Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Even voorstellen...

Gestart door Robrecht, 10 oktober 2018, 13:18:39 PM

Robrecht

Hoi!

Ik ben nieuw op het forum en dus stel ik me maar even voor  :)
Als kind raakte ik in de ban van treinen, en heb eigenlijk altijd volgehouden dat ik ooit treinbestuurder zou worden... tot ik multimedia en webdesign ging studeren. Dat zorgde er voor dat mijn andere hobby mijn werk werd  ;D

Mijn jeugd heb ik doorgebracht met een Märklin starterset, C-rail en pre-digitaal. Er kwamen al wat basic zelfbouw huisjes en stationnetjes bij kijken. Het landschap bleef vooral beperkt tot een helder groene grasmat en een tunnel creatie uit gips. Het feit dat ik opgroeide in een creatief ingestelde omgeving maakte dat ik her en der wel wat hulp en feedback kreeg.
Ik denk dat ik een jaar of 12 was wanneer de interesse een beetje onder het stof kwam te zitten (ook vrij letterlijk).

Onlangs werd mijn interesse opnieuw gewekt doordat ik vrijwilliger ben bij CoderDojoBelgium (Ham) en daar kinderen op weg help met programmeren en Arduino. Tijdens het zoeken naar leuke Arduino projecten op kinder maat kwam ik tot mijn verwondering ook veel tutorials tegen voor het besturen van een modelbaan via Arduino of Raspberry Pi. En dat deed me inzien dat ik zo bezig was met de digitale wereld op vlak van webdesign en computers/robotica in de ruime zin, terwijl er een hele hoop digitalisering ook aan me voorbij gaat.

Onder het motto 'Nooit te oud om te leren' ben ik vastberaden mijn hobby als modelbouwer terug op te nemen (wat hopelijk mooi samen valt met mijn interesse voor 3D-printen).
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

beertje


Metpetergaathetbeter

#2
Robrecht, alvast welkom hier en leuk dat die verslaving opnieuw toesloeg ! ;)

philippe_007


Gerolf

Welkom "terug"  ;D
  Je zal je op vele vlakken kunnen uitleven  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robrecht

Bedankt iedereen :) Ik kijk er naar uit om van jullie te leren!
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Pierre

Groet Pierre.


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

MoVi

Van mij ook:  welkom.
Mocht ik je kunnen helpen met 3D?  Wil ik wel doen.

Ronald Visser
Ronald Visser

Robrecht

Citaat van: MoVi op 11 oktober 2018, 11:24:26 AM
Mocht ik je kunnen helpen met 3D?  Wil ik wel doen.
Hulp zal welkom zijn. Ik heb eind juni een 3D-printer gekocht (zelfbouw, uiteraard  ??? ) via AliExpress. Een Reprap K200. Na dat ik het derde vervang stukje ontvangen heb, heb ik geen tijd meer gehad om te kijken of hij nu eindelijk werkt  :-[
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...