Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco 212.144

Gestart door Peter, 28 augustus 2018, 12:02:09 PM

Waterman

Wil je enkel met de rijrichting wisselende verlichting of wil je de eindseinen ook kunnen uitschakelen wanneer er rijtuigen achter je loc hangen?

Peter

Enkel de wisselende verlichting is voor mij al voldoende
Met vriendelijke groeten
Peter

Waterman


Peter

#18
Bedankt alvast Patrick
Heb ik het soms verkeerd gezegd of zie ik het niet goed. Waar komt de draad van de rode leds aan, en wat is die purperen draad, of heeft die niets met de verlichting te maken.
Bij mij zijn de rode draden van de rode Leds, de witte van de witte leds en de blauwe is de massa van alle leds.
Met vriendelijke groeten
Peter

Waterman

Peter,

Bij mij zit er verlichting op de witte, gele, groene en paarse draad.
Daarmee is allles apart schakelbaar.

In jouw geval moet je dan met een witte draad van stuurpost1 en een rode draad van stuurpost 2 naar de witte aansluiting.
Dan met een witte draad van stuurpost 2 en een rode draad van stuurpost 1 naar de gele aansluiting.

En de blauwe moet uiteraard overal naar de anode (de plus of het lange beentje) van alle leds.

stevend

toch een schoon machien he , in tijdperk 3 .

VAN BIERVLIET ....

ACFI

Citaat van: stevend op 04 april 2019, 17:35:10 PM
toch een schoon machien he , in tijdperk 3 .

VAN BIERVLIET ....

Ik zou er maar niet op rekenen.

Tp III verkoopt blijkbaar niet.

ACFI

Peter

Zal morgen eens met de hoop der wanhoop (en dank zij de goede uitleg) de draden er eens aan solderen.  ::) ::) ::) ::)

De Roco 212 is inderdaad een prachtig model, alleen bij het model dat ik in okkasie heb gekocht is het gele stuurstand deel muurvast aan het interieur gelijmd, zodat ik slechts 1 stuurstan heb kunnen grijs schilderen.
Kristof  (VBV) heeft mij ooit op mijn vraag voor een 212 als antwoord gegeven dat dit er de eerste tijd (maanden?? Jaren??) niet komt.
Geef mij dus maar het Roco model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

n
#23
n
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

n
#24
,
Met vriendelijke groeten
Peter

stevend

ja , dit heb ik ook vernomen . En al een van het begin dat de reeks 62 uitgebracht werd .
Maar waar er wind is , kan misschien de bladeren van de boom waaien  ;D

Misschien ( ja , veel misschiens ik weet het ) een volgend msm project ?
En breng dat maar samen met een korte bagagerijtuig uit ! ::)