Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 52

Gestart door Guy Van Meroye, 02 september 2006, 18:08:32 PM

Tom

#30
nu dat je het zegt, wat moeten ze daarvoor gedaan hebben om dat zo te krijgen.
Maar ja, zo'n foutjes kunnen gebeuren, maar het zou wel mogen gecontroleerd worden.
Tom

janjozef

#31
Het is echt een nummer voor de tentoonstelling, weinig voor de modelbouwer blijkbaar, natuurlijk heb ik de kortingsbon niet weggesmeten. Voor de wedstrijd voor mij de diorama van marc Henin. al mag de rest duidelijk ook gezien worden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#32
Ik moet zeggen dat ik ook wat op mijn honger bleef. Te weinig "pure" modelbouw. Enkel wat bouwkits - toegegeven, ook wat complexere - die werden beschreven.
Dat artikel over die zelfbouwwissel ga ik toch eens deftig uitspitten. Ik kwam enkele dingen tegen waarbij mijn wenkbrauwen onwillekeurig gingen fronsen.
De aangekondigde banen en diorama's voor de expo zien er knap uit. Maar ik had natuurlijk al eerder beslist om er heen te gaan [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

#33
Al ik nu al op voorhand mag stemmen!  Het diorama van Tom De Decker.  Ik heb het nummer nog niet van cover tot cover gelezen.  Maar ik heb al wel genoten van CABUSART.

Groetjes

Tim

Gerolf

#34
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters
Dat artikel over die zelfbouwwissel ga ik toch eens deftig uitspitten. Ik kwam enkele dingen tegen waarbij mijn wenkbrauwen onwillekeurig gingen fronsen.
Na een tweede - grondige - lezing: Goed artikel, als je het volledig leest. Blijkbaar had ik door het diagonaal-lezen heel wat gemist.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#35
Het is geen eenvoudig artikel h?, Gerolf. En het lijkt mij ook veel werk om te maken. Het resultaat is echter ongetwijfeld schitterend.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bartie

#36
Goed nummer en we kunnen al wat watertanden voor de expo.
Het meest genoten van Cabusart (ook benieuwd om deze in Mechelen eens 'live' te zien),loctest reeks 13 en de sluitverlichting.
Ik stel me bij de ROCO MultiMaus de vraag(dit is bij andere systemen misschien ook zo) wie zijn wissels met de rijregelaar gaat schakelen. Je moet dan al de nummers van je wissels uit het hoofd weten en de hele tijd tussen uw treinen en wissels gaan switchen. Lijkt me meer iets voor playstation fans. Wel een goed artikel.

Bart.

Rochevalien

#37
Gisteren pas ontvangen en maar effe doorgenomen,vandaag al wat dieper gelezen maar nog niet alles.Toch al een paar opmerkingen :
Cabusart ,jammer dat er nog zo veel onafgewerkt rollend materieel op staat (zonder enig opschrift)en waar is de draaischijf? het Belgisch thema is ook iets te ver gezocht naar mijn smaak.Er is zoveel Frans ,Duits en zelfs Nederlands materieel op de markt dat geknipt is voor een zijlijn als dit.Waarom dan per s? Belgisch?
Waremme, Ricky heeft er zijn werk van gemaakt en is blijkbaar ergens in een archief gedoken,alleen ik mis de vertrouwde schaal -raster bij het sporenplan (een vierkant meet 50cm op 50cm in HO en 30x30 in N) het inkleuren van de tekening is ook niet alles,je ziet de strepen van de stiften nog zeer goed .Waarom geen potloden gebruiken ? en er nadien met een watje over gaan,geeft een veel mooier resultaat.
De diorama wedstrijd: 6 deelnemers uit een peleton van 21 hebben het gehaald! en ??ntje onder de 16jaar? die is alvast zeker van een prijs!![:D] misschien is het na deze expo tijd om dit gegeven eens te herbekijken en het een andere richting uit te sturen.Waarom geen beperking in oppervlakte (?n het aantal gebouwen!) en een specifiek thema ,of zelfs een indeling in categorieen :klein (20x20cm) middelmatig (60x60cm) en superdiorama's (100x100cm)met geen enkele beperking ivm gebouwen.Er zouden zeker en vast een pak meer deelnemers zijn als deze keer. Dit zijn zomaar een paar bedenkingen hoor, geen eisen[;)][:D]
Wat mij ook direct opviel bij de deelnemers van de wedstrijd ?n van de expo zelf is het miniem aantal "zuidelijke landgenoten" Er wordt daar niet aan modelbouw gedaan zeker? Of is het gewoon te ver?

