De 9e Grote Modelspoorexpo 2018 te Leuven

Gestart door doomslu, 01 september 2018, 14:35:35 PM

mardig23

Deze is ook een leuke:

Hoe het was / hoe het is geworden :o


Mvg Karl

Koen

#121
Vooreerst wens ik de organisatoren en de deelnemers te feliciteren met de creatie van een fantastische expo.
Zaterdag namiddag was het zalig vertoeven tussen de verschillende standen. Zeker wat later in de namiddag was de drukte afgenomen en kon je rustig naar de verschillende banen kijken. Door steeds te palaberen met bekenden en onbekenden, slaagde ik er niet in om alles op zaterdag te bekijken. Er zat dus maar één ding op: zondag terug gaan.
Ik heb alleen maar lof over de organisatie. Ik kijk al uit naar de volgende editie en wie weet, kunnen we zelf eens deelnemen.

Ondanks het ontmoeten van vele mensen en alle toffe gesprekken die ik gehad heb, heb ik echter een aantal mensen zoals Gerolf, Erwin, ... gemist. Maar dit geeft dan weer een mooi excuus om volgende week MTD te bezoeken  :). Ik zou zeggen, allen daar heen.

Groetjes,
Koen

Enkele foto's volgen later.
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Wat is eigenlijk het resultaat van de minibaantjeswedstrijd ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Op 1 Rik Martens en Koen Vermeulen met Rimkov.
Zowel bij de jury als bij het publiek

Wim Wijnhout wint de Dirk Melkebeek trofé

59erke

#124
Citaat van: PeterVG op 14 oktober 2018, 20:31:00 PM
Op 1 Rik Martens en Koen Vermeulen met Rimkov.
Zowel bij de jury als bij het publiek

Wim Wijnhout wint de Dirk Melkebeek trofé

verdiende winnaar... stond bij mij ook bij de betere baantjes

Voor de rest geslaagde expo, veel mooie banen en diorama's.
Wat de handelaren betreft was er toch wel wat N schaal te vinden, maar je moest bij de verschillende handelaren toch heel goed in alle hoekjes en kantjes kijken of er nergens een bakje N stond, jammer genoeg meestal buitenlands materiaal maar desondanks toch 2 Belgisch (ex Duitse) rijtuigen kunnen scoren en wat styreen en messing profieltjes ,mesjes, N autootjes, peco rails

Voor de rest nog een leuke babbel gehad met Paul Bellon die nog wat Belgisch N schaal in de pijplijn heeft zitten.

Een dikke pluim voor de organisatie
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Beetje jammer dat een diorama heeft gewonnen in een miniBAANTJESwedstrijd (er reed geen trein van A naar B, of enige logisch maneouver), maar als de jury deze inschrijving aanvaard heeft, dan is het in orde, denk ik. Ik hoop niet dat dit een tendens inzet. Wel erg mooi gemaakt.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

't is inderdaad een  meesterwerk maar persoonlijk en met mij nog velen kwamen wij tot dezelfde bevinding maar als het mocht dan mocht het hé?

Havoc

Citaat van: Michiel op 14 oktober 2018, 21:04:49 PM
Beetje jammer dat een diorama heeft gewonnen in een miniBAANTJESwedstrijd (er reed geen trein van A naar B, of enige logisch maneouver), maar als de jury deze inschrijving aanvaard heeft, dan is het in orde, denk ik. Ik hoop niet dat dit een tendens inzet. Wel erg mooi gemaakt.  8)

100% mee akkoord, dit was geen minibaantje. Trouwens dit zet geen trend in, het is enkel een vervolg. Er is nog nooit een baantje bij de winnaars geweest. Tijd dat de organisatoren dit eens aanpakken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Koen

Hierbij een aantal foto's.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr


Nooit te oud om te leren

Havoc

idee: we vervangen de minibaantjeswedstrijd door een dioramawedstrijd. oppervlakte a4 of een bierviltje of zoiets. De vrijgekomen ruimte gebruiken we voorde forumbaan. Dan rijden er al wat meer treinen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

MoVi

Ik heb het een zeer geslaagde beurs gevonden. Het was gezellig en de aanloop gisteren was enorm, vandaag minder.
Maar dat is een gegeven en dat weet je als standhouder ook.
Veel aandacht ook voor onze beurs uitgave van het seinhuis van Mortsel. De beschrijving van de bouw komt dacht in de volgende of een van de daarop MSM,en.

