Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

piko reeks 80?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 12 oktober 2018, 23:09:00 PM

Herwig

#15
de rechterzijde (*) van wagen of rijtuig :      de gewelfde of bolle buffer   ( rechthoekig dan wel rond )  (gewölbt)
de linkerzijde   (*)                               :      de vlakke, platte      buffer   (      idem                         )  (flach)

zie Reactie #14 :               Puffer flach eckig
                                        Buffer flat angular        =   linker  wagenkant  ( * )

                                        Puffer gewölbt eckig
                                        Buffer curved angular   =   rechter wagenkant ( * )

(  * :   vanuit de wagen-zelf bekeken, niet als men voorstaand, van-buiten-uit, naar de buffers kijkt... )

loco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 oktober 2018, 23:09:00 PM
uit wel ingelichte bronnen viel tijdens onze OD  op te maken dat we binnenkort wel eens een nieuwe NMBS loc van Piko kunnen verwachten,daar iemand aldan niet bewust deze veronderstelling/mogelijkheid ventileerde

Piko en de invoerder en de Belgische vertegenwoordiger lossen niets over nieuwe modellen die ze zouden willen uitbrengen. Zij hebben hier slechte ervaringen mee en willen geen tweede keer een blauwtje oplopen. Heb alleen vernomen dat het voorstel om de reeks 80 uit te brengen wordt onderzocht. Voor het officiële nieuws is het wachten tot Nurenberg.

Jurgen

Nog een kleine 4 maanden afwachten dus.

Klinkt lang, maar het is sneller daar dan we zullen denken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GDE

https://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=308&vw_name=detail&vw_id=25691
Op hun Facebook is zelfs al sinds november een filmpje te zien van het handmonster .

Jurgen

Het is een begin, maar om er een Belgisch model van te maken zijn er toch nog een aantal wijzigingen nodig.

Ik blijf het wel volgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loco

Eigenlijk valt het aantal wijzigingen die moeten aangebracht worden nogal mee. Als Piko met medewerking van de invoerder T2M en de Belgische vertegenwoordiger (Robert De Neve) de inspanningen willen leveren, dan gaan ze waarschijnlijk een nieuwe kast maken op het Duitse chassis. De prijs zal dan waarschijnlijk ook iets hoger liggen, en de varianten zullen elkaar geregeld opvolgen. We zullen dus zeker niet moeten klagen. Afwachten maar.

ronny-vdv

Toch tevreden van mijn Rocootjes  :D
Mvg,

ronny-vdv

Rangeerduivel

Citaat van: loco op 07 december 2018, 08:27:53 AM
Eigenlijk valt het aantal wijzigingen die moeten aangebracht worden nogal mee. Als Piko met medewerking van de invoerder T2M en de Belgische vertegenwoordiger (Robert De Neve) de inspanningen willen leveren, dan gaan ze waarschijnlijk een nieuwe kast maken op het Duitse chassis. De prijs zal dan waarschijnlijk ook iets hoger liggen, en de varianten zullen elkaar geregeld opvolgen. We zullen dus zeker niet moeten klagen. Afwachten maar.

dat kan allemaal wel kloppen, en wij moeten er zeker dankbaar voor zijn, maar is daar wel behoefte aan?
Buiten enkele andere nummers is het aanbod toch ruim voldoende van Roco uit...
Ik heb ook een paar Rocotjes, maar het neusje van de zalm blijft toch mijn 8040 van ESU, die kunnen ze enkel maar kloppen door hun (waarschijnlijk lagere) prijs! :-\

;)

doomslu

Citaat van: ronny-vdv op 08 december 2018, 16:58:15 PM
Toch tevreden van mijn Rocootjes  :D
Ik ook. Ik zie niet echt het nut in van een nieuwe reeks 80.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Dus Piko
Toch maar liever een reeks 84
De markt voor reeks 80 is verzadigt.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco


stoomlokje

Geachte Heren van Piko , voor mij mag er ook een 84 aankomen hoor.
We wachten al lang genoeg op die van LSM , die toch niet meer komen.

Thommy

Citaat van: stoomlokje op 09 december 2018, 00:56:36 AM
Geachte Heren van Piko , voor mij mag er ook een 84 aankomen hoor.
We wachten al lang genoeg op die van LSM , die toch niet meer komen.

Mja, ik hoor ze ook nog zeggen dat ze een 73/82 gingen maken. Net zoals M4'en... en wat gebeurt er: piko komt met een super 73/82. Rijdt super en klinkt top in soundversie. En de lima M4'en stijgen in prijs.

Dus graag een 84 of een ander model diesel. Op een 80 zit ik niet te wachten, reed niet in mijne coté
Greetz

Thommy

Jurgen

Een 80 met juiste buffers en verlichting mag er voor mij wel komen. Ik heb er nog altijd geen en Piko kan er eentje maken met een moderne motor.

Mijn ervaring met de reeks 82 is me goed bevallen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.