Wat bezielt sommige mensen toch...!!!

Gestart door Rangeerduivel, 30 september 2018, 15:53:34 PM

Rangeerduivel

Deze voormiddag naar de "ruilbeurs" in Wetteren geweest,
zoals steeds een gezellige mooie beurs met veel intressants te koop.
Ik was niet van plan iets te kopen, zelfs niet te gaan maar door afspraak voor een ruil met een forumlid dus toch...zie ik opeens een (volgens mij) prachtig HO-model van de bovenleidingswerker MATISA VM500S liggen.
Prachtig, prachtig, prachtig, tot ik de prijs vroeg; 500€ zei hij zonder blozen! "Want het is een messing model hoor!"
Ik droop dan maar af, met de geruststelling voor mezelf dat ik toch nergens verplicht was het te kopen... :(

Thuisgekomen kreeg ik het niet uit mijn hoofd en heb wat gegoogeld en ontdekt dat het model nog steeds te koop is bij het Italiaanse LINEAMODEL voor de luttele prijs van 139€...met, 99€ zonder Faulhabermotor! (excl 19€ port)
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwjftIWw7-LdAhWIVsAKHZcjB1gQMwg3KAIwAg&url=https%3A%2F%2Fwww.befr.ebay.be%2Fitm%2FLINEAMODEL-KIT-HO-MATISA-VM-500-SNCB-FS-DB-BRASS-KIT-con-Motore-FAULHABER-%2F253836434248&psig=AOvVaw1RkWJiJaG72qgJRarnqD2W&ust=1538401784243983&ictx=3&uact=3

Ik heb mij er dan maar in pure euforie ééntje besteld (voor eventuele geintresseerden, er waren er op 04/09/18 nog 3 beschikbaar)

Dit maar om aan te tonen ('t is hier toch de babbelhoek! ;D) dat onze hobby, volgens sommigen, nog niet duur genoeg is gezien ze maar al te graag woekerprijzen hanteren!
Dan hoor ik al reacties van 'als men te veel vraagt, stap voort...', maar dat is ook niet de essentie van zo'n beurs.
Het was trouwens op diezelfde beurs in het voorjaar dat een verkoper 425€ vroeg voor een LSModels 18², en mij luidkeels gek verklaarde toen ik hem 300€ bood......maar hij is diezelfde loc nog niet kwijt geraakt en binnenkort brengt LSm ze terug uit aan de normale prijs mét 2 jaar garantie...

Misschien tijd om een militie in de aard van "Trein en vrienden" op te richten?
Maar dan riskeren wij huiszoekingen en een diepgaand onderzoek door het parket!  ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

#1
interessant, maar ik heb stilletjes aan genoeg, maar thuis gebleven om niet in de verleiding te komenTrouwens geld geven om daar iets te mogen kopen blijf het vreemd vinden, bij een club geen probleem daar zie je tenminste nog wat ;)

bellejt

hopelijk is het een gebouwd model want staat kit erbij :)

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 30 september 2018, 16:57:26 PM
hopelijk is het een gebouwd model want staat kit erbij :)

Het is idd een bouwkit Johnny, maar des te beter, dan heb je daar nog het extra bouwplezier erbij voor hetzelfde geld!

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 september 2018, 16:23:57 PM
interessant, maar ik heb stilletjes aan genoeg, maar thuis gebleven om niet in de verleiding te komen

Idd Peter, het was om die reden dat ik ook niet van plan was om te gaan, maar je ziet wat er van komt!

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 september 2018, 16:23:57 PM
Trouwens geld geven om daar iets te mogen kopen blijf het vreemd vinden, bij een club geen probleem daar zie je tenminsgte nog wat ;)

Daar heb ik het met de ons allen bekende organisator over gehad, maar hij beweert bij hoog en bij laag anders niet uit zijn kosten te raken...gelove wie geloven wil! ::)

;) ;)

bellejt

de huur van zo een mooie accommodatie is ook niet gratis.Trouwens gratis parkeren en gratis nette toiletten.Dan is 3 euro inkom echt niet teveel.Op andere beurzen waar elkeen blijkbaar verzot op is betaald men veel meer en nog parkingkosten ook.

doomslu

Citaat van: bellejt op 30 september 2018, 17:29:24 PM
de huur van zo een mooie accommodatie is ook niet gratis.Trouwens gratis parkeren en gratis nette toiletten.Dan is 3 euro inkom echt niet teveel.Op andere beurzen waar elkeen blijkbaar verzot op is betaald men veel meer en nog parkingkosten ook.
De mensen beseffen inderdaad niet hoeveel sommige zalen kosten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

