Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tothebeach

#76
Dank jullie wel.
Ik ga maar weer eens verder met dio-2

Het enige dat ik nog moet vinden voor deze module is een goed (en goedkoop) idee voor het maken van suikerbieten in de grond. Het zijn vrij grote bladeren, maar ik mag nog al wat akkertjes er mee volplanten.


Bron

Ik had al wat opties, zoals het zelf knippen, maar het juiste type blad zit er niet tussen. Het zijn vrij grote bladeren, zoals je kan zien (max 70 cm). Dus ik moet iets hebben van ongeveer 1cm.

Groet,
Michel

Gerolf

Interessante webstek, waar je die cutter hebt gevonden  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tothebeach

Er is ook een winkel op ebay van dezelfde leverancier.

Groet,
Michel

Peter

Dan zou je zelfs de ponsen van mijn echtgenote voor dat doel kunnen gebruiken.
Er bestaan er heel veel verschillende en die zijn veel goedkoper in de meeste hobbywinkels te koop.
Mijn echtgenote verkoopt er trouwens een hele hoop van omdat ze al een tijdje een elektrisch apparaat daarvoor heeft.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tothebeach

Hoi Peter,

Heb je daar afbeeldingen van? Met afmetingen eventueel? En van welk materiaal en hoe dik?

Groet,
Michel

Peter

Hoi Michel
Heb eens in mijn echtgenote haar dozen gekeken en de kleinste afbeelding is een blad van een Maple Leaf.
Dit blad is 8 x 8 mm.(zie afbeelding )   Ik vermoed dat dit voor H0 te groot is, dus spijtig genoeg kan ik je niet helpen.

Vanbreda-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Tothebeach

Hoi Peter,

De vorm is fout, maar als je een eikenblad iod aantreft van ongeveer 1 cm ben ik wel geholpen. En anders toch maar een cutter of zoals enkelen op een forum van zowel jullie zuider- als noorderburen voorstelden, laten etsen. Maar daar heb ik totaal geen ervaring mee, dus ik weet niet of dat een oplossing wordt.
Dank je wel voor het zoeken, Peter!

Groet,
Michel

Metpetergaathetbeter

#83
misschien dan weer bruikbaar voor een Canadese baan daar zou ze niet misstaan !  :) ;)

trouwens hoeveel van de plantjes heb je nodig ?

tomenriet

Even dit draadje door genomen, schitterend.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Tothebeach

@metpetergaathetbeter: Ik denk dat ik in eerste instantie minimaal zo'n 40-60 plantjes nodig heb, voor deze module. Maar waarschijnlijk wil ik nog een aansluitende module bouwen, waar de spoorlijn direct langs een bietenveld gaat. Dan heb ik een behoorlijke hoeveelheid nodig. Dan gaat het wel in de papieren lopen.

@Tom: Dank je wel.

Groet,
Michel

SirGresley

Tothebeach/Michel: Maple leaf = esdoorn en niet eik! Oak = eik.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Tothebeach

@ SirGresley: Dat weet ik, daarom vraag ik ook om een eikenblad oid  ;)

Groet,
michel

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Tothebeach op 23 april 2019, 13:52:04 PM
@ SirGresley: Dat weet ik, daarom vraag ik ook om een eikenblad
op de website van Lippe zag ik bladeren van bomen o.a. eik in schaal O passeren ik weet geen afmetingen of andere schalen, komt uit het militairy-segment modelbouw 1/35,......

Metpetergaathetbeter

misschien dat chrisrail helpen kan ? Een van zijn interesses  ;)