Reeks 60 KMB

Gestart door tonycabus, 01 januari 2005, 18:10:05 PM

Break302

Ik heb enkele foto's geplaatst,maar het is moeilijk de fouten goed in beeld te brengen.

erik de noorman

Ik weet het volledig naast de kwestie in dit deel van het forum.
Maar is Marklin dan te duur?

Erik

loco

Je hebt gelijk, deze vraag zou je beter in een andere topic plaatsen. Misschien kan onze administrator hieraan een mauw passen.
Om op je vraag te antwoorden. Is M?rklin te duur. Dit is relatief. vergelijk eens met locs van andere merken en wat je hiervoor betaald in Belgi?. Dan is M?rklin waarschijnlijk niet de duurste. Er zijn zeker nog merken die duurder zijn. Vergelijk je prijzen van M?rklin in Belgi? dan vind je goedkope en dure winkels voor hetzelfde product. Vergelijk je dan weer met onze omringende landen dan is M?rklin in sommige landen duurder en ook goedkoper. Het is maar hoe je het bekijkt.
loco
NvdM: Kijk, d?t lukt dus niet h?, een kommentaar kan niet in een ander forum of kategorie verplaatst worden, da's spijtig aan dit forum.
_______________________
www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

janjozef

Om terug naar de topic te gaan ik heb mijn machien een goed bekeken met alles wat hier op het forum stond en enkele zaken zijn mij opgevallen, het metalen onderstel is vervormd het staat een klein beetje bol en is precies iets te lang geworden maar niet meer dan 1mm, daardoor is het bovenligende zwart kunstof (tony noemde het de rok) langs een zijde gescheurd op de kop waardoor deze iets openstaat en de bogie eruitvalt.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

guy holbrecht

Na al deze onheilspellende berichten onmiddellijk naar de zolder gestoven en de 60 uit de kast gehaald en inderdaad:
- de bougies vallen er zo goed als uit.
- de rok (dit is het zwarte gedeelte onder de eigenlijke kast)staat volledig krom getrokken
- de handgrepen die moesten aangebracht worden tussen rok en kast ter hoogte van de deuren zijn er van het kromtrekken haast allemaal uitgesprongen.
- voorlopig zie ik nog geen scheuren, maar dat kan nog komen bij het demonteren
Met andere woorden; een loc die je niet meer kan inzetten op de baan.
Ik herinner mij echter een soortgelijk euvel met een containerwagen, eveneens van Klein Modelbahn. Bij enkele leden op onze club was deze wagen zodanig krom getrokken dan de buffers, jawel de buffers, de rails raakten. Ik zoek nog wel even uit hoe deze zaak opgelost is geworden.
Groeten,
Guy

tonycabus

Vraagje aan Jos, "kenner" van het chassisprobleem: de mijne heeft, in tegenstelling tot die op je foto's een zwart gelakt onderstel. Is dat een "beter uitgave"? Of is de lak van de andere afgesprongen door de vervorming? Het chassis van de mijne lijkt nog recht...Hoelang???????

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Break302

Die zwarte chasie's zijn inderdaad van de laatst geleverde loc's, maar die zijn ook al krom aan het trekken !
Ik ga mijn allemaal terug sturen en als ik de nieuwe gekregen heb deze onmiddelijk iets inkorten aan weerszijde en de bevestigings gaten voor de trekhaak iets wat langwerpig maken zodat de chasie kan werken in de lengte zonder dat het kunstof gedeelte daar bij hinderd

tonycabus

De foto's van Jos zijn ondertussen op de goeie plek terchtgekomen. Ze staan in dezelfde folder als die van een Waalse kollega....triestige bedoening is dat zeg!
Maar ik blijf bij het euvel met de tandwielen (doorzagen noemen ze dat[;)]): ik nam net de proef, plaatste een bloot draaistel op een stuk spoor en duwde het (zonder motor erop uiteraard!) en de wielen willen niet eens draaien. Doe dat met een Roco of een M?rklin, en die draaien zonder het minste wringen.
Moet ik er eens een videoke van maken? Dit is ongelooflijk voor modellen van die "klasse". Zelfs mijn alleroudste Lima's doen beter!!!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

En nu Erik's vraag: ik was vanmiddag dus bij MSM en heb Jochen, de webmaster bekogeld met vragen. Er is vernieuwing in het zicht, leuke dingen, maar ik wacht liever even met alles te verklappen tot we het kunnen voorschotelen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Op het franstalige forum is nen tiep binnengeslopen die treintjes verkoopt, er zijn mooie dingen bij maar vooral dure! ( Een M? bolle neus -de 1602- in CFL-livrei voor 1250?, een Lima Benelux stuurstand zonder andere rijtuigen 70? !!!)
ALLE , maar dan ook ALLE KMB reeks 60 die hij te koop aanbiedt zijn "krom" ! Gelukkig is dit goed zichtbaar op de foto's op zijn site
http://users.skynet.be/trainminiature/
Niks kopen bij zo iemand, of serieuze afspraken maken in de stijl van "niet goed, geld terug"!
Defekte loks aan zulke prijzen verkopen is ontoelaatbaar!