#6
Citaat van: bellejt op 30 september 2018, 17:29:24 PM
de huur van zo een mooie accommodatie is ook niet gratis.Trouwens gratis parkeren en gratis nette toiletten.Dan is 3 euro inkom echt niet teveel.Op andere beurzen waar elkeen blijkbaar verzot op is betaald men veel meer en nog parkingkosten ook.
Het gaat hem niet om het feit dat inkom veel of weinig is, maar gewoon dat er inkom is, als hij niet rond komt moet hij het verschil aan zijn standhouders aanrekenen, niet aan de bezoekers.
Straks gaat hij nog inkom vragen aan de deur van zijn winkel omdat de elektriciteit te duur wordt!
Citaat van: doomslu op 30 september 2018, 17:50:41 PM
De mensen beseffen inderdaad niet hoeveel sommige zalen kosten.
Dat besef ik maar al te goed Luc, en jij hebt het voorbeeld aan jezelf als je de huur van o.a. de Brabanthal bedoelt, maar daar zijn echter héél andere dingen te zien en te beleven ipv enkel verkoopstanden.
Daar is inkom idd gerechtvaardigd.

;)

bellejt

#7
dan is het mss beter dat er geen inkom is en de standhouders dat doorrekenen aan de bezoekers in hun prijzen.

Wat een gezever is dat hier.Blijf dan thuis ipv alles af te breken want ben het eigenlijk beu dat ik deze keer persoonlijk moet worden omdat sommigen tegenwoordig enkel negatieve commentaar hebben , mensen belachelijk maken en niets opbouwend bijbrengen.

We doen allemaal ons best en zeker de mensen die ons met hun beurzen samenbrengen ZONDER er iets aan over te houden behalve hun eventuele verkoop.

Rest my case en verder geen commentaar noch antwoord.

renstimpie

Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2018, 18:01:29 PM
Citaat van: bellejt op 30 september 2018, 17:29:24 PM
de huur van zo een mooie accommodatie is ook niet gratis.Trouwens gratis parkeren en gratis nette toiletten.Dan is 3 euro inkom echt niet teveel.Op andere beurzen waar elkeen blijkbaar verzot op is betaald men veel meer en nog parkingkosten ook.
Het gaat hem niet om het feit dat inkom veel of weinig is, maar gewoon dat er inkom is, als hij niet rond komt moet hij het verschil aan zijn standhouders aanrekenen, niet aan de bezoekers.
Straks gaat hij nog inkom vragen aan de deur van zijn winkel omdat de elektriciteit te duur wordt!
Citaat van: doomslu op 30 september 2018, 17:50:41 PM
De mensen beseffen inderdaad niet hoeveel sommige zalen kosten.
Dat besef ik maar al te goed Luc, en jij hebt het voorbeeld aan jezelf als je de huur van o.a. de Brabanthal bedoelt, maar daar zijn echter héél andere dingen te zien en te beleven ipv enkel verkoopstanden.
Dan is inkom idd gerechtvaardigd.

;)

Als ik lees wat je allemaal schrijft,  heb ik het gevoel dat je dit niet ten volle beseft.    Je gaat naar een beurs...  niet naar een expo.  € 3 is zeker niet te veel en is de prijs van de tafels te hoog,  dan heb je geen standhouders.  Dan kan je daar weer als bezoeker op zagen.
Het realiteitsbesef gaat hier totaal de mist in als je een organisatie als Leuven gaat vergelijken met de beurs in Wetteren.  Waar ben je dan mee bezig. Je mag ook wel rekening houden met het feit dat de meeste beurzen georganiseerd worden door club en vrijwilligers.   Dat deze het verschil zelf moeten dragen of doorrekenen aan standhouders???  please come back to earth!
De prijs van kits hebben de organisatoren niet in de hand.   Ik zie ook soms locs liggen, waar ik van denk.. wablieft??  maar dan is het nog steeds mijn keuze om er op in te gaan of niet.   

Elke beurs/expo groot of klein verdient echt wel wat meer respect.  Als clubs en organisatoren dit niet meer doen..  waar ga je dan leuke koopjes kunnen doen ;)

Rangeerduivel

#9
Citaat van: renstimpie op 30 september 2018, 18:33:03 PM
Je mag ook wel rekening houden met het feit dat de meeste beurzen georganiseerd worden door club en vrijwilligers.   Dat deze het verschil zelf moeten dragen of doorrekenen aan standhouders???

