Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

koploper- helpfile installeren

Gestart door 755philippe, 07 september 2018, 21:04:18 PM

755philippe

Hallo,
In het treinbesturingsprogramma Koploper probeer ik de helpfile te installeren en werkend te krijgen voor W10. Echter lukt het mij niet echt. Op het koploperforum staat bestandx downloaden, uitpakken en met de rechter muis "als administrator" uitvoeren. Echter als ik met de rechter muis het bestand aanklik staat deze optie er niet bij. Iemand een idee hoe ik dit kan installeren ?
Mvg

755philippe

755philippe

Is er hier op het forum niemand die met koploper werkt en die de helpfile op zijn pc heeft geïnstalleerd ?
Mvg

755philippe

DelticPower

Philippe gebruik even de zoekfunctie op http://www.koploperforum.nl/ daar staat het precies uitgelegd.

Groeten Jan.

Michiel

Ik had hetzelfde probleem, en zoals Jan verwijst, een DLL installeren en de help-bestanden zijn onmiddellijk consulteerbaar.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


755philippe

Het lukt mij niet hoor. Met bestandextensies werken is niet zo mijn ding.
Misschien als iemand het ziet zitten enkele foto's of screenshots plaatsen zodat ik kan zien hoe het moet.
Mvg

755philippe

INFO

Dan spijt het me, maar dan ga ik je niet verder helpen.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

755philippe

Geen probleem Mr Wim Ros van het Koploperforum. Ik ken nog wel mensen die mij graag willen helpen. Niet iedereen is een computerexpert.
Mvg

755philippe

HO_COMP_FAN

Philippe , heb je gestuurd via PB in de hoop je te kunnen helpen.
gr
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

755philippe

#9
Hallo,
Hier een screenshot van de foutmelding die ik krijg op mijn pc.

   
Mvg

755philippe

hazegras

Beste Philippe,

U dient de 3 files te kopiëren of te verplaatsen naar de harde schijf (bij mij is dit de C-schijf)
Daar gaat u naar de Program Files (x86) en daarin vindt u Pahasoft.

U opent deze file en daar vindt u Koploper. Ook deze file openen en de 3 eerdere files daarin plaatsen.

Daar kunt u met de rechter muisknop de Install file openen als administrator.

En de help is nu beschikbaar in koploper.

Ik hoop u met dze geholpen te hebben.

Eric

755philippe

Hallo Eric,
Heb de zaak werkend gekregen. Bedankt voor de tips.
Mvg
755philippe