Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Tothebeach

Dank u wel voor uw compliment, vriendelijke vriend 8)

Kautenbach

....wat een ge oude .... ;D

Wijsheid komt met de jaren,  maar kunde niet helemaal, knap gedaan.. mooie ouwe bak, dekzeilltje erover en klaar ;D

Gekheid, mooi gedaan ;)

Floris

Ja gaat goed toch? Misschien nog iets om even te proberen: velgen goed rond schilderen. Als er geen goede duidelijke overgang naar de band zit kun je ook t asje in de boormachien steken, wiel erop, kwastje dr tegenaan, dan wordt de boel altijd mooi rond.

Tothebeach

Hoi Floris,

Dat moet ik zeker even doen. Dit resultaat komt niet anders dan door een poging de wieldoppen van jouw Ritmo te imiteren, hetgeen niet in 1x lukte, waardoor ik de boel nogmaals gekwast heb, om daarna de boel te vergeten :)
Dank voor je tip.

groet,
Michel

Tothebeach

Ondertussen is de loods af. Ik heb even een kleine reportage gemaakt. De lokloods is verlicht, net als het kantoor. Er hangt functionele buitenverlichting aan, deels van Weinert, deels uit voorraad en er staat een lamp van Viessmann.


Op deze foto schijnt de verlichting nog wat door, maar dat is ondertussen verholpen.


Omdat de loods verlicht is, is er ook een interieur geplaatst. Dit is een samenraapsel van een set van Real-model, Auhagen, Kibri en enkele onderdelen van een revel Br-41.


En dan met alle prut en prullie er om heen wordt het toch nog een aardig diorama.


En aan de achterzijde staan de vervoersmiddelen van het personeel.

Dankzij Evan ben ik er in geslaagd de deuren in te hangen en daardoor is dit project niet gestrand. En daardoor is het geheel toch een leuk diorama geworden :)

Groet,
michel

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Whis


Tjalling

Ziet er mooi uit Michel!

Groet,
Tjalling
 

Tothebeach

Dank voor jullie lovende woorden.
Ik ben ook wel tevreden over het resultaat. Maar het was wel een bevalling, die loods dan. De rest was gewoon leuk om te doen. Ik ga eens even kijken of ik nog een verslagje kan plaatsen.

Groet,
Michel

Tothebeach

En toen was er ineens niets meer. Het smalspoorbaantje is verkocht, Rien ne se passe is op weg naar zijn nieuwe eigenaar.





Het baantje heeft een jaar stil gestaan op mijn kamer. Ik heb nu weer ruimte en iemand anders heeft er plezier van :)
Ruimte en tijd voor een nieuw project!

Groet,
michel

Floris

oei. nu een hele tijd panisch naar een leeg bureau zitten kijken....

Klaas Zondervan

Een leeg bureau heeft op een modelbouwer hetzelfde effect als een braakliggend stuk land op een projectontwikkelaar: hier moet iets nieuws komen.

Kautenbach

Iedereen blij, leuk ;D en nu? Nieuw project.... ;D

Tothebeach

Citaat van: Floris op 09 augustus 2021, 21:06:53 PM
oei. nu een hele tijd panisch naar een leeg bureau zitten kijken....
Ik heb een baan gehad die daar op leek. Het alternatief was om met een map, gevuld met officieel ogende stukken, door het gebouw te gaan lopen. Was erg leuk uitzendwerk :D

Nieuw projectje is wel in de maak, wordt vervolgd dus.

Groet,
michel




Floris

Ja mooi. Hoorde ooit een verhaal van iemand die 20 jaar bij een drukkerij had gewerkt en nooit ook maar iets nuttigs gedaan had. Liep rond met een stapel papier en legde die dan af en toe ergens neer en begon ijverig het stapeltje papier recht te tikken. Daarna voorzichtig oppakken en ermee weglopen. rinse & repeat.