Dit zijn de foto's van zijn machienen:
http://photobucket.com/albums/v208/tonycabus/?action=view¤t=parm60381.jpg

http://photobucket.com/albums/v208/tonycabus/?action=view¤t=parm60791.jpg

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

D_Loc

Naar aanleiding van de schrikbarende opmerking dat deze lokomotieven krom trekken ben ik mijn 4 machines ook maar eens gaan controleren. E?n lokomotief was er heel erg aan toe. Door het uitzetten is de zwarte onderkant ter hoogte van de tank gescheurd. Er bleek ook nog een barst te zitten bij het gat waar de schroef van de koppeling door heen gaat (dit is intussen gebroken). Ik heb dus direct alle machines gedemonteerd. Ik heb geprobeerd het uitgezette frame terug te buigen. FOUT!!!!!, frame breekt in 3 of 4 stukken. Hartstikke poreus. Geen idee wat voor legering ze gebruikt hebben maar dat het een vaag goedje is, is zeker. Tevens de tandwielen gechecked, deze waren nog in orde maar ik heb toch maar het advies van Tony (dacht ik) opgevolgd en het middelste tandwiel verwijderd.
Ik ben nu aan het nadenken om een nieuw frame te maken. Ik vermoed dat het iets gaat worden met aluminium profielen.
Tony, ik zie dat jou modellen ook ernstig misvormd zijn. Ik weet niet of bij jou de onderkant ook (al) scheuren vertoond maar ik raad aan om de onderkant er helemaal af te halen.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

diesels

Bij inspectie zijn ook een aantal van mijn modellen krom...
Wat gaat er feitelijk mee gebeuren trouwens? Gaat er nog iets opgezet worden? Ik bedoel, het lijkt me ook voor KMB zelf voordeliger als ze grote partijen centraal om kunnen wisselen of herstellen, liefst in Belgie zelf...

Bovendien ben ik angstig om mijn tien onderstellen zomaar per post te versturen, even afgezien van het feit dat mijn Duits nog slechter is dan mijn Frans...

tonycabus

Sicco en D-Loc,
Jullie konden al lezen dat Jos Gillard eventueel een gegroepeerde zending wil organiseren. Hou deze rubriek in het oog zodat jullie ook op de hoogte blijven. Iedereen een mailtje sturen kan ik helaas door de drukte moeilijk gaan doen hoewel...
Een daad van naastenliefde daar is nog niemand van dood gegaan, dus!
Ik hou de zaak uiteraard ook in de gaten.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

D Loc,
De foto's van Jos spreken voor zich, die van die Waalse jongen ook, maar de twee foto's die ik net op "Photobucket" heb gezet worden in DIE STAAT te koop aangeboden aan prijzen die niet mooi meer zijn.
Dit zijn de links:
http://photobucket.com/albums/v208/tonycabus/?action=view¤t=parm60381.jpg
http://photobucket.com/albums/v208/tonycabus/?action=view¤t=parm60791.jpg

Die zijn ook al mooi aan het kromtrekken, merk je?
Mijn lok is nog niet krom, ik zit alleen met die enorme speling op de drijfassen en de tandwielen, vandaar dat ik voorsteld het middenste tussenasje eruit te nemen. Je voelt meteen het verschil, niet?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

diesels

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Sicco en D-Loc,
Jullie konden al lezen dat Jos Gillard eventueel een gegroepeerde zending wil organiseren. Hou deze rubriek in het oog zodat jullie ook op de hoogte blijven. Iedereen een mailtje sturen kan ik helaas door de drukte moeilijk gaan doen hoewel...
Een daad van naastenliefde daar is nog niemand van dood gegaan, dus!
Ik hou de zaak uiteraard ook in de gaten.

Tony




Sorry, dat had ik ff gemist. Hartelijk dan alvast, Jos [:)]