Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Wisselmotoren digitaal aansturen

Gestart door Koen, 29 augustus 2006, 12:36:22 PM

Klaas Zondervan

Cees,

ik weet niet wat er precies aan de hand is. Maar je schema is heel anders dan de andere schema's die hier getoond worden.
Ik heb je schema voor mezelf uitgetekend met normale transistorsymbolen, en volgens mij kan het zo gewoon niet werken. In ieder geval snap ik niet hoe het zou kunnen werken.


Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Cees,

ik weet niet wat er precies aan de hand is. Maar je schema is heel anders dan de andere schema's die hier getoond worden.
Ik heb je schema voor mezelf uitgetekend met normale transistorsymbolen, en volgens mij kan het zo gewoon niet werken. In ieder geval snap ik niet hoe het zou kunnen werken.







op de foto zie je de doorverbinding van de decoder aansluiting naar de basis van de transistor.


het werkt wel maar misschien lees ik de technische tekening van de transistor verkeerd (dan zouden de emitters met elkaar verbonden zijn)


INFO

ReesCees,

Maak ook eens een foto van de transistor.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door INFO

ReesCees,

Maak ook eens een foto van de transistor.





info,

op de foto kun je van boven af het type lezen van de bovenste transistor.


Kees-Jan

Heren, de eerste kopie is net klaar en werkt[:D]

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Perfecte schakeling.
Echter je koopt bij conrad al een relais 1 keer om voor 1.50 euro
dus veel goedkoper zal deze schakeling niet worden.
Maar wel mooi rustig en bij de tijd.

wim ysbeer


loebaske

Ga stillekes wat verklapen, binnenkort bregen we misschien een modullekaart tegen schappelijke prijs op de markt om ongeveer 150 wissels(plus terug melding)of andere dinges digitaal(zoals een overweg...)aan te sturen......ons ei zit in de broeikast.

Nighttrain

Koen,

Kan je me, als je deze nog hebt, de foto's van deze bevestiging even doormailen (nu hangt er die banner van Photobucket over)?
Wij willen misschien aan de slag met deze motor in de club (Lierse Modelspoorwegen De Geit vzw) op de nieuw te bouwen Märklin-baan, en foto's van die bevestigingen kunnen handig zijn voor 3D-printen.

Met vriendelijke groeten,

Steven De Baets
Citaat van: Koen op 01 september 2006, 21:15:18 PM
Hoi Jan,

Onderstaand nog een aantal detailfoto's. De tekeningen volgen waarschijnlijk volgende zondag.

Groetjes,

Koen







Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain