Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Metpetergaathetbeter

#30
Wanneer begin je aan de verbouwingen, nee alle gekheid op een stokje knap!  ;D :D

Floris


vyncky

Knap gedaan!

Met wat materiaal heb je de bezette muren nagebootst?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Pierre

Groet Pierre.


Tothebeach

Heren, dank voor jullie complimenten.
Sinds vorige week kan ik ook weer de vitrine gebruiken, dus de compositie van de eerste pagina ziet er nu zo uit:



@ Yannick: De stuc heb ik nagebootst met gipsplaatvuller van alabastine. We verbouwen al een jaartje of wat en ik gebruik wat me gewoon voor handen ligt. De vuller heb ik met een zeefje opgebracht met iets verdunde houtlijm en goed aangedrukt. Na het drogen heb ik met een mesje dat weggekrast dat niet op de juiste plek was. De verwering van de baksteenmuren is een neven effect van dit bepoederen en wegkrassen. De hechting is in dit geval weer wat minder geweest, of ik ben te snel aan de gang gegaan, want de stuc op de zijmuur heeft na het opdrukken van de reclame voor een deel losgelaten. Dat was niet de bedoeling, maar het gaf we een leuk resultaat. Het maakt het alleen niet reproduceerbaar :)

Groet,
michel

sdz1976

Deze fotos zijn echt weer genieten man  8) 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

JeanR


Stedahult

Mvh. Steef

Tothebeach

Dank jullie wel, ik heb er ook erge lol in.

Citaat van: Stedahult op 25 september 2018, 13:56:45 PM
Citaat van: Tothebeach op 24 september 2018, 09:48:56 AM
... en om nu elk huis van interieur te voorzien....

We gaan niet de kantjes ervan af lopen hè ???
Oeps... ::) ;)

Groet,
michel

Tothebeach

En mijn eerste artikel in het Modelspoormagazine (nr 187). Nu weten jullie ook gelijk hoe ik die muurreclame gemaakt heb:



Best wel een beetje trots op dit debuut :)

Groet,
michel

Kautenbach

Uit ervaring, machtig mooi stukje vakmanschap ;) en het is te doen om het te maken ;D

Super Michel, zeer terecht dat je trots bent ;)

sdz1976

En ik die dacht dat Wim alles zelf klaarspeelde :)

Mooi artikel Michel  8) 8)

Grtz,

Samuel;
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

@ Samuel, je moest eens weten :D.
Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ondertussen is het vakantie hier. Er hoeft even niet geklust te worden in huis en dat geeft mij de mogelijkheid tot het bouwen van een diorama. Alleen dan wel functioneel. Mijn eerste bedoeling was om de huizen die ik al gebouwd had te plaatsen op een modulebak met een klein station er om heen. Alleen heb ik het eerste Tillig H0e bouwpakketwissel verprutst en eigenlijk heb ik geen zin om daar aandacht aan te gaan besteden. Dus de andere wisselbouwpakketten zijn verkocht en ik hoop tzt nieuwe wissels te bestellen.
Ondertussen heb ik van wat resthout een andere modulebak gebouwd. Ik heb een week de tijd (minus alle boodschappen, kleine klusjes, de was en andere huishoudelijke dingetjes, bezoeken tussendoor) dus ik dacht, misschien lukt het me om binnen een week een diorama in elkaar te draaien.

Het resultaat na dag 1 (exclusief kerkbezoek en bezoek bij vrienden):


Best wel tevreden, voor de tijd die ik had. De afmetingen zijn 80x30cm. Het is dus klein.

Groet,
Michel

Tothebeach

Ik ben een stukje verder. De module is voorzien van rails en landschap. Een weggetje is aangelegd, bekrast en beschilderd. Ook ben ik tussendoor bezig geweest wat struikjes te maken. ik ben niet ontevreden :)







Groet,
Michel

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1