De bouwkwaliteit en detaillering van de minibaantjes lag hoog.
Ik heb besloten om voor de volgende beurs mee te doen aan de minibaantjes wedstrijd om daarmee dan uiting te geven aan het feit dat het echt moet gaan om een miniBaantje met een kwaliteit op hoog niveau.
Ik heb 2 jaar de tijd nu om daar invulling aan te geven. 

Organisatie zeer bedankt. Ik geef me nu al weer op voorde volgende beurs.

Ronald Visser

< edit> A4 is voor Eurospoor, toch????




Ronald Visser

krisds

Ik ben vandaag ook langs geweest, het niveau was dik in orde, enorm genoten. Het was moeilijk om er eentje uit te pikken, ik kwam ogen te kort, ben soms wel 3 keer teruggekeerd om wat details te zien. Het niveau van de minibaantjes was ook afschrikwekkend hoog, een paar leuke ideeën te zien. Tof fremo eens in het echt bezig te zien. De verkoopsstanden hebben me 2 boekjes, 2wagentjes en wat scenery opgeleverd, maar de verhoopte koopjes niet gevonden...Foto's neem ik zelf niet meer, hoogstens soms een leuk ideetje vastleggen op de gsm. Voor foto's indoor met wisselende lichtomstandigheden laat ik aan de pro's.

PeterVG



Zo dat was em dan
Mijn 2de deelname aan een MSM expo.

Villeroux moest voor enige frisse momenten zorgen op deze toch wel zeer warme oktoberdagen. Wellicht was het daardoor dat ik vele bemoedigende reacties kreeg. Vreemd want al wat er te zien was leek niet veel meer dan een uitgesmeerde pot plamuur.
Minder is meer hoor ik dan uit de monden aan de overkant van het diorama met een daarop volgend goedkeurend gemurmel.
Tja, als een maat al komt aanzetten met een trein dan wordt de hobby al helemaal betaalbaar.
Want het baantje op zich is niet meer dan wat afval hier en daar bij mekaar gegooid.
Wie hoor ik hier nog zeuren dat modelspoor een dure hobby is die veel plaats nodig heeft.

marctje

Ook ik ben vandaag geweest, eerst bollekes kleuren (en ik mocht twee keer voor de prijs van één) en daarna direct door naar Leuven.
Aangekomen om 10.15 uur en een plaatje gevonden vlak voor de deur en geen volk aan de kassa. Veel rondgelopen en heel veel sterkte gekregen voor mijn vrouwtje (zie dedju toch) waarvoor dank aan allen van mij maar vooral van haar.
Een mooie set Athearn well cars kunnen kopen en een complete digitale set met draadloze handbediening van MRC PRODIGY voor 150€.
Ook ik vond de minibaantjes prachtig en heb gelukkig hier WEL op de juiste gestemd. Ik begrijp wel de reactie van sommige dat dit geen baantje is maar volgens mij staat in het reglement dat het een werkend spoor gerelateerd ontwerp moet zijn en een loc op een testbank voldoet hieraan dacht ik.
Nu op naar de volgende editie en dat we snel weten of er iets verander aan het reglement of niet.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

modelbaanHO

Thuis na een prachtig weekend in Leuven samen met Frans (Suske), wel een beetje moe na 2 dagen op de benen te hebben gestaan...
Heel veel erg aangename, leuk en boeiende contacten gehad.
Modelbouwers zijn over het algemeen een prettig gestoorde bende. ;D ;D

De foto's die ik heb genomen worden pas morgen opgeladen. Daar heb ik vanavond geen fut meer voor. Maar in het algemeen vond ik de kwaliteit van de tentoongestelde modelbanen meer dan behoorlijk. Een expo met kwaliteit !

Ik ben wel op zoek naar filmpjes van het winnende minibaantje : Rimkov. Ik weet dat Rik filmpjes heeft gemaakt en op het internet heeft opgeladen maar kan niets terugvinden.

Dikke pluim voor de organisatoren, Luc & crew maar ook alle andere deelnemers en vrijwilligers die hebben bijgedragen tot dit evenement.
Dikke merci !


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be