Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

piko reeks 80?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 12 oktober 2018, 23:09:00 PM

Metpetergaathetbeter

uit wel ingelichte bronnen viel tijdens onze OD  op te maken dat we binnenkort wel eens een nieuwe NMBS loc van Piko kunnen verwachten,daar iemand aldan niet bewust deze veronderstelling/mogelijkheid ventileerde

loco

#1
Inderdaad, de 7324 is aangekomen.
Of bedoel je een nieuwe ontwikkeling?
Een Belgische variant van de DB V60 - V260 die bij ons een type 260 en daarna een reeks 80 werd?
Dat zou mooi zijn.



Metpetergaathetbeter


yannickvw

Bwa... Die 73, 82,...en dan binnenkort 80?

Hebben we nu wel genoeg... Ze mogen nu eens een nieuwe rangeerder gaan ontwikkelen... Liefst 1 tje met lange neus 😎

Ging Piko trouwens ook niet MW44, 45,...uitbrengen?

Thommy

Ik hoor al enkele jaren de hld84 uit zou komen, maar was normaal van rocky rail, echter dat blijft ook duren...
Dus stiekem hoop ik op...
Greetz

Thommy

oebr

nog enkele Ardeense 73/82 zouden wel nog welkom zijn...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 oktober 2018, 06:43:09 AM
Citaat van: loco op 13 oktober 2018, 06:27:32 AM
Dat zou mooi zijn.
't zal nog mooier worden

Het is dus mooier dan een 80, maar het topic heet wel 'Piko reeks 80'?  :o ;D

De 84 was (net als de koepeltjes) niet door RR maar door LS Models aangekondihgd indertijd

Overigens is het maar een gedoe met de koepeltjes op het moment. Eerst zou de 7324/7325 komen, toen niet meer, laatst werd de 7337 ineens aangekondigd als binnenkort leverbaar, maar toen gebeurde er weer niks, en nu bleek de 7324 ineens uit.... Persoonlijk hoop ik wel dat de 7337 wél dunne nummers tijdperk IV krijgt zoals de 7324/7325 aanvankelijk ook aangekondigd was.
Voor NOG een 80 lijkt me geen markt. Het is gene geheim dat hetzelfde onderstel als de 73/82 gebruikt kan worden voor de 83 en 84. Dus wellicht zit er inderdaad mooi nieuws aan te komen.

Jurgen

Een correcte reeks 80 met verlichting zou ik toch wel zien zitten hoor.

Die van Märklin is een omgeschilderde Duitser, die van Roco heeft geen licht, ESU is ermee gestopt en Fleischmann is gewoon oud en niet meer van deze tijd.
Bijkomend bij Märklin krijgen de locjes tegenwoordig Telex-koppelingen en daar kan ik niets mee doen.

Laat Piko dus maar doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

#8
Misschien even off topic...

En die roco heeft ronde buffers, die ook niet correct zijn.
Ik wou ze eventueel veranderen omdat de 8051 wel de correcte heeft.

https://www.roco.cc/doc/ET/1/DE/58535_203035.pdf

Ziet iemand ze? of kijk ik er zo over..

itchy

Citaat van: the_gold op 14 oktober 2018, 10:55:49 AM
En die roco heeft ronde buffers, die ook niet correct zijn.
ik dacht enkel de 8061, de rest is correct qua buffers
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

Het ging inderdaad om het nummer dat jij vermeld. Die heb ik hier staan.

755philippe

Als je op het onderdelenblad van Roco kijkt naar nr 1 staat : Puffer flach eckig. Dus volgens mij zijn het wel rechthoekige buffers en Geen ronde.
Mvg

755philippe

ronny-vdv

Op reeks 80 zit ik niet echt te wachten.
Reeks 84 daarentegen wel.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

Citaat van: 755philippe op 14 oktober 2018, 11:11:32 AM
Als je op het onderdelenblad van Roco kijkt naar nr 1 staat : Puffer flach eckig. Dus volgens mij zijn het wel rechthoekige buffers en Geen ronde.
Mvg

755philippe

Heb er serieus over gekeken, bedankt!

the_gold

Citaat van: 755philippe op 14 oktober 2018, 11:11:32 AM
Als je op het onderdelenblad van Roco kijkt naar nr 1 staat : Puffer flach eckig. Dus volgens mij zijn het wel rechthoekige buffers en Geen ronde.
Mvg

755philippe

Puffer flach eckig
Buffer flat angular

Puffer gewölbt eckig
Buffer curved angular

Dus jij vermoed dat de eerste de juiste rechthoekige buffers zijn, ik wil natuurlijk geen ronde bestellen mits ik er 4 liggen heb en deze wil vervangen door juiste ;)