Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De 9e Grote Modelspoorexpo 2018 te Leuven

Gestart door doomslu, 01 september 2018, 14:35:35 PM

doomslu

Voilà, we zijn weer al paraat in de Brabanthal.
Voor mij is dit dag 4 hier en ik moet dringend eens naar de banen gaan kijken!  :o  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

yannickvw

Toevallig iemand die weet of een hond(je) mee binnen mag? Vinfd het niet direct teug..

WVA

Gisteren naar de beurs geweest, wederom een geweldige beurs!

Als ik een kleine tip mag geven betreffende het busvervoer, laat de bus de volgende maal aan het station van Leuven op een onafhankelijke plaats stoppen dan de gewone lijnbus. (zoals twee jaar geleden). Nu stopte ze aan perron 11, maar er was geen aanduiding waardoor een aantal beursgangers op een "gewone" lijnbus stapte.....  ;)

Verder wederom genoten van deze beurs!

bollen neus

Citaat van: doomslu op 14 oktober 2018, 08:19:56 AM
Voilà, we zijn weer al paraat in de Brabanthal.
Voor mij is dit dag 4 hier en ik moet dringend eens naar de banen gaan kijken!  :o  :(

Moet je doen Luc, anders ga je alles missen, er is méér dan alleen wat werken in het leven hoor.  ;)
Den Eric.

Gerolf

Citaat van: doomslu op 14 oktober 2018, 08:19:56 AMVoor mij is dit dag 4 hier en ik moet dringend eens naar de banen gaan kijken!  :o  :(

Moet je zeker doen, Luc ! Jullie hebben een hoop kwaliteit bij elkaar gebracht  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Citaat van: doomslu op 14 oktober 2018, 08:19:56 AM
Voilà, we zijn weer al paraat in de Brabanthal.
Voor mij is dit dag 4 hier en ik moet dringend eens naar de banen gaan kijken!  :o  :(
Ik heb 140 foto's apart gezet voor je. :)  (Zie mail)
Hoef je niet naar toe te lopen.
Al zou ik het je zeer aanraden er staan plaatjes tussen. !!!
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Wat mij opviel waren de banen waar enorm veel verlichting boven hing.

Zo veel zelfs dat de foto's op de achtergrond overbelicht zijn en aan de voorkant vrij donker zijn.

Je zag wel alles staan op de baan, dat was dan het voordeel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

Citaat van: Jurgen op 14 oktober 2018, 10:45:29 AM
Wat mij opviel waren de banen waar enorm veel verlichting boven hing.

Zo veel zelfs dat de foto's op de achtergrond overbelicht zijn en aan de voorkant vrij donker zijn.

Je zag wel alles staan op de baan, dat was dan het voordeel.

Probleem had ik vooral met Floris z'n impressionante stuk industrie. Die lichten hebben blijkbaar een rare invloed als je foto's wil nemen met een iphone. Die hebben gelijk een frequentie die tastbaar word, filmpje daarvoor weg gesmeten (beetje het beeld zoals vroeger als een tv gefilmd werd)

Greetz

Thommy

Jurgen

Ja, klopt wel. Niet alleen bij zijn baan, er waren er nog.

Ik heb mijn filmpjes echter nog niet bekeken, maar tijdens de opname viel het me al op.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Alle banen met die halfronde ledlatten gaven dat probleem. Belichting een kleurwaarde werden daardoor door m'n fototoestel (Canon SX130) sterk ontregelt, en de meeste fotos van deze banen zijn jammergenoeg erg matig, met slecht belichte foto's en vreemde kleurzwemen. Ik dacht dat het aan mijn fototoestel lag.

(foto van Floris)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Het fotografie-probleem bij de banen met die Ledbalken viel me ook op.
Ik vermoed dat de refresh-frequentie van de interne elektronica aan de lage kant ligt, en dat die zeer korte stroompulsen gebruikt

... en de plaatsing van sommige verlichting was ook niet ideaal:
  nogal veel licht uitsluitend puur verticaal, waardoor er (te) veel contrast ontstaat tussen "front" en "binnen" ...

Ik heb niet zoveel foto's gemaakt, eigenlijk alleen van enkele minibaantjes:







Je vind er nog een paar hier  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

voske

beste
ben gisteren geweest en inderdaad de banen zijn de moite maart wat betreft aanbiedingen of materiaal in schaal N dit is een ramp
met vriendelijke groeten
Voske

Michiel

Tja, schaal N... twee handelaren hadden nog wat overblijfsels van schaal N in een verloren hoek liggen, maar dat was het. Ik was gekomen om eens iets te kopen, maar ik vond dus absoluut niets interessants. Jammer, maar het is al een tijdje zo. Handelaren komen ook om ZAKEN te doen, en N hoort daar niet bij. Begrijpelijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: yannickvw op 14 oktober 2018, 08:21:47 AM
Toevallig iemand die weet of een hond(je) mee binnen mag? Vinfd het niet direct teug..
Dat mag.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mardig23

Gisteren genoten van de beurs, en me voorbij sommige verkoopstanden moeten slepen, maar veel mooie dingen gezien...

Van die LED verlichting heb ik geen last gehad, enkel met filmpjes was het soms een goed plek zoeken...








Mvg Karl