Tim,
Mag ik zo vrij zijn te denken dat jij mijn eerste post niet aandachtig hebt gelezen?
Het gaat hier in Wetteren om een louter commerciele beurs, GEEN ruilbeurs maar een HANDELSBEURS, dus GEEN vrijwilligers en GEEN clubs!
En ook de organisator is een (bekende) handelaar, en daar ligt juist het onderscheid.

Citaat van: renstimpie op 30 september 2018, 18:33:03 PM
De prijs van kits hebben de organisatoren niet in de hand.   Ik zie ook soms locs liggen, waar ik van denk.. wablieft?? maar dan is het nog steeds mijn keuze om er op in te gaan of niet.   

Dat heb ik ook nooit beweerd, integendeel, ik deel die mening, daarom was ook dat tot 2 x toe vermeld in mijn eerste post

Citaat van: bellejt op 30 september 2018, 18:08:30 PM
Wat een gezever is dat hier.Blijf dan thuis ipv alles af te breken want ben het eigenlijk beu dat ik deze keer persoonlijk moet worden omdat sommigen tegenwoordig enkel negatieve commentaar hebben , mensen belachelijk maken en niets opbouwend bijbrengen.

@ Johnny,
Er bestaat hier in Belgie nog zo iets als vrije meningsuiting hoor.... ::)

;)

renstimpie

Je mag er vrij in zijn,  maar voor mij part gaat die regel voor zowel clubs als organisators op.  Ook clubs en vrijwilligers hebben dezelfde problemen als de organisator van commerciële beurzen..  dus eigenlijk is er geen onderscheid.

mardig23

3€ Das nu niet echt iets om van wakker te liggen toch?

Komaan Rudy, ik snap wel wat je bedoelt, maar das nu toch geen rede om CC iets kwalijk te nemen wel?
Die gast moet ook zijn boterham verdienen.

Die verkoper met zijn Linea das een ander verhaal, maar zo zit de wereld in elkaar.

Wel een coole firma. Die maken een upgradepack voor de Lima Italo, die hoog op mijn verlanglijstje staat!!

http://www.lineamodel.it/benvenuti_in_lineamodel.htm
http://www.lineamodel.it/motorizzazioni.htm

Mvg Karl

Rangeerduivel

#12
Citaat van: mardig23 op 30 september 2018, 22:03:03 PM
3€ Das nu niet echt iets om van wakker te liggen toch?
Nee want ik heb ze betaald,dus...en ik zal er heus geen seconde van wakker liggen ;D
Mensen die mij kennen zullen beamen dat ik alles behalve gierig ben, en in feite was het enkel een reactie op de post #2 van Petergaatbeter...

Mijn dispuut ging eerder over het misbruik van beschikbaarheid en toepassen van woekerprijzen door idd de man(nen) die die Linea e.a. aanbood, en over dergelijke praktijken wou ik eigenlijk gewoon eens babbelen, maar dat loopt blijkbaar niet altijd van een leien dakje!

:(

bellejt

laatste opmerking hierover : blijkbaar kan je kankeren op alles en op iedereen en zelfs enkel afbreken.Mss eens beginnen met opbouwen en je mag een vrije mening uiten als je maar binnen de regels loopt en niet iedereen die van jouw mening niet is belachelijk maakt of afbreekt.Met mij heb je voorlopig afgedaan en denk dat er zo nog zullen volgen.

mardig23

We hebben daar de degens al eens eerder over gekruist en daar kan heel veel over gezegd en geschreven worden, maar dat gaat niets veranderen.

Ik baal ervan dat de LS sets ICRm - en voor zeeeer veel geld gaan, en het is mijn niet duidelijk waarom.
Ze zijn helemaal niet zo zeldzaam als men ons wil doen geloven, want van zodra er een pak geld op tafel wordt gesmeten komen er plots hele sets in nieuwstaat uit allerlei kasten.
En dat zijn nu net mijn treinen die ik verzamel dus ik heb heb pech want weiger 1500€ te betalen voor een stammetje dat nieuw ooit een derde kostte.
Maar ik snap het ook wel dat als je die set kocht, en er nu het driedubbele voor vangt,dat een leuk gevoel geeft.

Dat is nu net waar het in een vrije markt economie om draait. Dit soort financieel spel doet onze moderne wereld draaien ;)
Je mag het haten, en uw gal spuwen, maar in mijn geval komt de ICRm daar niet mee in mijn vitrine :o
Mvg Karl