Op zoek naar materiaal.

Gestart door Havoc, 28 augustus 2006, 22:54:57 PM

Havoc

Weet er iemand een winkel/bedrijf zijn waar ze plaatmateriaal in kleinere hoeveelheden willen verkopen aan particulieren? En als die dan nog eens zou open zijn als ik niet moet werken of de boel wil opsturen is het helemaal in orde.

Ik ben op zoek naar plaatstaal, messingplaat, koperplaat en inoxplaat in diktes van 0.5mm tot 6mm. (niet elk materiaal in elke dikte) Afmetingen wel iets groter dan de plaatjes die je in de modelbouw winkel vindt (zo ongeveer 0.5m in het vierkant).

En ja, het is voor treinen.

EDIT: typfout
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

#1
Havoc,

Neem even contact met de firma DEJOND uit Wilrijk, Terbekehoflaan 55-59
Tel: + 32 (0)3 820 34 11
Fax: + 32 (0)3 820 35 11
www.dejond.com

Leverancier van alle non-ferromaterialen.

EricB

hobbyist

#2
Brico heeft ook ijzerplaat en messing in hun gamma . deze zijn enkel verkrijgbaar in 2 maten. eentje ervan is 0,5m x 1,00 m en in een dikte van 1 mm


Havoc

#3
Bedankt voor de info tot nu.

Dejond heeft wel profielen, maar geen platen (toch geen zonder gaten). Toch maar eens contacteren.

De platen van Brico ken ik, maar het zijn vooral de dikkere maten die ik mis. De dunne platen is eerder voor inox.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

#4
Havoc, ik weet niet precies direct van waar je ben, maar hier in
het Gentse heb je Cuprochimique (non ferro) www.cupro.be  09/255.96.96  daar geraak je zelfs aan veerbronsplaten.
In ieder geval, als jezelf er niet aangeraakt, wil ik voor jou wel
de boodschappen doen en spreken dan af hoe het ter bestemming komt.

Havoc

#5
Die zal ik ook eens bellen! Werk zelf in het Gentse dus dat moet lukken.

Als die mannen allemaal kleine stukken willen verkopen komt het in orde. Ik heb nog zo eens gebeld voor brons en messing staaf. Kon wel, als ik direct 5m bestelde. Ik maak modellen h?, geen echte treinen. En ook geen massa productie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

MARKLINRIJDER

#6
Havoc,

Ik denk dat deze firma je wel het geschikte materiaal kan bezorgen.
Het is een postorderbedrijf voor hobby en onderwijs.
http://www.opitec.be/cgi/ITMAIN%20%20%20%20%20%20%20559180017330?P_L=B&P_S=N&P_V=501257847-&P_P=ITSUCH&P_M=1000&P_PGM=ITSUCH&P_2=messingplaat

Groetjes,

David

Havoc

#7
Ook nuttig materiaal, bedankt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

#8
Havoc, als je naar ginder belt en je vraagd naar een bepaald iets, dan is het per meter of plaat, je bent beter dat je eens tot ginder gaat, er liggen wel overschotten, en het is beter dat je daar zelf in zoekt, want als zij het moeten doen kost het u geld.
Vanwaar ben je ergens in het Gentse??
De firma Dejond is collega/konkurent van Cupro

Havoc

#9
Ja, dat is altijd het probleem. Platen van 2m x 3m zijn echt iets te groot...
Met vakantie voor onbepaalde duur.