H0 DC loc niet om te bouwen naar digitaal ?

Gestart door eve, 11 september 2018, 11:09:31 AM

Michiel

Inderdaad, zo zijn we al twee keer rond gegaan.

Erik (Eve), met de start van dit draadje had je een bepaalde bedoeling met deze vraag? Het draadje verliep waarschijnlijk niet in de richting dat je voor ogen had. Wat was de opzet van deze vraag? Zou je je vraag nu misschien willen nuanceren, na al onze verhalen over "alles is ombouwbaar"?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Wat bepaalt of een loc het ombouwen niet waard is? En als dat zo is, waarom houd je die loc dan nog?

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 september 2018, 10:55:40 AM
Wat bepaalt of een loc het ombouwen niet waard is? En als dat zo is, waarom houd je die loc dan nog?

Kan zijn dat het ding een sentimentele waarde heeft of zodanig oud is dat je hem niet kwijt wil hé Klaas...
Geerfd van een nabij familielid of zoiets :-\

;)

Klaas Zondervan

Ja oké, dan kan het zijn dat je hem niet ombouwt omdat je hem origineel wil houden. Maar dat verklaart nog niet waarom hij het niet waard zou zijn.

efl045

Er zijn ook oude locs die er wat waarde betreft (voor wie daar belang aan hecht) ferm op achteruitgaan als ze niet meer origineel zijn.
Dat kan voor de eigenaar ook een lok zijn 'die niet om te bouwen is'.
Ik bouw alles om, zelfs stokoude spoor 0 locs met seriemotor bouw ik om naar parallelbekrachtiging omdat er geen magneten voor bestaan om er een DC motor van te maken en ik toch lastregeling wil, maar voor veel verzamelaars is dat niet 1 brug maar vele bruggen te ver...