat doet je twijfelen?

https://www.immoweb.be/fr/annonce/autre-bien/a-vendre/beauraing/5570/id7726270

SuSke

Moet het station operationeel blijven voor de spoorwegen?
Het lijkt of de lokettenzaal nog gebruikt wordt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loco

Ik denk niet dat de NMBS zijn gebouwen verkoopt om dan de eigenaar te verplichten aan openbare dienstverlening te doen door het lokettenbureel open te houden. Ik denk veeleer dat het station (zoals alle andere in de regio) gewoon de deuren sluit en betaalautomaten plaatst (voor zover die er al niet staan). Wat er met het perron richting Houyet voor het gebouw gaat gebeuren weet ik niet. Waarschijnlijk blijft dit in dienst. Wel gemakkelijk als je zelf de trein moet nemen. Voor treinlawaai moet je niet veel vrezen. Ze rijden stil (reeks 13 en desiro's) en bijna geruisloos voorbij. Als ik foto's sta te nemen, hoor ik de trein vaak niet aankomen.

Ronald


Robrecht

Awel

Nog niet zo een zotte prijs eigenlijk, als je dat vergelijkt met de prijs voor een 'kleine' nieuwbouw woning of zelfs bestaande woningen.
Dit gebouw heeft 4 slaapkamers en een mega zolder ruimte waar ik jaloers op ben :D

Wel jammer dat het binnen in zo een slechte staat is...
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Rangeerduivel

Citaat van: BrainFeeder op 24 oktober 2018, 16:15:33 PM
Awel
Nog niet zo een zotte prijs eigenlijk, wel jammer dat het binnen in zo een slechte staat is...

Als je daar het bedrag bij rekent dat je nodig hebt om het te restaureren zal je vlug aan het bedrag van een andere/lees betere woning zitten...
Je bent bijna verplicht om van zoiets een attractie te maken, restaurant oid, wil je waar voor je geld hebben.
Een grote zolder brengt niets op, enkel plaats voor een modelbaan die dan toch niet af raakt vanwege zijn afmetingen  :)

;)

Robrecht


Een modelbouwwinkel erin beginnen zou misschien wel wat opbrengen  :o

Citaat van: Rangeerduivel op 24 oktober 2018, 16:27:21 PM

Een grote zolder brengt niets op, enkel plaats voor een modelbaan die dan toch niet af raakt vanwege zijn afmetingen  :)

Nee klopt :p maar thuis woont ook een juffrouw, je moest eens weten wat een rommel die zo al bij elkaar krijgen op een schooljaar tijd! De helft van de zolder voor haar, de rest voor mij, klinkt redelijk :D Maar ja de restauratie.. Ik wil niet weten welke gebreken er allemaal zijn.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Metpetergaathetbeter

dju mijn geld ging op naar verbouwingen,binnenkort halftijds werken landingsbaan wat minder verdienen wat meer levenskwaliteit  :) ;)

Dreha

Zal niet lukken voor mij.
Zelfs als ik 's morgens de eerste trein neem ben ik nog een 1 te laat op mijn werk in Hoogstraten  ;D

loco

Dit is een geldige reden. Zelf ik geraak amper tijdig op mijn werk en ben te laat thuis om van de mooie natuur te genieten. Maar dan zijn er de weekends ... Er hebben de voorbije al verschillende stations te koop gestaan. Meestal op lijnen die niet meer bereden worden. Het staion va Hour-Havenne (tussen Houyet en Rochefort) is voor een appel en een ei verkocht en is prachtig gerestaureerd. Ik denk dat het nu een vakantiewoning is dat je kunt huren.

Koen

Zeker interesse maar de echtgenote, die verklaart mij zot  ::) (alsof dat een verschil is met de realiteit ;D ).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan


SirGresley

Stationsgebouwen hebben dikkere muren ivm ligging langs spoorweg.
Renovatie moet volgens die nieuwe normen: isolatie, zonnepanelen, elektriciteit, ....
Misschien kun je subsidie krijgen omdat het een historisch pand is? In de Walen gaat dat waarschijnlijk gemakelijker...
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Brossel

Zult er wel een modelbaantje in kwijt kunnen...  ;)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

rgp

Hallo,

Heb ook naar de foto's gekeken.

Maar toevallig is er deze week in de reeks "Huizenjagers" de zoektocht naar een vakantiewoning in de Ardennen (Mijn vriendin kijkt naar het programma, ik luister alleen naar de prijs).

Besluit: als je de alle verbouwkosten (volgens de nieuwe normen) zal je al snel 150.000 tot 200.000 euro kwijt zijn.  In het beste geval dus 244.000 euro + kosten.  En voor dat bedrag kun je veel beter kopen.

PS: subsidies moet je niet op rekenen, het gebouw is niet geklasseerd (anders moest het vermeld staan)

Roland