Gerrit





Tom

#38
Waar staan die schetsen van bij het sporenplan eigenlijk?
Tom

modelbaanHO

#39
citaat:
Geplaatst door Tom

Waar staan die schetsen van bij het sporenplan eigenlijk?


Dat vroeg ik me ook af. In de tekst wordt verwezen naar schets A en schets B, maar die zie ik nergens staan.
Zo ontbreekt er ook een foto (of de nummering is niet juist) bij de beschrijving van het bouwen van het seinhuis in karton. Trouwens: mij lijkt op ??n van de foto's dat de ramen er verkeerd inzitten (dikke rand langs buiten). Op de laatste foto van het volledige klare seinhuis is deze rand grijs. Ik heb daarover geen uitleg gelezen.
Kan er iemand dat verduidelijken ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

poco loco

#40
Ha, ik vroeg mij dat niet alleen af. Mij lijkt dat op ?lle fotootjes, behalve de laatste, de ramen van de benedenverdieping er achterstevoren/binnenstenbuiten tegen zitten...
luc.

loco

#41
Ik ben ook eens gaan kijken. En inderdaad. Bij de opbouw is een fout gemaakt. De grijze rand had voor het groene raam moeten staan. Op de laatste foto is alles juist. Hoe kan dit? Heel eenvoudig. Er zijn twee modellen gebruikt. De laatste foto toont het tweede model en is compleet afgewerkt. Het eerste model is gebruikt om de opbouw stap voor stap te tonen en bevat de genoemde fout. Als je goed kijkt zie je nog meer verschillen. Maar dat zal wel aan de kleurafwijkingen van het karton gelegen hebben. Gelukkig is de fout gemakkelijk te herstellen.
Loco

poco loco

#42
citaat:
Geplaatst door loco

Als je goed kijkt zie je nog meer verschillen.
Loco



Het gaat mij niet om "Zoek de 7 verschillen", ik wil gewoon helpen om eventuele misverstanden op te helderen[;)][^].
Groeten, luc.

n/a

#43
Hallo,
Ik was zeer verrast over het artikel over de multimuis van Roco. Zeer goed. Wel wat laat nadat alle Duitse boekskes hierover reeds geschreven hebben. Nu wel in het Nederlands en nog steeds moeilijk verkrijgbaar in Belgi?. Wel raar dat men bij de opening de (zeer) oude trafo en de (zeer) oude booster gebruikt terwijl Roco nu nieuwe exemplaren heeft. De oude zijn nog wel bruikbaar, maar bij een moderne regelaar horen ook de moderne attributen.
Een te klein display vind ik niet. Nu is het duidelijk leesbaar zonder mijn bril, en met zeven tekens twijfel ik toch. Spijtig dat je de cv's niet kunt inlezen.

Harry

bartie

#44
Voor diegene die interesse hebben in een belgische industrieloc, er staat er nu ??n te koop op ebay Duitsland. Een V36 van M?rklin,artikelnummer 3546.
http://cgi.ebay.de/3546-Maerklin-V36-der-SNCB-NMBS-2848-Neu-Top_W0QQitemZ250029548864QQihZ015QQcategoryZ130317QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Bart.