Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Tsp locs te koop??

Gestart door the_gold, 02 augustus 2018, 18:43:37 PM

the_gold


Metpetergaathetbeter

#1
.om iets in orde te stellen/in orde te houden kost geld(niet in de/teveel in de collectie), soms is dat er niet en dan moeten keuzes gemaakt worden net als bij een voorbeeldige huisvader ;)

the_gold

Ik kan me toch moeilijk inbeelden dat het tsp de enige overgebleven 25.5 of 28 gewoon verkoopt?
Nochtans dacht ik dat de 28, en het motorstel eigendom waren van de nmbs en geschonken waren aan het tsp na sluiting van HSP en Leuven.

Metpetergaathetbeter

#3
maar als je nou zou moeten kiezen tss het laten rotten en iemand te vinden die er toch geld in wil steken, zou jouw reaktie als treinliefhebber niet dezelfde zijn?


Op deze manier blijft misschien een deel van de spoorweggeschiedenis bewaard voor het nageslacht.Want de overheid, directie zijn maar karig geïnteresseerd in iets waar Belgie toch ooit een voortrekkersrol speelde nl spoorwegindustrie (denk maar eens aan al die types stoomlocomotieven die (niet)bewaard werden die men liever liet oproesten......

just4fun


Metpetergaathetbeter

op het afgesloten spoor waarop wij momenteel staan is geen plaats meer, maar wat houdt U tegen een club in een wagon te beginnen ?  ;D ;)

just4fun


Olivier77

Een goede middag,

Ik heb gelezen dat de TSP de ruimtes dat zij gebruiken in Schaarbeek moeten leegmaken.
Het huurcontract met de NMBS is opgezegd.
Dus moeten zij al het materiaal daar verhuizen en dus moet er plaats gemaakt worden en
moet er materiaal verkocht worden daar er voor alles geen plaats meer is in St Ghislain.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Jurgen

Op Facebook werd het al een tijdje vermeld.

De loods in Schaarbeek moet ontruimd worden vanwege de slechte staat ofzoiets.

Omdat er in Saint-Ghislain niet genoeg plaats is om alles binnen te zetten moeten ze een deel verkopen. Ze doen het liever zo dan dat ze alles buiten laten staan want dan is het binnen de kortste keren helemaal vernield door vandalen.


Dus hopelijk zijn er wel geïnteresseerde kopers die plaats hebben en er iets mee kunnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doenitz

vandaag is er een trein vertrokken in schaarbeek met een 52'ers, hlr74, generatorwagens enz op sleep.
getrokken door een diesel van (?) HSL.
waarheen weet ik niet.
 

dgrr57


loebaske


Wat is de bedoeling van die sleep Patrick, toch niet naar de sloop?

dgrr57

Ik denk niet dat er in Kinkempois of Ciney gesloopt wordt  ;)

Metpetergaathetbeter

ik wil wel zo'n ne 54 dju weer niks met Euromillions !  ;D ;)

evan

Ferme sleep!  Een hele hoop geschiedenis op een rij  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.