MATISA messing bouwkit

Gestart door Rangeerduivel, 09 oktober 2018, 11:04:41 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: DFS op 24 oktober 2018, 09:08:19 AM
het is bij deze dus bewezen dat ik vooral naar de prentjes kijk en dat lezen niet aan mij besteed is...  ;D
hopelijk las je de handleiding van je vliegtuig wel  ;)

Rangeerduivel

#31
PAS OP VOOR DE VERF!!! :) :)

Evolutie;

Eén en ander ligt gespoten en klaar voor montage.
Doch vooraleer het zover is moet het dak nog zilvergrijs, maar de gele verf moet eerst voldoende uitgehard zijn alvorens te kunnen aftapen.
Dan moeten ook nog de ruiten erin, ik denk die te kleven met vernis....iemand een beter idee?
Het geel ziet er op de foto wat (te) citroenachtig uit, maar dat komt door overbelichting, het materiaal ligt nl net naast mijn (led)werklamp.
De kast is gespoten in het "meetwagengeel" van Dacker.
Het onderstel  in het "chassiszwart" van diezelfde leverancier. (uit de stock van onze vriend Johan...)

;)

ceuleer

Dat wordt al mooi hé Rudy.  ;)

Peter

Op het Franstalig TMM forum staat er een hele beschrijving van de bouw van oa. de Matisa.
De moeite waard om er eens naar te kijken

http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,215.msg65266.html#msg65266
Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23

Jaja, dat ziet er al niet slecht uit 8)
Mvg Karl

Stieven76

Ziet er goed uit Rudi  ;D
Ruiten kleven met Cristal Clear?

Rangeerduivel

#36
Citaat van: Stieven76 op 28 oktober 2018, 18:42:49 PM
Ruiten kleven met Cristal Clear?

Is dat ook plakkerig dinges? :-\
'k Heb dat wel niet in huis maar dat kan nog komen....

;)

Stieven76

Citaat van: Rangeerduivel op 28 oktober 2018, 18:57:15 PM
Citaat van: Stieven76 op 28 oktober 2018, 18:42:49 PM
Ruiten kleven met Cristal Clear?

Is dat ook plakkerig dinges? :-\
'k Heb dat welniet in huis maar daat kan nog komen....

;)

Ja, en droogt doorzichtig op. Wordt hier op het forum toch dikwijls gebruikt voor vensters ed dacht ik.
In Aalst in de modelbouwshop hebben ze dat, het mijne kwam ook van daar.

Andress24

Het is ook af en toe interessant eens in de andere modelbouwtakken (vliegtuigen, etc) te kijken - zo heb ik Microscale Kristal Klear ontdekt, daarmee kun je zelfs heel kleine venstertjes zelf maken!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Peter

Microscale produkten zijn ook verkrijgbaar bij Verschoten in Antwerpen en Baillien in Borgerhout.
De laatste heeft trouwens een heel gamma aan verschillende merken modelbouwverven en heeft als voordeel dat ze heel vriendelijk en hulpvaardig zijn en
ook alles indien gevraagd voor een luttel bedrag verzenden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Goe bezig, Rudi  8)
... en Cristal Clear is inderdaad aan te bevelen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

In Brugge heeft de modelbouwwinkel, neverland, ook een heel scala aan die producten (en verfjes)
Zelfs Slater platen
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

#42
Op een paar kleinigheden na zoals schilderen van de lichten en zwaailichten op het dak monteren kan ik hem AF noemen!

Zoals wij reeds eerder vermeldden werd het geen zelfrijdend model...

Toch mag hij mee, zij het dan getrokken of geduwd door een andere loc die zoizo de trein vergezelt

Hier verlaat de "bovenleidingstrein" in de vroege morgen het kopstation om elders aan de bovenleiding te gaan werken...

;)

ceuleer


mardig23

Knap Rudy, meesterwerkje, en dat is wel ineens snel gegaan ;D

Nu nog bovenleidingen om hem aan te laten weken! ???

Ik zou heel graag nog wat detailfoto's zien als hij klaar is ;)
Mvg Karl