Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Tothebeach

Ja, dat voorkantje moet ik eens afwerken. Het ziet er niet uit (is nu gephotoscaped). Maar ik vind het landschap maken eigenlijk veel leuker :)

Groet,
Michel

Stedahult

Vind ik ook, maar om het nog beter te laten smoelen...
Mvh. Steef

Tothebeach

Er komt waarschijnlijk een dun plaatje voor om het wat neutraler te maken. Vandaag maar eens weer wat struikjes gedraaid:



Groet,
michel

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

U hebt groene vingers meneer  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

dank jullie wel. Het was ook even leuk om te doen.

Groet,
Michel

Kautenbach

Super hoor, mocht je er nog een paar over hebben ;D ;D

Ik heb hele goeie ervaringen met jouw creaties 8)

Stieven76

Knap Michel.
Ik vind ze beter dan mijn struiken van sisaltouw. Hoe heb je deze gemaakt?

Tothebeach

Sisal is te stijf en te regelmatig. Ik gebruik kokosvezel hiervoor. Dat maakt de struik al onregelmatiger. En de struik niet teveel dicht strooien. Eerder te weinig dan te veel strooisel gebruiken. Dat maakt de struik levendiger.

@ Wim, ik denk dat ik er nog wel een paar heb liggen. Dus dat komt wel goed.

Groet,
michel

philippe_007

Sisal te stijf en regelmatig?
Vind juist het omgekeerd.
Voor loofbomen en struiken vind ik sisal heel gepast, voor dennenbomen is kokosvezel dan wel weer beter.

Maar iedereen zijn idee en methode (en maar gelukkig ook), zo hebben we allemaal verschillende varianten op de banen :-)

Tothebeach

Het zal wel mijn werkwijze zijn. Ik heb met zo'n bolletje sisaltouw ook geëxperimenteerd, maar dat werd het net niet naar mijn gevoel, toen ik weer overstapte op een pluk cocosvezel had ik de slag gelijk weer te pakken. Met losse sisal heb ik dus ook nog niet gewerkt, misschien dat dat weer andere resultaten geeft (de verschillen zijn niet levensgroot, het zit net in de uitwerking).
Het is wat je schrijft, het geeft wel de broodnodige variatie :)

Groet,
Michel

Tothebeach

Boombouw met als basis een buxusstruikje:


En uiteindelijk zal deze hier ergens op de modelbaan komen te staan:


(waarschijnlijk zonder wasknijper ;))

Groet,
Michel

Tothebeach

Deze week moest ik wat extra foto's maken. Gisteren was een goede gelegenheid, de zon stond laag en scheen mooi naar binnen. Met een extra lamp erbij om de schaduw wat af te zwakken kam ik ondermeer tot dit resultaat:



Groet,
Michel

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Jawade, wat een sfeer foto.....TOP