Problemen Thalys Mechano

Gestart door n/a, 31 december 2004, 15:15:30 PM

n/a

Via dit bericht zou ik graag eens informeren, of er nog  mensen zijn die een thalys van mechano hebben, waarbij er continu problemen zijn met het proper houden van de wielen. Ik rijd nl Digitaal ( Twin Center Fleischmann ), heb verschillende digitale Loks waaronder een thalys van Mechano. Reinig zeer regelmatig de sporen en de assen van alle loks. Alle andere loks rijden steeds goed, zonder schokken. De thalys rijd na het reinigen een dag of 2 goed, nadien al schokken of zelfs niet. Ik weet ook wel dat mechano niet echt een kwalitatief goed merk is, maar is denk voorloppig het enige dat een thalys in HO produceerd . Ligt dit aan de metaalsoort van de wielen ???? In alle loks zit dezelfde decoder. Zijn er andere en betere assen beschikbaar???

n/a

Zover ik weet zijn er twee versie een hobby en een betere duurdere uitvoering. Welke heb jij zelf denk je? Is er interieur in de wagens? Metalen wielen? Waar maak je de wielen mee schoon? Zorg dat er geen krassen in komen dan trekken ze nog veel meer vuil aan.

Over het algemeen is Mechano een redelijk goed merk. Ze maken mooie locs. Maar met die Thalys zijn er inderdaad af en toe problemen. Ik heb er al veel bij onze treinendokter zien komen.

tonycabus

Poetsen van de wielen is goed, maar ik heb er al gezien die dat met een vijl deden[:(!] [V]
Dan jank je om problemen: de wielen vervuilen nog sneller met zulke "radikale" middelen en de rails ook, door het vonken.
Probeer eventueel eens te kijken in het donker naar vonken en vrander de gewichtsverdeling zodat betere stroomafname het gevolg is, met vooral minder vonken...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Ik heb de duurste uitvoering, met binnenafwerking.
Ik reinig de wielen met een speciale Gum of met wasbenzine. Dus krassen worden er niet gemaakt. Mijn andere loks worden opdezelfde manier onderhouden en hebben dat probleem niet. Inderdaad wanneer men meer gewicht legt op de achterste assen rijd hij beter.
Bedankt voor jullie reacties tot hiertoe

rgp

Dag,

Buiten Mehano, heeft LIMA ook een Thalys gemaakt.  Rijdt goed, alleen zijn de draaistellen wat smal, zodat ze opengeduwd worden door de assen, wat aanleiding kan geven tot ontsporing zeker wanneer de gemotoriseerde lok achteraan staat.
Om het vervuilen tegen te gaan van je wielen kun je er ??n of andere antiparalleleschakeling aan toe voegen (wie helpt verder).  Ik weet niet of dat mij digitaal ook gaat, weet enkel dat het bij een analoog bedrijf goede resultaten geeft.

Roland

n/a

hoi, heb zelf ook een thalys van mehano, al dan niet analoog.
ik heb ook al gemerkt dat de trein moeilijk doet (of is dat alleen bij digitale sets?) enfin, de mijne DOET moeilijk. soms wil hij helemaal niet rijden. ik hoop dat er iemand met een oplossing op de proppen komt?
retour-ticket van arne

Tom

Ik heb een thalys van mehano uit een startset en ik heb nog nooit de wielen gepoetst (ik heb er geen materiaal voor) en ik heb geen problemen.
Tom

eric

Ik heb deze set ook gekocht vorig jaar.
Rijeigenschappen zijn heel goed als je de verhouding bekijkt van prijs/kwaliteit.
En je kan hem ook nog verfraaien,vervuilen, superen enz voor de handige onder ons.

eric

PS

Ik heb de set van den Aldi

janjozef

Ik heb die ook gekocht en tot nog toe geen problmen mee gehad

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

citaat:
Geplaatst door koenpeg

Via dit bericht zou ik graag eens informeren, of er nog  mensen zijn die een thalys van mechano hebben, waarbij er continu problemen zijn met het proper houden van de wielen. Ik rijd nl Digitaal ( Twin Center Fleischmann ), heb verschillende digitale Loks waaronder een thalys van Mechano. Reinig zeer regelmatig de sporen en de assen van alle loks. Alle andere loks rijden steeds goed, zonder schokken. De thalys rijd na het reinigen een dag of 2 goed, nadien al schokken of zelfs niet. Ik weet ook wel dat mechano niet echt een kwalitatief goed merk is, maar is denk voorloppig het enige dat een thalys in HO produceerd . Ligt dit aan de metaalsoort van de wielen ???? In alle loks zit dezelfde decoder. Zijn er andere en betere assen beschikbaar???

Ik heb net hetzelfde probleem,en ik heb ook nog geen oplossing gevonden!?[:(!]

TrainTechnology

Hoi allemaal,

Ik heb de Thalys van Mehano tiendelig - uiteraard wel de laatste versie waarvan de motor dat ook aankan - en ik heb er eigenlijk nog nooit echt problemen mee gehad.

In zijn levenstermijn van pakweg een jaar of vijf heb ik waarschijnlijk ??n of twee keer de wielen gekuist, met een gemiddelde inzet van ??n keer per maand voor een uur of twee.

Wat mij wel al opgevallen is, is dat de motorwagen inderdaad schokt bij het vertrekken, maar dat lost zichzelf op als de motor eenmaal warmgelopen is. Het beste dat je daarvoor kunt doen is de motorwagen vijf minuutjes alleen laten rijden. Het is geen zicht, ik weet het, maar het werkt wel.

Trouwens, met een zelfgemaakte koppeling hebben wij op de clubbaan al een aantal keren met twee Thalys-stellen gekoppeld gereden, en geen enkel probleem daarmee!

Groetjes,
Mattias