Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Tothebeach

#90
Je bedoelt deze: Engl 50002. Ik weet het niet, ze ogen wat dikkig. Daarnaast is het ook wat aan de prijs. Voor twee van deze zakjes, kan ik 1 puncher kopen incl verzendkosten.
Maar bij mij in de buurt is een winkel waar ze dit soort blaadjes ook verkopen. Ik zal tzt eens kijken of het wat is.

Overigens zoek ik niet specifiek naar eikenbladeren, een langgerekt bananenblad gelijkend blad is denk ik beter (lengte tot 1cm), maar nog minder haalbaar vrees ik.

Groet,
michel

Metpetergaathetbeter

ja dat waren ze dus en de 50008?

Tothebeach

#92
Dat is toch meer een esdoornblad, die vind ik persoonlijk niet geschikt voor een suikerbietblad (te breed in verhouding met de lengte).
50005 zou min of meer wel kunnen, mits ik alle bladeren van een kastanje losknip en ze apart gebruik.

Bron: Lippe

Maar ondertussen heb ik Chrisrail een Pb gestuurd. Dank voor de tip!

Groet,
Michel

Metpetergaathetbeter

ik dacht bij Chris ook zo'n puncher(s)gezien te hebben  ;) ;)

Tothebeach

Dat zou mooi zijn, dan heeft hij ervaring daarmee

Groet,
Michel

Peter

#95
Een zeer uitgebreide keuze in H0 vind je op onderstaande website (niet enkel voor Schwarzwald geinteresseerden  ;D ;D ;D)
De levertijd kan wat langer duren.

PS: het sukerbietengroen is Rübenpflanzen  ;)

https://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/shop/c/2.1.0
Met vriendelijke groeten
Peter

Tothebeach

En daar staan de bieten gewoon tussen ??? voor €16.82.

Bron: MBZ
't Valt te overwegen.

Bedankt Peter.

Groet,
michel

Tothebeach

Afgelopen weken niet veel tijd besteed aan de stationsmodule. Maar deze week pakte ik de draad weer op. Ik heb weer even een aantal uren stenen zitten krassen:


De huizen staan nog los, na het schilderen van de kasseien worden deze vastgezet. Dan kan ik ook eindelijk de electriciteitsdraden gaan monteren :)

Groet,
Michel

Tothebeach

En na wat kwasten en washen ziet het er zo uit. Vogelperspectief:


En vanaf een trapleer:


Groet,
michel


SuSke

Mooi resultaat, duidelijk een uitgeleefd hoekje
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Tothebeach

Dank je wel Frans, ik ben ook zeer tevreden. Maar we zijn er nog niet, de fundamenten moeten nog aansluiten, net als de elektriciteitsdraden. Die hangen er nu ook maar wat bij. En dan nog wat spaarzaam de bevolking toevoegen. Daarna slaat het grote begroenen weer toe, en daar heb ik zin in.

Groet,
Michel

loebaske


Gerolf

Goe bezig, maar dat wist je al, hé  :)

Toch een tip: ik zou die daken wat meer onder handen nemen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tothebeach

dat is een goeie. Die zijn wel erg schoon, niet?
En wat afwisseling in kleur/tint onderling kan ook geen kwaad. Dank voor je tip, dit is weer zo'n klusje voor ergens tussendoor.

Groet,
michel

Tothebeach

#104
Voor dat de gebouwen definitief hun plaats krijgen moet eerst het station (sporen en wissels) worden aangesloten. Gisteren maar wat schakelaars besteld voor de sporen, dit weekeinde hoop ik de wissels te kunnen bedienen. Alle vorige methodes om deze met de hand te bedienen zijn helaas niet succesvol gebleken. Dus grijp ik nu terug op een oude methode, ook wel bekend onder het type "Hamsart" van Peter van Gestel (PeterVG). Het heeft bij mij tot volle tevredenheid gewerkt.



Ik ben alleen niet zo goed in solderen, 't is ook niet mijn liefste onderdeel van deze hobby  :-\ Maar goed, na twee exemplaren snapte ik ongeveer hoe het werkte en is de derde nog redelijk gegaan. Gelukkig is de volgende baan pas over twee jaar in opbouw, dan heb ik de tijd om deze ervaring weer te doen vergeten zodat ik de techniek weer opnieuw mag leren :D

Groet,
michel