Bruggenbouw

Gestart door Herwig, 23 oktober 2018, 22:07:26 PM

Herwig

Interessant:   vervanging van o.a. een betonnen, vakwerk- en plaat-brug.    Over oplegging, hoofden & zolen en zo .....
Er zit ook een foto van een Matissa tussen ....

http://doks.xios.be/doks/do/files/FiSe8ae57e8c0f09be21010f4c72052900d6/Eindwerk.pdf;jsessionid=1FEAB7B1DF28AF67FAF3D9DDD2D623EA?recordId=Sxhl8ae57e8c0f09be21010f4c72052900d5      ( gewoon ter info met dank aan xios )

( Frans-en & Sus-sen en collega's hoeven dit niet meer te bekijken, veronderstel 'k ...)

Michiel

De voetgangersbrug van Tamine lijkt me mogelijk meer dan 100 jaar oud, en erg gelijkaardig aan een voetgangerbrug over een deel van het station van Brussel-Luxemburg van begin vorige eeuw. Bedankt voor de tip, Herwig.  :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: Herwig op 23 oktober 2018, 22:07:26 PM
...
( Frans-en & Sus-sen en collega's hoeven dit niet meer te bekijken, veronderstel 'k ...)

Maar toch hebben ze het door genomen...  8) 8) en kritisch beoordeeld  ::) ::)

Een leuk document voor de leek, een mooi verhaal hoe de dingen in hun werk kunnen gaan, maar als afstudeerproject ... ?? ??? ??? 't is net een samenvatting van mijn cursus bruggenbouw van zo'n 36 jaar geleden
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Na 36j weten die het niet meer en gebruiken uw afstudeerproject opnieuw om punten te scoren  ;) ;)

SuSke

Mijn afstudeerproject had eigenlijk niets met bruggen te maken, eerder iets met Oosterweel en Sigmaplan ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.