Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

beginnen met digitaal Marklin HO c-rails

Gestart door Kermietje, 18 september 2018, 16:31:59 PM

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 19 september 2018, 10:37:35 AM
Citaat van: PietB op 18 september 2018, 21:50:24 PM

Citaat van: PietB op 18 september 2018, 21:50:24 PM
ECOS is veel te duur, zeker als je bijv via Koploper oid je baan gaat besturen.
Piet, dat de Ecos duurder (+/-630€) is dan de IB heb ik in een vorige post al vermeld, maar ik snap niet dat hij "duurder" zou worden als je koploper gebruikt... :-\
Wij besturen onze modulebaan bij Amsac met een Ecos en Koploper, en dat werkt prima, de toeters of de bellen gebruiken wij indien nodig 

;)

Elke centrale wordt "duurder" als je geautomatiseerd digitaal gaat rijden. Je hebt dan namelijk ook stroom- of massadetectiemodules nodig en die zijn ook niet gratis.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PietB

Citaat van: INFO op 19 september 2018, 16:32:38 PM
Maar daar gaat hier de vraag niet over, de vraag is welke centrale, niet welk computerprogramma.
Dat is waar Wim, maar de keuze van te gebruiken programma maakt het mogelijk een eenvoudiger centrale te gebruiken.
Zoals bijvoorbeeld de Z/z21 daar is zonder programme maar moeilijk mee te werken.
Terwijl je bij een ECOS zoveel ingebouwde functies hebt die je niet hoeft te gebruiken als je met bv. koploper of Itrain werkt.

grt Piet.

Kermietje


dani

Citaat van: PietB op 19 september 2018, 22:19:38 PM
Zoals bijvoorbeeld de Z/z21 daar is zonder programme maar moeilijk mee te werken.
Daar benik het niet helemaal mee eens !
Afhankelijk van wat je wil doen...  Als je enkel je treinen wil besturen dan ben je meteen vetrtokken met een  z21 en een smartphone of tabletje.
Als je ook signalen en automatisch rijden wil gaan doen, dan ga je inderdaad beter wat verder kijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Kermietje

Ik heb er enkele met mfx bij de anderen wordt deze dan ook ingebouwd.
Wil wissels en seinen met de CS3+ ( want dat wordt het) laten besturen, dat de de treinen langzaam starten , en versnellen, met de daarbij horende geluiden en dan in een later stadium dat enkele automatisch een rit maken
Ambitieus?
Grtz
Wim

Kermietje

Voila :D
Bij deze wou ik jullie eerstens nog bedanken voor de tips EN op de hoogte houden van de evolutie
Het digitaliseren begint vorm te krijgen

De baan is in twee blokken verdeeld:
- Rijbaan:
    - gevoed door CS3 / 100VA voeding
- Rangeerbanen
    - booster/60VA
- Licht etc : 2  aparte (oudere) regeltransfos
De decoders:
   wissels ( 50) : K83
   seinen   (30): Viessmann 5211
Opmerking:
- alle K83 worden gevoed via CS3
- alle V5211 worden gevoed via aparte 60VA lichttransfo
dit heb ik gedaan om de CS3/booster-voeding  te ontlasten

Indien vragen/opmerkingen...shoot!!!

PeterC

#21
Wim,

Mooie beslissing!




[Edit] Commentaar verwijderd...
Groetjes, Peter


Kermietje


Kermietje


Kermietje


svvander

Citaat van: Kermietje op 12 juli 2019, 17:02:44 PM
https://youtu.be/8NMs4S8nw30

Mijn eerste gebeurtenis

Ferm "baantje". Central station voor de besturing en andere trafo's voor de wissels?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PietB

Mooi resultaat Wim.
Ziet er prima uit.

grt Piet.

Kermietje

Citaat van: svvander op 12 juli 2019, 20:51:37 PM
Citaat van: Kermietje op 12 juli 2019, 17:02:44 PM
https://youtu.be/8NMs4S8nw30

Mijn eerste gebeurtenis

Ferm "baantje". Central station voor de besturing en andere trafo's voor de wissels?
CS3+ en 1 booster voor wissels en signalen. 2 tra's voor voeding decoders en licht etc

Ludwig

Ziet er inderdaad goed uit.
Is alles nog goed bereikbaar op de baan ?
Want dat gaat bij mij wat moeilijker als er een ontsporing of dergelijke voordoet.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2