Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wisselmotoren digitaal aansturen

Gestart door Koen, 29 augustus 2006, 12:36:22 PM

Klaas Zondervan

Jan Deltic power,
die motortjes lijken ook inwendig verdraaid veel op de Switchmaster wisselaandrijving. Alleen is die veel duurder. Maarja, dan krijg je er ook twee stukjes bronsdraad bij.[:)]

ysbeer

Klaas.
Ze zijn domweg na gemaakt van de feather motoren.
Alleen met nylon tandwielen en in china.
voor de rest zijn ze vrijwel gelijk.

Die bekende treinman in belgie(nu dood)heeft er wisselaandrijvingen van gemaakt,ik ben zijn naam kwijt.
Maar ook dat was alleen 2 koperen busjes en wat verenstaaldraad.
Ikmoet nogergens een levensduur test hebben van hem.
Wellicht vind ik die nog wel eens.

wim ysbeer

TrainTechnology

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Die bekende treinman in belgie(nu dood)heeft er wisselaandrijvingen van gemaakt,ik ben zijn naam kwijt.


Je zult Rik Boomputte van Chalumano bedoelen...

Koen

@Ysbeer, DelictPower,

Dit zijn de motoren die ik gebruik! Ik betaal deze wel een stuk meer maar alles wordt er dan wel bijgeleverd (montage sets, weerstand, ...).
Deze bekende man is wijlen Rik Boomputte. Hij heeft er inderdaad een volledige set van gemaakt.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

ysbeer

Wat hij heeft gemaakt kun jij ook makelijk zelf maken.
Zeker voor dit prijsverschil.
Hij haalde ze ook in nederland.

wim ysbeer

Koen

Inderdaad Wim. Ik heb even een foto gemaakt van de kit na montage. Ik moet wel zeggen dat het mooi afgewerkt is maar voor dit prijsverschil mag dit wel.

mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

DelticPower

Hallo Koen, kun je ook een foto plaatsen van de voorkant?
Groeten van Jan

Koen

@Jan,

Onderstaand de gevraagde foto. Als je interesse hebt, zal ik een tekening maken met de afmetingen van de onderdelen. Je laat maar iets weten.

mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

DelticPower

Hallo Koen, bedankt voor de snelle service. Ben vooral benieuwd naar de bevestiging van de bedieningsdraad. Zie ook dat er twee aanslagen op zitten. Een tekeningetje zou zeer welkom zijn.[:D]
Groeten van Jan.

ysbeer

Jan
die aanslagen zijn er om te voorkomen dat de wisseltong alle kracht opneemt.
ik heb ze met twee m4 boutjes gemaakt.
Maar als je niet te dik draad voor de meenemer gebruikt bv verenstaal dan zijn ze niet absoluut nodig
De onderste aanslagen,zijn geloof ik micro schakelaars voor het hartstuk
Maar dat weet koen wel.

wim ysbeer

DelticPower

Hallo Wim, heb gewoon draad van 1 mm verenstaal, maar omdat er in de wissel nog een overbrenging in zit geloof ik dat die aanslag niet zo belangrijk is. Heb het verenstaal rechtstreeks in de motoras (opgevuld) vastgelijmd. Ben niet helemaal zeker van de betrouwbaarheid van de constructie. Daarom was ik benieuwd hoe dat bij de aandrijving van Koen zat.
Groeten van Jan

Koen

Jan,

Ik zal vanavond of morgen nog detailfoto's maken van de onderdelen. Dan zie je direct hoe het allemaal in elkaar zit. Ik zal ook nog een schema uittekenen in ACAD. Maar dit zal vermoedelijk voor zondag zijn.

Groeten,
Koen
Nooit te oud om te leren

DelticPower

Heel fijn Koen. Alvast bedankt.
Groeten van Jan.

Koen

Hoi Jan,

Onderstaand nog een aantal detailfoto's. De tekeningen volgen waarschijnlijk volgende zondag.

Groetjes,

Koen








Nooit te oud om te leren

DelticPower

Hallo Koen, wederom dank voor de foto's. Doe maar rustig aan met de tekening want ik ben de volgende week even met vakantie. Hoop een paar stoomlok's aan het werk te zien in de Harz.
Groeten van Jan.