Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luxaflex in H0 ??

Gestart door Peter, 11 september 2018, 14:15:01 PM

Peter

Iemand enig idee hoe je het best Luxaflex, dus horizontale alu of kunststof lamellen/jalousien kan namaken in H0
Diverse pogingen van mij, om die na te bootsen, zijn tot nu al jammerlijk mislukt
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Is het de bedoeling de jalousiƫn los van het raam te hebben?

Anders kan je misschien met een fijne stift gewoon streepjes trekken op de binnenkant van het "glas".
de ene keer wat verder van elkaar over een volledig raam, de andere ker dichter bij elkaar over een half raam.
Of met een dikkere stift lamellen die "dicht" staan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Het moet achter de kunststof (ruiten) zelf komen want dat zit vast in het gebouw model.

Vastkleven zou evenueel kunnen op de niet zichtbare randen van de ruiten
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

stripjes vastkleven aan  beiden zijden vastkleven aan een koortje, en boven en onder een dikker stripje hetwelke wordt vastgekleefd aan de binnenkant van het huisje ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Floris

klinkt misschien stom maar gewoon een foto van luxaflex printen en op een paar mm achter het raam plakken?

jlvjlv

Op een stukje doorschijnend 'glas' kleven en dat achter het raam vastkleven op de onzichtbare delen (dat werkt misschien gemakkelijker als je het moet inpassen in een reeds gemonteerd huis).

Mvg

Johan

Thommy

etsen? Bestond dachtek ook ge-etst voor de Marklin/LSM TEE wagons
Greetz

Thommy

755philippe

Hallo,
Ik heb een setje liggen in witmetaal die ik destijds had gekocht voor de ramen van de marklin inox-rijtuigen. Ze zijn nog in de originele verpakking en komen van Decapod in Frankrijk. Weet natuurlijk niet hoe groot je ramen zijn maar ik wil ze wel verkopen als je interesse hebt.
Mvg

755philippe

dani

Citaat van: Floris op 11 september 2018, 16:31:24 PM
klinkt misschien stom maar gewoon een foto van luxaflex printen en op een paar mm achter het raam plakken?
dit is zeker en vast GEEN stom idee !!

Laat ik daar even op voort borduren....

- je maakt je ontwerp op de pc
- je print dit af op DECAL papier en wrijft het over op mmica of je print direct op transparant plastic  (zoals vroeger voor de overhead projector)
- dit kan je dan achter je raampje bevestigen met een stripje plastic of iets anders er tussen als "spacer" zodat het er niet vlak tegen ligt.

Zo heb je het gewenste effect en kan je er toch nog door kijken
GOEIE VOORZET  Floris !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Bedankt allen voor jullie antwoorden
Zal een eerst proberen met de suggestie van Floris. Als alternatief is dat setje van Philippe misschien wel de oplossing.
Philippe, de afmeting van de ramen is 12 mm horizontaal en 10 mm vertikaal ( 5 ramen) en vier smallere ramen
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het afdrukken op papier lukt uitstekend, maar op decalpapier of doorzichtig (bv Evergreen clear 0,3 mm) lukt niet.
Mijn printer in natuurlijk ook geen "State of the art" printer maar een een eenvoudige HP Officejet 6500A die voor mijn gewone zaken goed genoeg is.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Transparant gebruiken die geschikt is voor een inktjet.
Zo het ik de glasramen van mijn kerkje gemaakt.

755philippe

Hallo,
Even een foto van de geetste luxaflex in dikte van 0.1mm.
Er zijn er ook voor smallere ramen voorzien.

     luxaflex

Mvg

755philippe