Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Reeks 60 KMB

Gestart door tonycabus, 01 januari 2005, 18:10:05 PM

guy holbrecht

Tony,

Inderdaad ook poblemen. Momenteel ligt er een ontwerp in plastikard (bijna) klaar, maar het is de laatste weken zo druk geweest dat er verdorie nog niets van in huis gekomen is. Daarentegen, als ik het werk zie van onze gietmalbouwers, dan hebben zij een antwoord op ons probleem gevonden. Alleen jammer, dat het antwoord niet rechtstreeks van Klein Modelbahn is gekomen. Deze firma was trouwens niet aanwezig in N?rnberg. Ik heb ze alvast in twee dagen dolen door hal 7 en 7 A niet opgemerkt. En d?t vind ik maar een vaag teken.
Groeten,
Guy


tonycabus

Oei!
En zeggen dat Jos Gillard (Break302) een verzamelactie op touw wilde zetten....
Ikzelf was ook al aan het broeien op een oplossing met Roco-draaistellen en toen hoorde ik van Jos dat een onderstel van een 62 ook kon (daar had ik nooit op gelet: de maten stemmen overeen!)

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

guy holbrecht

Tony,

't Is niet omdat Klein Modelbahn niet in N?rnberg staat, dat ze er gaan mee ophouden. Ik stel alleen vast dat deze firma er niet was. Het is waar dat de prijzen per m? er schrikwekkend hoog liggen, maar aan de andere kant verlies je een pak potenti?le klanten door niet aanwezig te zijn. Misschien moeten we eens praten met de huidige invoeder.
Groeten,
Guy

tonycabus

Ja, Guy,
Dat van die standprijzen wou ik net ook nog even toevoegen!
Alleen wie deze astronomische som wil betalen mag erin (zie maar even de prijs van jullie toegangstickets h? [;)])

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Ik herhaal het hier even: ik heb een tot nu toe intact onderstel van een KMB reeks 60, wie het wil afgieten mag het van me gratis lenen (alleen verzendingskosten betalen) en eerlijk terugbezorgen (maar dat zou geen probleem mogen zijn h??).

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Break302

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Oei!
En zeggen dat Jos Gillard (Break302) een verzamelactie op touw wilde zetten....
Ikzelf was ook al aan het broeien op een oplossing met Roco-draaistellen en toen hoorde ik van Jos dat een onderstel van een 62 ook kon (daar had ik nooit op gelet: de maten stemmen overeen!)

Tony

Geachte vrienden en lotgenoten

U kan U beschadigde onderstellen of de volledige loc's afgeven op de stand van Trein shop Olaerts op het even welke beurs !
Ik ben persoonlijk in kontakt met KlMBh voor het gratis omwisselen van de chasies waardoor enkel de kosten van het transport naar ginds voor ons is !
Dus hoe meer personen hoe kleiner de kosten !
Gelieve bij afgave duidelijk het aantal en uw eigen naam te vermelden voor naderhand geen problemen te krijgen.
Indien het Uitbouwen problemen geeft mag de ganse lok meegegeven worden zonder verdere kosten !

Jos Gillard.


tonycabus

Da's gesproken als een man zie!
De Jos houdt zijn woord.
Mannen, laat deze kans niet voorbij gaan!!
Stel de brave man die deze moeite wil doen niet teleur zou ik zeggen.
Bravo Jos, en bedankt in naam van allen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Break302

Hallo allemaal !

Goed nieuws uit Oostenrijk !
Het is niet langer nodig om de kapote of vervormde chasie's terug te sturen !
Ze zijn al bereid andere op te sturen bij opgave van de artikel nummer van de betreffende lok, en het dan betreffend onderdeel !
Dit is nodig omdat er ondertussen twee verschillende chasies zijn, met lamp of led velichting !Indien U zoals ik een lok gewoon niet meer open krijg ,dan mag hij volledig opgestuurd worden !
Het terug afsturen gebeurt op kosten van Klein MBh !

Groetjes Jos Gillard

tonycabus

Da's nog beter nieuws!!
Zouden ze de draaistellen ook verbeterd hebben? an wordt dat wormwiel niet meer opgevreten door de worm [;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

FREMO e.V. - afd België

@ jos Gillard // Break 302,

Wat bedoel je met verschillend referentie nummer en onderdeel nummer.
Zover ik kan beschikken over KMB info heb ik nog geen referentie nummers gevonden.

Heb jij deze misschien, dan graag een pdf file of email naar hhezfr@gmail.com .
Ben namelijk opzoek naar info over de containerwagens en eaos wagens van KMH alsook de info over de reeks 60/61.

Bezit zo'n 25 eaosen en 15 containerwagens alsook 20 tal locomotieven en ben er zeker van dat het ook bij mij het geval zal zijn, daar alle gekocht in Belgi? en behorende tot de eerste lichting.
Heb reeds kunnen vastellen dat de laatste aangekochte en van de nieuwe reeks ook reeds licht is aangetast.

Met dank voor het antwoord of het doorsturen van de gegevens.
Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Break302

Hallo Fre mo

Ik dacht niet dat ik het woord referentie nummers ergens vernoemd heb, maar bij KL M Bh hebben ze de explosie tekening nog niet ontdekt ! Dat is er niet beschikbaar en zelf onbestaande met als gevolg  geen referentie nummers !
Gewoon verpakkings nummer van de loc of wagen opgeven met vernoeming van het betrefend onderdeel !
Wat betreft uw wagens , die zou ik gewoon volledig opsturen naar het fabriek zonder daar zelf iets aan te doen !
Ik heb mijn wagens terug gekregen in nieuw staat ! Hoe ze het voor mekaar gekregen hebben is mij een raadsel , want het waren tenslote van de eerste uitgebrachte uivoeringen dewelke ik niet direct nog in bij hun in stock zie liggen !

Groetjes Jos .

FREMO e.V. - afd België

Hoi Jos / Break 302

Bedankt voor de info, stuur de boel op naar hun en zal zien hoe deze terugkomt.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Break302

Hallo allemaal !

Gisteren 40 nieuwe chassis ontvangen van bij KlMBh !
Het zijn deze zoals in de laatste versies , voor led verlichting !
Daar door dient de verlichting dus te worden aangepast , maar omdat de originele verlichtings print met led's van bij Klein naar mijn menig wat duur uitvalt zoek ik even een andere oplossing ! [;)]

Ik hou U verder op de hoogte , Jos .

argilla

6052 ( geel met dikke groene en fijne groene streep die toch ?) van kleinbahn ?? die met die 2 motors onder de kap ?? geen probleem , nergens valt iets uit of af, heb hem gekocht op ebay ( Verborgh) zo'n 2 jaar geleden doet het uistekend, heeft enorme trekkracht alleen wilde ik hem graag digitaal! Alles is voorzien, maar.. kan een decoder 2 motors aan das de vraag  [:)][:p] Maar kan wel inbeelden dat de 60 ...vervelend doet. Tenslotte 2 dezelfde auto's kunnen ook enorm verschillen niet ( kan der van mee spreken hoor citroen amaiii)[8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

Hello allemaal,

Ik wil even een paar informatie kwijt:

Ik heb aan het begin een tijdperk III (210) gekocht. Voor een jaar of twee heb ik de problemen ontdekt (metaal gebroken en onderkant kast). In die tijd heb ik kontact opgenomen met KM en heb nieuwe delen besteld. Deze kreeg ik relatief vlug (de prijs van de onderdelen was minder dan wat ik betaald had voor het bedrag over te maken). Ik had de precieze onderdelen gevraagd om de 210 herstellen te kunnen maar ik kreeg deze niet maar wel de onderdelen van een groene lok (de rede hiervoor heb ik pas twee weken geleden ervaren - zie verder). Het grootste probleem was het nieuwe chassis (metaal gedeelte) dat helemaal niet meer onder de kap van de lok paste, het nieuwe chassis was al 1 mm breder als de kast. De lok staat nu op betere tijden te wachten samen met een tweede die ik, uit voorzorg direct na aankoop uit elkaar heb gehaald. Ik ben dus ook interesseert in een oplossing, ik hoop dat de nieuwe metalen onderdelen niet uit het zelfde metaal zijn.
Ik ben bang dat KM geen nieuwe onderdelen heeft geproduceerd maar oude onderdelen voorraden verzendt.

De tweede zaak is dat ik voor twee weken met iemand (het is de persoon die de locs hernummert heeft) gesproken heb die mij dit vertelde:
In de begin tijd van de reeks 60, als de KM in Belgi? nog door de firma Dupuis ge?mporteerd werd waren bij KM alleen de drie kleurversies elke met een nummer.
Om verschillende nummers en ook speciale versies zoals de tijdperk III versies en de locs voor het museum van Kinkempois aanbieden te kunnen heeft de Belgische importeur de nummers handmatig verwijderd en door andere vervangen. Daarna werd de lok opnieuw gevernist. Ook de opschriften onder op de kast waren helemaal vernieuwd.
Dit is ook de rede waarom KM destijds zo kleine reeksen kon maken ...

citaat:
Geplaatst door diesels op 03/01/2005
...  ook terugkomen. En dan het liefst met de originele stelplaatsopschriften :)

Ik denk dat om hierboven genoemde redene dit onwaarschijnlijk zal zijn.

Groetjes
@l@in

PS: sorry voor mijn nederlands, ik ben franstalig.